| کد مطلب: ۱۰۴۲۱۹۰
لینک کوتاه کپی شد

علت استعفای ستاری چه بود

‌يک عضو کميسيون آموزش مجلس علت احتمالي استعفاي سورنا ستاري را بيان کرد. محمد وحيدي، اظهار کرد: به نظر مي‌رسد علت استعفاي دکتر ستاري به تغيير ساختار در وزارت علوم مرتبط باشد. وي با بيان اينکه به دليل تعطيلي مجلس هنوز اطلاعات تکميلي بابت علت استعفاي دکتر ستاري به دست بنده نرسيده است، افزود: اما احتمال دارد يکي از علت‌هاي استعفا، عدم وجود هماهنگي با معاونت فناوري و نوآوري وزارت علوم که به تازگي ايجاد شده است، باشد. وي با تأکيد براينکه در ايجاد اين معاونت مخالفتي وجود ندارد و به‌طور قطع اهميت بسياري نيز دارد، اضافه کرد: اما هماهنگي بين معاونت علمي رياست‌جمهوري و معاونت فناوري و نوآوري وزارت علوم بايد تقويت شده و افزايش پيدا کند.

سخنگوي وزارت امور خارجه با بيان اينکه خدمه دو نفتکش يوناني در ايران بازداشت و زنداني نبودند، گفت: خدمه پيشين با هماهنگي‌هاي رايج، نفتکش را ترک کردند. درواقع موضوع مربوط به تعويض خدمه کشتي حسب پروتکل‌هاي دريانوردي بين‌المللي است که شرکت‌هاي کشتيراني خودشان انجام مي‌دهند. ناصر کنعاني اظهار کرد: اماکن ديپلماتيک جزو اماکني هستند که طبق کنوانسيون وين مصونيت دارند و تعرضي نبايد به آنها صورت بگيرد و به عبارتي با توجه به آمادگي نيروهاي آلباني جهت ورود به ساختمان سفارت پس از خروج ديپلمات‌هاي ما، قصد اين بود که طرف آلبانيايي را متوجه مسئوليت‌هاي خودش هم در ارتباط با رعايت شئونات ديپلماتيک و هم رعايت مصونيت ساختمان سفارت جمهوري اسلامي به عنوان مکان ديپلماتيک بکنيم.

معاون سياسي دفتر رياست‌جمهوري در توييتي نوشت که نظم عادلانه بين‌المللي از طريق چندجانبه گرايي اقتصادي، پيام سفرهاي پيش‌رو رئيس‌جمهور است. متن توييت محمد جمشيدي به شرح زير است: رئيس‌جمهور کشورما به منظور ديدار رسمي دوجانبه و شرکت در بيست و دومين اجلاس سران سازمان همکاري شانگهاي، به شهر تاريخي سمرقند سفر مي‌کند. همزمان با حضور رئيسي در اجلاس سران سازمان همکاري شانگهاي سخنگوي دولت در توييتي نوشت: لايحه «الحاق دولت جمهوري اسلامي ايران به سازمان همکاري شانگهاي» پس از تصويب در دولت، جهت طي تشريفات قانوني تقديم مجلس شد. جمهوري اسلامي ايران که تا سال گذشته به عنوان عضو ناظر در سازمان همکاري شانگهاي حضور داشت، در بيست ويکمين اجلاس سران سازمان همکاري شانگهاي به عضويت کامل اين سازمان درآمد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار