| کد مطلب: ۱۰۴۲۲۷۱
لینک کوتاه کپی شد

کــوتــــاه

‌تبريک رئيس‌جمهور چين به رئيسي

شي جين‌پينگ، رئيس‌جمهور چين روز جمعه در ديدار با سيد ابراهيم رئيسي، رئيس‌جمهور ايران عنوان کرد که چين عضويت کامل ايران در نشست آتي سازمان همکاري شانگهاي را تبريک مي‌گويد و درصدد است تا هماهنگي و همکاري خود با ايران را در چارچوب اين سازمان تقويت کند. شي جين‌پينگ همچنين اظهار کرد که چين از ايران در حفاظت از حاکميت و عزت ملي‌اش حمايت مي‌کند و مايل است تا با همکاري ايران اصول عدم دخالت در امور داخلي و پاسداشت منافع مشترک در کشورهاي درحال توسعه را حفظ کند.

فرصت سفر اربعين پايان يافت

وزير کشور گفت: فرصت خروج از مرزها با گذرنامه تمديد شده يا گذر نامه موقت مرزي از صبح اربعين به پايان رسيده است. احمد وحيدي با بيان اينکه تردد زوار در همه مرزها بسيار خوب و روان است، اظهار کرد: بيش از 3 ميليون و 400 هزار نفر عازم عراق شده‌اند که از اين تعداد 2 ميليون و 400 هزار نفر هم به کشور بازگشته‌اند. وي ادامه داد: با توجه به تمهيدات در نظر گرفته شده، تقريبا متوسط معطلي مسافران تا پيدا کردن وسيله نقليه بيست دقيقه است که اين زمان در گذشته بيش از يک روز معطلي بود. وزير کشور خاطرنشان کرد: با چهار بانده شدن مسير مهران - ايلام، اين مسير همچون سال‌هاي گذشته يک طرفه نشد تا براي مردم محلي نيز مزاحمتي ايجاد نشود. وحيدي در ادامه اعلام کرد: فرصت خروج از مرزها با گذرنامه تمديد شده يا گذرنامه موقت مرزي از صبح اربعين به پايان رسيده است، اما بازگشت زواري که با اين شرايط در عراق حضور دارند، بلامانع است.

مشکلي براي

پيک برگشت نداريم

رئيس ستاد مرکزي اربعين گفت: متوسط ماندگاري زايران در مرزها نيم ساعت بوده و مشکلي براي پيک بازگشت نداريم. سيد مجيد ميراحمدي با اشاره به ورود سهل و روان زايران به کشور، اظهار کرد: 3 ميليون و 450 زاير از کشور خارج و تاکنون2 ميليون و 400 هزار زاير وارد شدند. وي ادامه داد: براي اولين بار ماندگاري زايران در پايان‌هاي مرزي به نيم ساعت رسيده است. البته شايد در برخي مسيرها ماندگاري زايران به 2 يا3 ساعت هم برسد اما متوسط آن نيم‌ساعت است. در گذشته ماندگاري زايران حتي به36 ساعت رسيده بود. رئيس ستاد مرکزي اربعين با بيان اينکه ميزان تلفات هم نسبت به سال‌هاي گذشته کاهش داشته است، گفت: اکثر تصادفات به‌خاطر خستگي و خواب آلودگي است بنابراين زايران پس از ورود به کشور، در اماکني که در نظر گرفته شده، استراحت کرده سپس به داخل کشور حرکت کنند.

از توافق با ايران دست نکشيديم

جان کربي، هماهنگ‌کننده ارتباطات شوراي امنيت ملي کاخ سفيد در گفت‌وگو با شبکه صداي آمريکا در پاسخ به سوالي درباره وضعيت کنوني مذاکرات احياي برجام و زمان حصول توافق گفت که نمي‌تواند در اين زمينه پيش‌بيني کند يا به گمانه‌زني در اين خصوص بپردازد. وي در ادامه با تکرار ادعاهاي واهي واشنگتن درباره ماهيت برنامه هسته‌اي کشورمان افزود: اما مي‌توانم يک چيز را بگويم؛ رئيس‌جمهور بايدن بسيار واضح گفته است که ما اجازه نخواهيم داد ايران به توانايي سلاح‌هاي هسته‌اي دست يابد، زيرا مي‌دانيم که حل هيچ مشکلي در خاورميانه با ايران مجهز به سلاح هسته‌اي آسان‌تر نمي‌شود. کربي تصريح کرد: رئيس‌جمهور همچنين گفته است که بهترين راه براي دستيابي به اين نتيجه از طريق يک فرآيند ديپلماتيک است و به همين دليل 16 ماه است که در مذاکرات (احياي برجام) حضور داريم و براي اجراي مجدد اين توافق و بازگرداندن تمام طرف‌ها به آن تلاش مي‌کنيم.

مبارزه با مواد مخدر مسئوليتي مشترک است

دبير ستاد حقوق بشر کشورمان گفت که در ديدار با مدير اجرايي دفتر مقابله با مواد مخدر سازمان ملل بر ضرورت توسعه و گسترش همکاري‌هاي بين‌المللي به‌ويژه در حوزه مبارزه با مواد مخدر تاکيد شد. کاظم غريب‌آبادي، معاون امور بين‌الملل قوه قضاييه و دبير ستاد حقوق بشر کشورمان در تشريح ديدار خود با «غادا والي»، مدير اجرايي دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سامان ملل، گفت: در اين ديدار بر ضرورت توسعه و گسترش همکاري‌هاي بين‌المللي به‌ويژه در حوزه مبارزه با مواد مخدر تاکيد شد، چون اين يک مسئوليت مشترک است و فقط وظيفه کشوري مثل ايران نيست. غريب آبادي در ادامه گفت: برنامه پنج ساله جديد همکاري ما با سازمان ملل الان آماده امضا شده که يک بخش مهم آن در حوزه مبارزه با جرم، فساد و همچنين عدالت کيفري است. وي افزود: از خانم والي دعوت کرديم که براي امضاي سند همکاري پنج ساله و همچنين پيگيري حوزه‌هاي ديگر، به ايران سفر کند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار