| کد مطلب: ۱۰۴۲۲۹۲
لینک کوتاه کپی شد

واکنش علما، احزاب و تشکل‌ها به مرگ مهسا اميني

ادامه از صفحه 2

سيد حسن خميني: نيروي انتظامي پاسخگو باشد

آيت‌ا... سيد حسن خميني هم در واکنش به اين حادثه نوشت: «در آستانه اربعين سيد مظلومان اباعبدا... الحسين(ع) خبر به کما رفتن خانم مهسا(ژينا) اميني پس از حضور در مجموعه نيروي انتظامي، احساسات جامعه ما را جريحه‌دار و اذهان را مشوش کرده است. بدون شک مسئولان نيروي انتظامي بايد به صورت شفاف و دقيق نسبت به آنچه که به نام «توجيه و آموزش» بر اين دختر 22ساله رفته است، پاسخگو باشند. قوه قضائيه نيز با توجه به مسئوليت ذاتي خود، و نيز رويکرد دوره جديد که مبتني بر پيگيري حقوق عامه و پاسخگويي به افکار عمومي عنوان شده است، با مقصران اين حادثه تلخ برخورد فوري و قاطع کند.»

عبدا... نوري: مراجع مجازات آمران و عاملان مربوطه را طلب کنند

عبدا... نوري نيز در واکنش به اين ماجرا نوشت: «از مراجع تقليد و عالمان ديني انتظار مي‌رود براي تحقق مسئوليتي که براي دفاع از حقوق مردم بر عهده دارند با واکنش صريح، شفاف و قاطع، پيگيري و مجازات آمران و عاملان اين اقدامات و فجايع را از دستگاه‌هاي مربوطه طلب کنند. تجربه‌ بشري به خوبي نشان مي‌دهد که رفتارها و اقدامات تنبيهي خشن و ضد اخلاق از سوي عوامل قهريه هيچ‌گاه راه به فرجامي نيک نبرده است.»

ظريف: به سهم خود شرمنده‌ام

محمد جود ظريف، وزيرخارجه سابق در صفحه شخصي خود در اينستاگرام در واکنش به اين حادثه نوشت: «دوستان سلام و تسليت. به سهم خود شرمنده و عذرخواهم و از زبان مولانا به خودم مي‌گويم. غلامحسين کرباسچي، به اين مرگ واکنش نشان داد و گفت: ف فوت مهسا اميني دلخراش‌تر از آنست که بتوان از آن گذشت.

نفوذي‌ها فقط ساختارهاي دفاعي يا اتمي را نشانه رفته‌اند؟

همچنين رمضان‌زاده سخنگوي دولت اصلاحات در واکنش به ماجراي مهسا اميني نوشت: اين چه ارشادي است که به مرگ منتهي مي‌شود؟ علي مطهري نيز گفت: «اين طور حوادث دو اثر بد دارد. يکي اثري است که در نگاه دنيا به ما مي‌گذارد. ديگري هم عکس‌العملي است که در جامعه ايجاد مي‌کند و ممکن است به عنوان يک عکس‌العمل سياسي و اجتماعي، بعضي خانم‌ها را تشويق به رعايت نکردن حجاب کند.» فاطمه هاشمي هم در اين رابطه در تارنماي آيت‌ا... هاشمي نوشت: «خبرکوتاه، ولي تا عمق جان هر انسان آزاده‌اي را مي‌سوزاند. مهسا اميني، دختر جوان 22ساله که به جرم بدحجابي دستگير و براي ارشاد و توجيه به مقر پليس انتقال داده شده بود، در ميان بهت خانواده، دچار عارضه شد و به کما رفت.»

واکنش احزاب و تشکل‌ها

حزب اعتماد ملي نيز در بيانيه‌اي در واکنش به اين حادثه در بيانيه‌اي آورد: «از رئيس‌جمهور مي‌خواهيم که سريعاً گشت ارشاد را از سطح شهرها جمع‌آوري کرده و به قوه قضائيه مي‌گوييم در اسرع‌وقت در دادگاهي علني به ابعاد اين فاجعه پرداخته و همه آمران و عاملان اين حادثه غيرانساني را به کيفر مناسب برساند.» مجمع نيروهاي خط امام در بيانيه‌اي در پي حادثه رخ داده براي مهسا اميني اعلام کرد: «آنچه که در ماه‌هاي اخير به نام مبارزه با بي‌حجابي در حال انجام است، روشي غلط است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار