| کد مطلب: ۱۰۴۲۱۶۵
لینک کوتاه کپی شد

«کی‌روش» فرصت قبل برای ساختن ساختار دفاعی را ندارد

رسول کربکندی، دروازه‌بان پیشین تیم‌ملی فوتبال ایران این انتظار را دارد که در کادرفنی کارلوس کی‌روش به مربیان ایرانی فضای کار داده شود و آنها دکور نباشند.
برکناری «اسکو»
کربکندی درباره برکناری «دراگان اسکوچیچ» از سرمربیگری تیم‌ملی و انتخاب کارلوس کی‌روش اظهارداشت: وقتی مسابقات انتخابی تمام شد، اگر اسکوچیچ را بر می‌داشتند هیچکس انتقادی نمی‌کرد؛ درست است که «اسکو» ما را به جام‌جهانی برده بود، اما به‌هر حال قراردادش تا آن زمان بود و چند ماه وقت داشتیم تا جام‌جهانی. الان به‌نظرم نحوه برخورد ما حرفه‌ای نبوده است. من خودم قبول دارم که اسکوچیچ کاریزمای بالا را نداشت و اشکالاتی از نظر فنی داشت، ولی در مرحله‌ای تیم ما را گرفت که کسی جرأت این کار را نداشت. با توجه به اینکه تیم‌ملی به عراق و بحرین باخته بود، شرایط خوبی نداشتیم اما به‌هرحال وقتی ما باخت را به گردن مربی می‌اندازیم، برد را هم باید برای او بدانیم. درست است ما بازیکنان خوبی داشتیم، ولی به هر شکل اسکوچیچ تیم ما را با موفقیت از بازی‌ها بیرون آورد و راحت‌تر از همیشه به جام‌جهانی رفتیم. وی ادامه داد: اینکه ما نزدیک به دو ماه مانده به جام‌جهانی، اسکوچیچ و کادرفنی‌اش را برداریم، حرفه‌ای نیست. انتهای آرزوی مردم ما این است که ما در جام‌جهانی یک مرحله بالاتر برویم. این اتفاق هم اگر قرار بود بیفتد با اسکوچیچ نیز می‌افتاد. به هر شکل کی‌روش در گذشته فرصت داشــت و آن ساختار دفاعی را برای ما درست کــرد تا نتایج آبرومندی مقابل قدرت‌های بزرگ دنیــــا بگیریم، ولی الان آن فرصت را نداریم تا تفکرات دفاعی کی‌روش را ایجاد کنیم.
دلیل تردید
«شاید بزرگ‌ترین دلیل تردید مخالفان کی‌روش نوع رفتار او با منتقدان و فدراسیون فوتبال است، آیا به‌نظرتان بازهم کی‌روش با همان روش در تیم‌ملی حضور خواهد داشت؟»، دروازه‌بان کربکندی در واکنش به این موضوع بیان داشت: قطعا این‌طور است. ما قراردادهایی که می‌بندیم متأسفانه حرفه‌ای نیست و تمام زوایا را در نظر نمی‌گیریم و در واقع برای خودمان «رئیس» می‌آوریم. کی‌روش که نمی‌تواند یکدفعه نگاه خودش را عوض کند. او نه به مربیان و نه مدیران ما احترام نمی‌گذاشت. گاهی وقت‌ها هم این رفتارش به نفع ما بود و با زوری که داشت خیلی امکانات را برای فوتبال ما درست کرد. کی‌روش باید دوماه کار کند تا به جام‌جهانی برود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار