| کد مطلب: ۱۰۴۲۲۵۲
لینک کوتاه کپی شد

غیـــر محرمانـــه

تخت‌جمشيد حذف شد!

ايران چک جديد 100 هزار توماني منتشر و به‌زودي توزيع مي‌شود. اسکناس جديد صدهزار توماني برخلاف تراول دولت روحاني با امضاي همتي، تصويري از يک بناي مذهبي دارد؛ شايد يک مسجد معروف چرا که روي چک‌پول اشاره‌اي به محل نقش‌بسته روي اسکناس نشده است. اين در حالي است که در چک‌پول قبلي، تصويري از تخت جمشيد با اين جمله حک شده بود: آثار تاريخي کشور جزو مفاخر ملت ايران است. در هر حال ايران چک 100هزار توماني ديروز منتشر شد که تصوير اين اسکناس به دست خبرنگار گسترش‌نيوز رسيد.

محکوميت شهردار اسبق اشتهارد

رئيس کل دادگستري استان البرز از محکوميت شهردار و رئيس شوراي اسبق اشتهارد خبر داد و گفت: در اين پرونده مجموعاً براي 18 نفر رأي به محکوميت صادر شده است. حسين فاضلي هريکندي با اشاره به صدور رأي بدوي پرونده مرتبط با يکي از شهرداران و رئيس شوراي شهر اسبق اشتهارد گفت: اين پرونده پس از طي فرايند تحقيقات و صدور کيفرخواست، با توجه به سمت متهمان منجر به صدور رأي بدوي در دادگاه کيفري دو شهرستان کرج به عنوان دادگاه مرکز استان شد.

بازداشت يکي از مديران تامين اجتماعي

مديرعامل سازمان تأمين‌ اجتماعي گفت: در روز گذشته در يکي از زيرمجموعه‌هاي اقتصادي با ورود مؤثر و بهنگام يکي از سازمان‌هاي نظارتي، بازداشت يکي از مديران و عامل دخيل به اتهام فساد صورت پذيرفت. ميرهاشم موسوي در ديدار جمعي از نمايندگان تشکل‌هاي کارگري که در محل ساختمان مرکزي اين سازمان برگزار شد، با اشاره به رويکرد قاطع دولت سيزدهم در زمينه مبارزه با فساد گفت: در موضوع مبارزه با فساد و صيانت از اموال و دارايي‌هاي صندوق که متعلق به بيمه‌شدگان و حق‌الناس است؛ راهبرد ايجاد شفافيت، مقابله با تعارض منافع و فساد، از اولويت‌هاي اصلي ما بوده و با قوت ادامه خواهد داشت.

مهاجرت خواننده پاپ

يکي از تهيه‌کنندگان موسيقي پاپ بازداشت و بازجويي شده و اکنون به قيد وثيقه آزاد است. يک تهيه‌کننده موسيقي پاپ که گفته شده با سايت‌هاي شرط‌بندي در ارتباط بوده و براي مهاجرت خواننده‌اش سناريو چيده بود تا از اين طريق پول گزافي به جيب بزند، به دادگاه فراخوانده شده و هم‌اکنون به قيد وثيقه آزاد است. اجراي مهاجرت يکي از خوانندگان جوان و مشهورِ موسيقي پاپ که چندي پيش اتفاق افتاد هم گويا به همين تهيه‌کننده ارتباط داده شده است. خواننده‌اي که در اقدامي ناگهاني و عجيب مهاجرت کرد، حاشيه‌هاي زيادي را به وجود آورد و فضاي مجازي هم براي مدت زيادي از حواشيِ اطراف اين خواننده و ارتباط‌هاي مختلفش پُر بود.

رجزخواني ديويد تيلور آمريکايي

کاربران ايراني با انتشار پيام‌هايي در آخرين پست «ديويد تيلور» در فضاي مجازي در آستانه پنجمين تقابل احتمالي او و حسن يزداني اين بار در بلگراد صربستان، به آزادکار افسانه‌اي آمريکا گوشزد کردند که به مدال نقره جهان بسنده کند. ديويد تيلور قهرمان نامدار آمريکايي‌ها در وزن 86 کيلوگرم کشتي آزاد در فاصله چند ساعت مانده به پنجمين نبرد جذابش مقابل حسن يزداني، با انتشار پستي در صفحه مجازي خود، حرف‌هاي جالب توجهي زد و به‌نوعي در جملاتي بسيار کوتاه براي يزداني رجز خواند.

اختلال چندثانيه‌اي در خبر شبکه يک

هنوز دليل اين ماجرا مشخص نيست اما اين ماجرا پيش‌تر هم سابقه‌دارد که آن حمله سايبري بود و يکي از شبکه‌ها را هک کرده بودند. پخش خبر ساعت 14 شبکه يک سيما ديروز چهارشنبه 23 شهريور براي چند ثانيه دچار اختلال شد.

پاسخ سايت احمدي‌نژاد

دولت بهار رسانه منتسب به احمدي‌نژاد به سخنان اخير منتجب‌نيا واکنش نشان داد و نوشت: «به گواهي تمام نظرسنجي‌ها، محمود احمدي‌نژاد يک دهه پس از خروج از قدرت، محبوب‌ترين شخصيت سياسي است و عصبانيت ورشکستگان سياسي از اين محبوبيت بي‌نظير قابل درک است. کاش شيخ منتجب‌نيا که مدعي اصلاحگري است، يکبار براي هميشه از حق انتخاب مردم دفاع مي‌کرد»

واکنش حجاريان

سعيد حجاريان ، فعال سياسي اصلاح طلب نوشت : متن «سياستهاي کلي برنامه هفتم» را خواندم. دو نکته بيشتر جلب توجه کرد: 1) واژه «توسعه» از عنوان ابلاغي حذف شده است. 2) اثري از کلمه «فقر» و مبارزه با آن وجود ندارد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار