| کد مطلب: ۱۰۴۲۲۲۳
لینک کوتاه کپی شد

«سیاه‌دانه» سرشار از آنتی‌اکسیدان

سیاه‌دانه علاوه بر آشپزی به‌دلیل خواص دارویی که دارد مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند بیماری‌های متعددی را درمان کند. در ادامه با خواص سیاه‌دانه آشنا می‌شوید.

شواهد نشان مي‌دهد سياه‌دانه در ثبات قندخون و پيشگيري از عوارض جانبي مخرب آن موثر است. در يک بررسي مکمل‌هاي سياه‌دانه در کنترل قندخون ناشتا و قندخون عادي موفق بود. مصرف روزانه سياه‌دانه به‌مدت 3 ماه مي‌تواند قندخون ناشتا، قندخون عادي و مقاومت به انسولين را به‌طور چشمگيري کاهش بدهد.

برخي از تحقيقات نشان داده‌ که سياه‌دانه يک ضدالتهاب قوي است و خطر ابتلا به سرطان، ديابت و بيماري‌هاي قلبي را کاهش مي‌هد.

تحقيقات نشان مي‌دهد که مصرف عصاره سياه‌دانه باعث بهبود سرفه، خس‌خس و عملکرد ريه در افراد مبتلا به آسم مي‌شود. با اين حال ممکن است سياه‌دانه به اندازه داروهاي آسم موثر نباشد.

آنتي‌اکسيدان‌ تاثير چشمگيري بر سلامتي و پيشگيري از بيماري‌ها دارد. آنتي‌اکسيدان‌ مي‌تواند در برابر برخي بيماري‌هاي مزمن مانند سرطان، ديابت، بيماري‌هاي قلبي و چاقي از ما محافظت بکند. ترکيباتي مانند تيموکينون، کارواکرول، تي- آنتول و 4- ترپينئول مسئول خواص آنتي‌اکسيداني سياه‌دانه هستند. در يک مطالعه روغن سياه‌دانه، خاصيت آنتي‌اکسيداني از خود نشان داد.وارض بيماري آسم مي‌کاهد و به‌خاطر خاصيت ضدالتهابي که دارد، نقشي اساسي در کاهش سرفه و رهايي از بلغم ايفا مي‌کند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار