| کد مطلب: ۱۰۴۲۱۱۹
لینک کوتاه کپی شد

کــوتــــاه

واکنش تند امیرعبداللهیان
وزیر امور خارجه ایران با اشاره به سند ٢٠٣٠ گفت: جمهوری اسلامی ایران براساس قوانین داخلی و فرهنگی خود به این سند نگاه می‌کند. گلدا الخوری در آغاز ماموریت خود به عنوان مدیر دفتر منطقه‌ای یونسکو با حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران دیدار کرد. امیرعبداللهیان رابطه ایران و یونسکو به ویژه در حوزه‌هایی چون ثبت میراث فرهنگی را نزدیک خواند. وزیر امور خارجه ایران با اشاره به سند ٢٠٣٠ افزود، قرار بود این سند در حوزه آموزش باعث همبستگی جهانی باشد اما با نادیده گرفتن هویت و واقعیت‌های فرهنگی کشورها آنها را در این حوزه دچار مشکل کرده است و از این رو جمهوری اسلامی ایران بر اساس قوانین داخلی و فرهنگی خود به این سند نگاه می‌کند.

اعلام بسته شدن مرزها
تصمیمی شجاعانه بود
رئیس ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه اعلام بسته شدن مرزها تصمیمی شجاعانه بود، گفت: امنیت و سلامت زائران حسینی خط قرمز ستاد مرکزی اربعین حسینی است. سید مجید میراحمدی به تشریح آخرین اقدامات انجام شده در تسهیل تردد زائران اربعین حسینی(ع) پرداخت و افزود: دو مولفه بسیار تاثیرگذار در اربعین امسال، موضوع گرمای هوا و تراکم جمعیت بود و در نشست ستاد مرکزی اربعین حسینی هم همواره توجه داشتیم که در این خصوص تقویت زیرساخت‌های اربعین در دستور کار قرار گرفت.
وی ادامه داد: یکی از اقدامات بسیار مهم دولت سیزدهم هزینه کرد هشت هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای آماده کردن زیرساخت‌ها بود که با این اقدامات، جاده ایلام به مهران چهار بانده شد و توسعه زیرساخت‌ها در سایر بخش‌ها هم به سرعت در دست اقدام قرار گرفت.

دبیرکل سازمان ملل از حامیان جدی برجام بوده است
سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در یک کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل اخیرا با مقامات ایران یا دیگر طرفین مذاکرات وین برای ازسرگیری دیپلماسی جهت حفظ توافق هسته‌ای رایزنی کرده است یا نه، گفت: نه، هر کسی نقش خودش را دارد. سازمان ملل از اعضای برجام نیست. استفان دوجاریک، گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بخشی از مباحثات هسته‌ای دخیل است. وی تصریح کرد: فکر می‌کنم آنچه برای او مهم است، این است که تمامی طرفین برجام تا حدی انعطاف نشان دهند که برای مصالحه بر سر آخرین مسائل باقی‌مانده و بازگشت به اجرای کامل برجام و قطعنامه ۲۲۳۱، بدون تاخیر بیشتر لازم خواهد بود. سخنگوی سازمان ملل همچنین تصریح کرد: دبیرکل همواره از حامیان جدی برجام بوده است و تا همین امروز هم این طور بوده است.

دیدار خداحافظی سفیر تونس
سمیر المنصر سفیر جمهوری تونس در تهران در پایان ماموریت خود در کشورمان با امیر عبداللهیان دیدار و گفت‌وگو کرد. وزیر امور خارجه در این دیدار روابط خوب میان ایران و تونس و وجود دیدگاه‌ها و مواضع مشترک میان دو کشور در بسیاری از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد تاکید قرار داد و افق روابط میان دو کشور را مطلوب ارزیابی و با اشاره به وجود ظرفیت‌های قوی همکاری میان دو طرف، تلاش برای توسعه هرچه بیشتر مناسبات بین دو کشور را ضروری دانست. امیر‌عبداللهیان با تقدیر از مواضع مثبت و سازنده دولت و ملت تونس در حمایت از مردم فلسطین و مخالفت با عضویت ناظر رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا، تاکید کرد اطمینان خاطر داریم با حکمت و عقلانیت مسئولان تونس و با وحدت و همدلی ملت و دولت این کشور شاهد رشد و شکوفایی روز افزون تونس در همه زمینه‌ها خواهیم بود.

همه ظرفیت‌های نیروی هوایی در خدمت زائران
فرمانده نیروی هوایی ارتش در بازدید از مرز مهران، موکب نیروی هوایی و بیمارستان صحرایی ۳۳ تخته نیروی هوایی اظهار داشت: امروز مفتخریم که نیروی هوایی اثبات کرده در تمامی برهه‌های زمانی چه در دوران دفاع مقدس و چه پس از آن، همواره پشتیبان و خدمتگزار ملت بزرگ و شریف ایران است. امیر سرتیپ حمید واحدی گفت: نیروی هوایی در راه عزت و افتخار این ملت از هیچ کاری دریغ نخواهد کرد؛ خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی نیز یکی دیگر از افتخارات این نیروی الهی است که در کارنامه او ثبت شده و این همان توفیقی است که خداوند به ما ارزانی داشته است. وی ادامه داد: نیروی هوایی ارتش نیرویی مکتبی و حسینی است که با توجه به منویات مقام معظم رهبری با تمام وجود در راستای آسایش و آرامش مردم عزیزمان می‌کوشد تا هیچ کمبودی برای زیارت اربعین وجود نداشته باشد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار