| کد مطلب: ۱۰۳۹۸۱۳
لینک کوتاه کپی شد

غیـــر محرمانـــه

توهين جديد طالبان

طالبان دو مراسم بزرگ فرهنگي و مذهبي، از جمله عاشورا و نوروز را از تقويم رسمي‌شان در سال 1444 قمري، حذف کردند. منابع موثق محلي دوشنبه 10‌ اسد/ مرداد به خبرگزاري صداي افغانستان [پنجشير نيوز] مي‌گويند رهبري گروه طالبان روز‌هاي تعطيلي عاشورا و نوروز را از تقويم رسمي‌شان حذف کرده‌اند. عاشوار از مهم‌ترين مراسم مذهبي اهل تشيع به حساب مي‌رود که همه‌ساله با برگزاري مراسم خاص از سوي شهروندان اهل تشيع افغانستان گرامي داشته مي‌شود.

سيف العدل کجاست؟

يک عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس حضور سيف‌العدل از رهبران احتمالي القاعده در ايران را تکذيب کرد و گفت که انتشار چنين اخباري در فضاي مجازي صرفا کار بنگاه‌هاي خبرپراکني بيگانه و آمريکاست. فداحسين مالکي در واکنش به انتشار اخباري در فضاي مجازي درباره حضور سيف‌العدل در تهران گفت: اين يک بحث انحرافي است که با توجه به دخالت آمريکايي‌ها در کشورهاي ديگر مطرح مي‌شود.

حمله به هالک ايراني

عليرضا استکي، سرمربي تيم‌ملي بوکس ايران نسبت به حواشي سجاد غريبي واکنش نشان داد. او در خصوص واقعي بودن يا نبودن اين مسابقه گفت: به نظر واقعي بود ولي در کل ورزش ايران تحقير شد. شما دانيال شه‌بخش، شاهين موسوي، امير علي‌اکبري و بقيه را در نظر بگيريد که انقدر که اين مساله وايرال شد اتفاقات خوب و افتخارات ديده نشد. کسي نمي‌داند شه‌بخش چه کار بزرگي کرده است.

تجمع کارگران در قزوين

تعدادي از کارگران شرکت تولي‌پرس قزوين که روزسه‌شنبه دست به اعتراض صنفي زده بودند، ظهر ديروز چهارشنبه (دوازدهم مرداد) از وعده فرماندار براي پيگيري مطالباتشان با حضور در کارخانه خبر دادند. به گفته تعدادي از کارگران کارخانه تولي پرس قزوين، تجمع پريروز (سه‌شنبه 11مرداد) کارگران تولي پرس در اعتراض به ممانعت از ورود شمار زيادي از همکاران که براي پيگيري مطالبات صنفي خود به فرمانداري مراجعه کرده بودند، صورت گرفت که در نهايت به درگيري منجر شد. يکي از کارگران درباره حواشي اعتراض خود و همکارانش به ايلنا گفت: به دنبال بي‌توجهي کارفرما به پرداخت مطالبات سه‌ماهه کارگران و نارضايتي از وضعيت موجود کارخانه، تعداد زيادي از همکاران براي پيگيري مطالبات خود به فرمانداري مراجعه کرده بودند.

سانحه هواپيمايي در شيراز

روابط عمومي نيروي هوافضاي سپاه از وقوع سانحه براي يک فروند هواپيماي سوخو 22 اين نيرو به دليل نقص فني در پايگاه هوايي شيراز خبر داد. روابط عمومي نيروي هوافضاي سپاه پاسداران در اطلاعيه‌اي اعلام کرد : صبح ديروز (چهارشنبه 12مرداد) يک فروند هواپيماي سوخو 22 متعلق به نيروي هوافضاي سپاه هنگام برخاستن در پايگاه هوايي شيراز دچار نقص فني شد و خلبانان ناگزير به استفاده از سامانه صندلي پران (اجکت) شدند. در ادامه اين اطلاعيه آمده است : در اين سانحه بحمدا... خلبانان با عکس‌العمل بهنگام در سلامت کامل هستند.

معرفي به‌عنوان «شمر» در يک کنسرت

محمد فيلي بازيگر باسابقه سينما و تلويزيون ضمن اشاره به آسيب‌هاي بازپخش «مختارنامه» بيان کرد که به‌عنوان «شمر» در يک کنسرت معرفي شده است. محمد فيلي با اشاره به اينکه بيشتر با نقش‌هاي منفي‌اش شناخته مي‌شود، اظهار کرد: چند وقت پيش به کنسرتي رفته بودم که خواننده وقتي مي‌خواست من را معرفي کند گفت «شمر مختارنامه» امشب اينجاست! (مي‌خندد) انگار نه انگار که من اسم و فاميل خودم را دارم.

پيشنهاد عجيب

شهربانو منصوريان در واکنش به باخت هالک ايراني به او پيشنهاد عجيبي داد. شهربانو منصوريان قهرمان ووشو در واکنش به شکست سجاد غريبي مقابل حريف قزاقستاني گفت: يک هفته با من تمرين کني کل دنيا را شکست مي‌دهي!

حذف شرط کارت پايان خدمت براي پرداخت وام فرزندآوري

آرمان ملي: اجراي بخشنامه تعيين وضعيت سربازي براي پرداخت وام فرزندآوري با دستور رئيس کل بانک مرکزي متوقف شد. با ابلاغ بخشنامه اخير مبني بر مشروط بودن ارائه تسهيلات فرزندآوري به افراد ذکور به استعلام وضعيت مشمولان از سازمان نظام وظيفه (حسب بند (ب) ماده 10 قانون خدمت وظيفه عمومي)، رئيس کل بانک مرکزي دستور داد ضمن توقف اجراي بخشنامه مذکور، هماهنگي لازم با سازمان نظام وظيفه عمومي به‌منظور تسهيل در پرداخت وام يادشده به متقاضيان انجام شود. مقرر شد تا با قيد تسريع، موضوع در کميسيون‌هاي تخصصي بانک مرکزي بررسي شده و پس از هماهنگي لازم با سازمان نظام وظيفه، بخشنامه اصلاحي، جهت اجرا به شبکه بانکي ابلاغ شود. پيش از اين و از سال 1395 بر اساس هماهنگي‌هاي انجام شده بين بانک مرکزي و سازمان وظيفه عمومي، پرداخت تسهيلات ازدواج و بيماري‌هاي خاص از مفاد ماده 10 قانون خدمت وظيفه عمومي مستثني شده بود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار