| کد مطلب: ۱۰۴۲۱۹۴
لینک کوتاه کپی شد

خبری از بلیت رفت نیست

آرمان ملي - مطهره شفيعي: « اگر فرزند به خارج رفت، پدر هم برود» يک هفته از رسانه‌اي شدن اين فرمان رئيس جمهور گذشته بود اما نه فرزندي برگشت و نه پدر و مادري نزد فرزندانشان رفتند. ظاهرا قرار نيست حواشي فرزندان خارج نشين برخي مسئولان پايان داشته باشد . حتي ديروز خبري به نقل از برنا درباره استعفاي زاهدي وفا گزينه پيشنهادي وزارت کار به دليل حضور فرزندش درخارج از کشور منتشر شد که عمر کوتاهي داشت و برنا نوشت:« عصر ديروز (چهارشنبه) خبري با تيتر «استعفاي زاهدي وفا در حاشيه جلسه امروز دولت» و مضمون اينکه «محمد مهدي زاهدي وفا در نامه اي به رئيس جمهور استعفاي خود را از کانديداتوري و سرپرستي وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعي اعلام نمود» در برخي رسانه‌ها و کانال‌هاي خبري به نقل از خبرگزاري برنا درحال انتشار است. اين خبر در هيچ يکي از خروجي‌هاي خبرگزاري برنا منتشر نشده و از اساس کذب است. » ايسنا هم نوشت:« در پي انتشار خبر استعفاي زاهدي وفا، سرپرست فعلي وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي در برخي از رسانه‌ها و شبکه‌هاي اجتماعي، صحت اين خبر تکذيب و جعلي خوانده شد .» واکنشي از زاهدي وفا درباره حضور فرزندش در خارج کشور منتشر نشده بود تا اينکه عصر ديروز ابوالفضل عمويي؛ عضو کميسيون امنيت ملي مجلس ضمن رد ادعاي طرح شده در فضاي مجازي درباره دوتابعيتي بودن فرزندان وزير پيشنهادي کار در توضيح اين مطلب گفت: در اين موضوع، من از شخص آقاي زاهدي وفا سوال کردم، وي توضيح داد که هرچند همزمان با دوران تحصيلش در کانادا به عنوان دانشجوي بورسيه وزارت علوم و اقامت در آن کشور فرزندان ايشان نيز در آن زمان متولد شده‌اند، اما ايشان هيچ اقدامي براي اخذ تابعيت براي آنها نکرده است و اين فرزندان هيچگاه کد تامين اجتماعي کشور کانادا را نداشته و در کانادا نيز اقامت ندارند و حتي پس از پايان دوران تحصيل پدر و بازگشت به ايران هيچ سفر خارجي بجز عتبات عاليات نداشته‌اند.خبري از بازگشت ديگر فرزندان خارج نشين نيست از جمله برخي نوادگان آيت ا... خزعلي. مهدي خزعلي که حضور فرزندان دو خواهرش را افشا کرد يا ادعاهايي که درباره حضور فرزند گزينه پيشنهاي براي وزارت کار است. ماجرا از زماني آغاز شد که رئيس جمهور گفت: « اگر فرزند به خارج رفت، پدر هم برود» پس از آن بود که افشاگري‌ها درباره مسئولاني که فرزندانشان در خارح کشور هستند آغاز شد که نتايج جالبي داشت و مشخص شد فرزندان انسيه و کبري خزعلي در خارج کشور هستند . اکنون بيش از يک هفته از دستور رئيسي گذشته اما نه تنها خبري از بازگشت فرزندان انسيه وکبري يا اقامت اين دو خواهر در کنارفرزندانشان نيست.

ابهام دفاع ديرهنگام انسيه خزعلي و همسرش

در ابتدا انسيه خزعلي معاون رئيس‌جمهور که تصور نمي‌کرد حضور فرزندش در خارج کشور هويدا شود؛ نوشت: « اما امروز برخي با ذوق‌زدگي از مهاجرت فرزند اينجانب گفتند؛ درحالي که سفر موقت کاري وي جهت توسعه و پشتيباني مجموعه دانش‌بنياني است که در ايران با تعداد زيادي از دانشجويان کامپيوتر فعال است. خوشبختانه اين پروژه کاري رو به اتمام بوده و وي در ماه‌هاي آينده به کشور باز مي‌گردد. اگرچه ايشان متاهل و مستقل است، ولي هرگز قصد مهاجرت ندارند. بي‌شک بسترسازي براي تقويت فعاليت‌هاي دانش بنيان جاري در کشور، برخاسته از تعلق به وطن و مسئوليت‌پذيري است.» خبرآنلاين در آن مقطع نوشت: « کاربران به جست‌وجوي سوابق حميد آقازاده انسيه خزعلي پرداختند و بعضي کاربران اينترنت ادعا کردند حميد رضازاده پسر انسيه خزعلي که در کانادا به سر مي‌برد، در شرکت نرم‌افزاري بترنت «betternet» مشغول به کار است. جست‌وجوها نشان مي‌داد شرکت betternet در حوزه وي‌پي‌ان و فيلترشکن فعاليت مي‌کند.» پدر هم بالاخره وارد گود شد و روز گذشته در همين زمينه سيد محمدرضا رضازاده همسر معاون رئيس‌جمهور در پاسخ به مسائل طرح شده در خصوص مهاجرت فرزندش و فعاليت در شرکتي موسوم به بترنت اظهار داشت: با يک جست‌وجوي ساده در اينترنت و بررسي مطالب، مشخص خواهد شد که مالکيت بترنت در شش سال گذشته، قبل از ورود سيد حميدرضا به کانادا چند بار جابه‌جا شده و هم اکنون متعلق به شرکت pango زير مجموعه شرکتي به نام Aura است. رضا زاده تصريح کرد: ادعاي صورت گرفته در مورد مالکيت و مسئوليت سيدحميدرضا بر بترنت که تصوير آن مکررا در حال پخش است برگرفته از وب سايت‌هايي است که صرفا اطلاعات موجود در اينترنت را فارغ از معتبر بودن يا نبودن منابع اصلي جمع‌آوري مي‌کنند که بخشي از اين اطلاعات مي‌تواند درست باشد و برخي هم نامعتبر است. همسر انسيه خزعلي با اشاره به اينکه بخشي از اين مطالب با استناد به سايت‌هاي نشردهنده رزومه طرح شده، خاطرنشان کرد: فرزندش در هيچ يک از اين سايت‌ها که به اشتباه سايت‌هاي رزومه آنلاين تعبير شده صفحه شخصي ندارد و اين حق براي ايشان محفوظ است که با تماس با اين سايت‌ها و احراز هويت خويش، درخواست برداشتن صفحه مرتبط با خود را انجام دهند.

مخفي‌کاري براي چه؟

ديروز پس از توضيح درباره اينکه حميد رضازاده در شرکت «بترنت» فعاليت دارد، در پروفايل خود او ذکر شده بود اما بعد از اينکه مشخص شد اين شرکت در کار فروش فيلترشکن است، او پروفايل خود را غيرفعال و رزومه‌اش را مخفي کرد! خبرگزاري فارس هم به کمک او آمد و ديروز نوشت : يکي از نزديکان خانواده مرحوم آيت‌ا... خزعلي به فارس گفت: «فرزند خانم خزعلي هيچگاه درگير هيچ نوع فعاليتي در زمينه فروش VPN به کاربران ايراني چه در زمان حضور در ايران چه در زمان حضور در کانادا نبوده است و شايعه جمع آوري اطلاعات کاربران ايراني از اين طريق کذب محض است. ادعاي مالکيت شرکت فيلتر شکن مراجعه به اينترنت به راحتي مي‌توان دريافت که شرکت بترنت متعلق به شرکت پان گو در آمريکاست و هيچ مالکيت يا مسئوليتي سيد حميدرضا زاده در آن ندارد.» نکته قابل تامل ديگر آنجاست که محمد جرجندي فعال فناوري نخستين کسي بود که اين موضوع را افشا کرد.

کبري خزعلي سکوت کرد

پذيرش آنچه ديروز منتشر شد از جهاتي مشکل است چرا که يک هفته از انتشار خبر حضور فرزند خزعلي در کانادا مي‌گذرد و در اين مدت پدر خانواده سکوت اختيار و انسيه خزعلي هم تنها به انتشار يک توئيت بسنده کرد. کبري خزعلي همين اقدامات را هم انجام نداد و سکوت کرد. عدم واکنش کبري خزعلي به اظهارات برادرش مبني برحضور دو فرزند او در آمريکا‌ اين شائبه را ايجاد کرد که شايد او به فرمان رئيس‌جمهور عمل کرده و به نزد فرزندانش رفته است!

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار