| کد مطلب: ۱۰۴۲۱۴۶
لینک کوتاه کپی شد

تقویت سیستم ایمنی با «نعناع»

«نعناع» حاوی عنصر پتاسیم بوده که برای ایجاد توازن مایعات در بدن بسیار مهم است؛ مصرف نعناع فشارخون را پایین می‌آورد، ضربات قلب را منظم می‌کند. هم‌چنین نعناع سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

نعناع یکی از گیاهان بسیار خوب برای رهایی از درد‌های ناشی از سوءهاضمه است؛ پژوهش‌ها ثابت کرده‌ که نعناع می‌تواند سرعت حرکت غذا را در معده افزایش دهد و از عوارض ابتلا به سوءهاضمه بکاهد. علاوه بر این نعناع برای کاهش عوارض سندروم روده تحریک‌پذیر بسیار مفید است؛ نعناع حاوی ترکیبات منتول است.

نعناع حاوی عناصری مهم برای کمک به تسکین التهاب و درد‌ها به‌ویژه درد‌های مرتبط با معده، دستگاه گوارش و درد‌های عضلانی است، از سردرد، اختلالات اعصاب و... می‌کاهد.

نعناع سبز حاوی عناصر بسیاری مانند فسفر، کلسیم، ویتامین C و ویتامین D است که به تقویت سیستم ایمنی بدن و حفاظت از بیماری مربوط به آن کمک می‌کند.

برگ نعناع به آرامش و از بین‌بردن اضطراب، تنش و علائم افسردگی کمک می‌کند و باعث افزایش تولید سروتونین و احساس خوشبختی در فرد می‌شود.

نعناع سبز حاوی عنصر پتاسیم بوده که برای ایجاد توازن مایعات در بدن بسیار مهم است؛ مصرف نعناع فشارخون را پایین می‌آورد و ضربات قلب را منظم می‌کند و در آرام‌کردن عروق خونی نقش دارد.
نعناع برای کاهش عوارض بیماری‌های تنفسی بسیار مفید است و موجب کاهش گرفتگی بینی، ریه‌ها و نای می‌شود و به درمان سرماخوردگی و آنفلونزا کمک می‌کند. علاوه بر این از عوارض بیماری آسم می‌کاهد و به‌خاطر خاصیت ضدالتهابی که دارد، نقشی اساسی در کاهش سرفه و رهایی از بلغم ایفا می‌کند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار