| کد مطلب: ۱۰۴۲۳۰۴
لینک کوتاه کپی شد

اخبار کوتاه

ايجاد گزينه‌ لغو سفر مسافراني که حجاب ندارند!

حجت‌الاسلام سيدميثم موسوي نژاديان سرپرست معاونت اجتماعي ستاد امر به معروف و نهي از منکر گفت: شرکت‌هاي اينترنتي به اشتغالزايي و سهل شدن کارهاي روزمره مردم خيلي کمک کرده‌اند. او رويکرد ستاد امر به معروف و نهي از منکر را تعاملي و همياري و همکاري با اصناف دانست و از طرفي خواستار رعايت دقيق حقوق مردم و درج نکردن آگهي‌هاي مغاير با شئونات اسلامي و اخلاقي در تبليغات شرکت‌هاي اينترنتي شد. موسوي‌نژاديان به حمايت قاطع ستاد از آمران به معروف و ناهيان از منکر اشاره کرد و گفت: تاکسي‌هاي اينترنتي از رانندگان آمر به معروف و ناهي از منکر حمايت نمايند، اين گونه رانندگان بايد تشويق شوند نه اينکه خداي نکرده حساب کاربري آنها مسدود شود. اين مقام مسئول در ستاد پيشنهاد داد تا گزينه‌اي براي رانندگان اينترنتي جهت لغو سفر مسافراني که کشف حجاب مي‌کنند در اپليکيشن شرکت‌ها پيش بيني شود.

سازمان پزشکي قانوني درباره مهسا اميني اطلاعيه صادر کرد

سازمان پزشکي قانوني در اطلاعيه‌اي تاکيد کرد بلافاصله پس از مشخص شدن نتيجه آزمايش‌هاي تخصصي انجام شده، گزارش خود از علت فوت خانم مهسا اميني را به مراجع قضائي اعلام خواهد کرد. متن اين اطلاعيه به شرح زير است: «به اطلاع مي‌رساند اداره کل پزشکي قانوني استان تهران بلافاصله پس از دستور دادستان محترم تهران جهت رسيدگي ويژه اين پرونده نسبت به اعزام همکاران مجرب اين سازمان و معاينه دقيق ايشان در بيمارستان اقدام نمود که در حين فرايند تشکيل کميسيون تخصصي، خبر درگذشت وي واصل شد. به محض اطلاع از وقوع فوت متوفي و در پي دستور مقام محترم قضائي با تشکيل يک تيم مجرب از کادر متخصصان پزشکي قانوني، پس از انتقال پيکر فوت شده به سالن تشريح مرکز تشخيصي و آزمايشگاهي استان تهران، نسبت به معاينه ظاهري و کالبدگشايي پيکر متوفي اقدام شد. در رسيدگي به اين پرونده بررسي دقيق و کاملي در معاينه و کالبدگشايي صورت گرفت و تمامي معيارها و شاخص‌هاي تعيين علت فوت، معاينه ظاهري و اعضاي داخلي بدن انجام و نمونه‌هاي لازم از بافت‌ها و اعضاي داخلي بدن برداشته و به آزمايشگاه‌هاي تخصصي ارسال شد تا به مجرد حصول نتايج آزمايش‌هاي ارسالي و با در نظر گرفتن نتايج معاينات و کالبدگشايي انجام شده، مندرجات پرونده بيمارستاني و سوابق پزشکي نامبرده و همچنين اخذ نظريه تخصصي رشته‌هاي مورد نظر در قالب کميسيون پزشکي ويژه‌اي که به دستور دادستان محترم در اداره کل پزشکي قانوني استان تهران تشکيل شده است، متعاقبا نسبت به تعيين علت فوت اقدام و نتيجه به مقام محترم قضائي ارسال شود.»

آمار و اسامي فوتي‌ها در پياده‌روي اربعين

سازمان حج و زيارت اعلام کرد، 93 نفر از ابتداي پياده‌روي اربعين تا روز جمعه 25 شهريورماه فوت شده‌اند. اين آمار بر پايه اطلاعات مرکز پزشکي حج و زيارت هلال احمر است و فقط زائران بيمه‌شده که مشخصات آن‌ها در سامانه سماح ثبت شده است را در برمي‌گيرد. سازمان حج و زيارت به ايسنا اعلام کرد از ديگر زائران فوت‌شده در پياده‌روي اربعين که مشخصاتشان در سامانه سماح ثبت نشده و بيمه نداشتند، اطلاعات و آماري ندارد. سفارت ايران پيش‌تر اعلام کرده بود که اين زائران بيشتر بر اثر تصادف يا مرگ طبيعي در پياده‌روي اربعين فوت شده‌اند. ازدحام جمعيت و گرمازدگي، از جمله چالش‌ها اربعين امسال نيز اعلام شده بود. اسامي و مشخصات زائران فوت شده منتشر شده‌اند.

زمان برگزاري جلسه رأي اعتماد به وزير پيشنهادي کار

حجت‌الاسلام عليرضا سليمي عضو هيات رئيسه مجلس شوراي اسلامي گفت: نامه معرفي «محمدهادي زاهدي وفا» به عنوان وزير پيشنهادي تعاون، کار و رفاه اجتماعي در جلسه علني مجلس شوراي اسلامي در روز سه شنبه 29 شهريور اعلام وصول مي‌شود. افزود: مجلس در هفته ابتداي مهر ماه به دليل هم‌زماني روزهاي جلسات مجلس در روزهاي يکشنبه و سه‌شنبه با ايام شهادت امام حسن مجتبي عليه‌السلام و امام رضا عليه‌السلام برگزار نمي‌شود و مجلس در اين هفته فقط روز چهارشنبه ششم مهر ماه جلسه علني خواهد داشت. عضو هيات رئيسه مجلس اظهار داشت: طبق آيين‌نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي، 10 روز پس از اعلام وصول نامه معرفي وزير پيشنهادي، جلسه رأي اعتماد برگزار مي‌شود و بر همين اساس، جلسه رأي اعتماد به زاهدي‌وفا به عنوان وزير پيشنهادي تعاون، کار و رفاه اجتماعي در روز يکشنبه دهم مهر ماه برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار