| کد مطلب: ۱۰۴۲۱۶۱
لینک کوتاه کپی شد

کوتــــــاه

دستگیری سارقان باطری خودرو
فرمانده انتظامی محلات از دستگیری ۴ نفر از اعضای باند سارقان باطری و دیگر تجهیزات و قطعات خودروهای سنگین با اعتراف به ۶ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد. سرهنگ عباس محمدرضایی اظهارکرد: در پی وقوع چند فقره سرقت باطری و دیگر تجهیزات و قطعات خودروهای سنگین در شهریورماه سالجاری در شهرستان محلات، ماموران انتظامی کلانتری ۱۱ این شهرستان تحقیق از شاکیان را آغاز و محل‌های وقوع این سرقت‌ها مورد بررسی قرار گفت. وی ادامه داد: پس از بررسی دوربین‌های محل‌های وقوع و تحقیقات میدانی مشخص شد، باندی ۴ نفره از سارقان در محل‌های خلوت شهر اقدام به سرقت باطری و دیگر تجهیزات و قطعات خودروهای سنگین می‌کنند که بلافاصله دستگیری آنان در دستورکار قرار گرفت. فرمانده انتظامی محلات گفت: پس از هماهنگی با دستگاه قضائی، طرح دستگیری سارقان از سوی ماموران انتظامی کلانتری ۱۱ این شهرستان اجرا و هر ۴ سارق، در یک اقدام به موقع دستگیر شدند. سرهنگ محمدرضایی بیان کرد: سارقان در تحقیقات صورت‌گرفته به ۶ فقره سرقت از باطری‌ها و دیگر تجهیزات و قطعات خودروهای سنگین معترف و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شدند.

کشف پرونده کلاهبرداری میلیونی
رئیس پلیس فتا استان خراسان‌جنوبی از کشف پرونده‌ای 500 میلیون ریالی که با سهل‌انگاری مالباخته اتفاق افتاده بود خبر داد و گفت: کاربران می‌بایستی اینترنت بانک خود را حتما از سایت بانک مربوطه دانلود نمایند. سرهنگ قدرت الوانی بیان داشت: مردی جوان به پلیس فتا مراجعه و با ارائه شکوائیه اعلام داشت که نرم‌افزار موبایل‌بانک را از بستر اینترنت دانلود و پس از مدتی کار با نرم‌افزار متوجه برداشت غیر‌مجاز۵۰۰ میلیون ریال از حسابش توسط فردی نا‌شناس شده است. سرهنگ الوانی افزود: در ادامه با بررسی کارشناسان پلیس فتا مشخص شد که مجرم سایبری این مبلغ را به حسابی متقرقه واریز نموده است که با هماهنگی مقام محترم قضائی این مبلغ درکوتاه‌ترین زمان ممکن به حساب فرد مالباخته برگشت داده شد و پرونده برای سیر مراحل قضایی به دادسرا ارسال شد. این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: کاربران فضای‌مجازی نرم‌افزارهای موبایل بانک را از سایت بانک مربوطه دانلود کرده و به‌هیچ‌عنوان آن را از سایت‌های متفرقه و یا شبکه‌های اجتماعی دانلود نکنند، چرا که احتمال دارد این نرم‌افزار‌ها به بد‌افزار آلوده باشند و پس از نصب،حساب بانکی آنان خالی شود. رئیس پلیس فتا استان خراسان‌جنوبی گفت: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکیwww.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار، حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت نمایند. همچنین شماره تماس 096380 مربوط به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

کلاهبرداری با عنوان
«صاحبان نخلستان‌های‌ خرما»
رئیس پلیس فتا بوشهر از تلاش مجرمان سایبری برای کلاهبرداری در پوشش جعلی کشاورزان و صاحبان نخلستان‌های خرما در چند روز اخیر خبر داد. سرهنگ مهدی قاسمی اظهارداشت: در روزهای اخیر و با توجه به فرارسیدن زمان برداشت خرما از نخلستان‌های استان، شاهد هستیم که مجرمان سایبری براساس شرایط زمانی و نیازمندی‌های مردم و سوءاستفاده از وضعیت خاص خریدوفروش خرما در سالجاری که به‌علت بارش‌های زیاد اخیر و آسیب‌دیدن ثمر بعضی از نخل‌ها، متفاوت از سالیان گذشته است، به شیوه‌های خاصی اقدام به کلاهبرداری سایبری می‌کنند. رئیس پلیس فتا استان بوشهر افزود: برخی از مجرمان سایبری با درج آگهی فروش خرما به قیمت‌های نازل و بسیار پایین‌تر از قیمت واقعی بازار در سایت‌های واسط اینترنتی نظیر دیوار، اقدام به دریافت مبالغی تحت عنوان بیعانه کرده و دیگر پاسخگوی تماس خریداران نمی‌شوند. وی ادامه داد: در مواردی دیگر نیز با انتشار تبلیغات فروش خرمای باکیفیت و ارزان حاوی لینک درگاه پرداخت اینترنتی جعلی در شبکه‌های اجتماعی، فرد متقاضی با ورود به این لینک جهت پرداخت بیعانه یا مبلغ توافقی کل معامله هدایت و در ادامه با فیشینگ و کپی اطلاعات حساب آنها، اقدام به سرقت و برداشت همه موجودی حساب این خریداران می‌نمایند. این مقام سایبری تاکید کرد: به مردم گرانقدری که قصد خرید خرما را دارند توصیه می‌کنیم که خریدهای خود را به‌صورت حضوری انجام دهند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار