| کد مطلب: ۱۰۳۹۷۹۹
لینک کوتاه کپی شد

کوتـــــاه

کشف 372 کيلوگرم ترياک

جانشين فرمانده انتظامي استان مرکزي از کشف 372 کيلوگرم ترياک در عمليات مشترک پليس استان‌هاي مرکزي و چهارمحال بختياري خبر داد. سرهنگ يوسف سپهوند گفت: در ادامه روند مبارزه همه‌جانبه براي مقابله با معضل موادمخدر برنامه‌ريزي نظام‌مندي در پيشگيري از ورود موادمخدر و برخورد با قاچاقچيان موادمخدر از سوي پليس استان، طرح‌ريزي و اجرايي شده است. وي افزود: در تداوم اين راهبرد، ماموران پليس مبارزه با موادمخدر استان در انجام تحقيقاتي از برنامه‌ريزي يک قاچاقچي موادمخدر براي جابه‌جايي يک محموله موادمخدر از استان‌هاي جنوبي به سمت استان‌هاي مرکزي مطلع شدند و مراقبت‌هاي نامحسوس پليس براي بررسي اين موضوع در دستور کار پليس استان قرار گرفت. اين مقام انتظامي اضافه کرد: سرانجام محل تردد خودروي اين فرد در يکي از شهرستان‌هاي استان چهارمحال‌وبختياري شناسايي و با هماهنگي انجام شده با پليس اين شهرستان، خودروي موردنظر در عملياتي متوقف و راننده آن دستگير شد. سرهنگ سپهوند تصريح کرد: در بازرسي از اين خودرو 372 کيلوگرم ترياک که به شکل ماهرانه‌اي جاساز شده بود، کشف شد.

سرقت النگوهاي زن مسافر با انبر

رئيس پليس آگاهي شهرستان ري از دستگيري راننده خودرويي که طلاي زن مسافر را با انبر قيچي و از وي زورگيري کرده بود، خبر داد. سرهنگ حيدر گودرزي گفت: در پي اعلام زورگيري و سرقت النگوهاي زن مسافر توسط راننده يکدستگاه خودروي سواري پرايد سفيدرنگ در شهرستان ري، دستگيري سارق در دستور کار کارآگاهان پليس آگاهي اين شهرستان قرار گرفت. وي با بيان اينکه تحقيقات پليسي نشان از اين داشت متهم با تهديد سلاح سرد و با استفاده از انبر النگوهاي زن مسافر را قيچي و مالباخته را در مکان خلوتي پياده کرده است، افزود: زن شاکي موفق شده بود مشخصات ظاهري متهم را به‌خاطر بسپارد و کارآگاهان با استفاده از شيوه‌هاي نوين کشف جرم، هويت و مخفيگاه وي را شناسايي کردند. رئيس پليس آگاهي شهرستان ري تصريح کرد: تردد متهم تحت کنترل درآمد و با مراقبت‌هاي ويژه پليسي، متهم در مخفيگاهش دستگير و پس از انتقال به پليس آگاهي اين شهرستان به زورگيري از زن مسافر و سرقت النگوهاي وي اعتراف کرد. اين مقام انتظامي در پايان با بيان اينکه شناسايي ساير جرائم احتمالي متهم ادامه دارد، افزود: با تکميل تحقيقات پليسي متهم براي گرفتن دستور قضائي به دادسرا معرفي شد.

سارق با اموال مسروقه دستگير شد

فرمانده انتظامي شهرستان چالوس از دستگيري يک سارق سابقه‌دار سيم و کابل برق با اموال مسروقه به ارزش 5 ميليارد ريال در آن شهرستان خبر داد. سرهنگ علي‌اکبر خسروي اظهارداشت: در پي وقوع چندين فقره سرقت سيم و کابل برق در شهرستان چالوس، موضوع به‌طور ويژه دردستورکار ماموران پليس آگاهي قرارگرفت. وي افزود: با تحقيقات فني پليسي، يک سارق حرفه‌اي شناسايي و با هماهنگي قضائي در حالي‌که به‌همراه اموال مسروقه در حال تردد در شهر چالوس بود، دستگير شد. فرمانده انتظامي شهرستان چالوس، تصريح کرد: در بازرسي از خودروي متهم، 50 کيلوگرم کابل برق و شمش مسي، 50 متر کابل برق مسي و انواع لوازم برقي به ارزش تقريبي 5 ميليارد ريال کشف شد. سرهنگ خسروي در پايان خاطرنشان کرد: متهم که داراي سوابق متعدد سرقت است با تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي و با قرار مناسب روانه زندان شد.

کشف 51 دستگاه ماينر قاچاق

رئيس پليس پيشگيري تهران بزرگ از کشف 51 دستگاه ماينر قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاي کشف شده را 4 ميليارد ريال اعلام کردند. سرهنگ جليل موقوفه‌اي بيان داشت: تيم عمليات کلانتري نعمت‌آباد در حال گشت‌زني در محدوده بزرگراه آزادگان به يکدستگاه خودرو وانت که در کنار بزرگراه به‌صورت روشن توقف کرده بود، مشکوک شدند. وي با بيان اينکه ماموران براي بررسي بيشتر به خودرو مراجعه کردند، افزود: راننده خودرو با مشاهده خودروي پليس به سرعت از مسيرهاي فرعي بزرگراه متواري و ماموران پس از مدتي تعقيب و گريز خودرو را متوقف و در بررسي اوليه از داخل خودرو 51 دستگاه ماينر قاچاق کشف شد. رئيس پليس پيشگيري تهران ادامه داد: متهم 30 ساله در تحقيقات پليسي به جرم خود و حمل کالاي قاچاق معترف و اظهارداشت که قصد تحويل ماينر‌ها را به شخصي در شهر تهران داشته که توسط ماموران دستگير شده است. سرهنگ موقوفه‌اي افزود: کارشناسان ارزش کالاهاي کشف شده را 4 ميليارد ريال اعلام کردند و متهم به مرجع قضائي معرفي و کشف جزئيات در دستور کار قرار دارد.

توزيع‌کننده سکه‌هاي غيربانکي دستگير شد

فرمانده انتظامي ميانه از دستگيري فردي که در اين شهرستان قصد فروش ربع سکه‌هاي غيربانکي و خارج از شبکه توزيع را داشت، خبر داد. سرهنگ محمدتقي سلطاني اظهارداشت: در پي اعلام خبري مبني بر اينکه فردي اقدام به فروش سکه‌هاي غيربانکي فاقد سريال در طلافروشي‌هاي شهرستان کرده است، موضوع به‌صورت ويژه در دستور کار مأموران پليس امنيت عمومي قرار گرفت. وي با اشاره به اينکه ماموران پليس با انجام يکسري اقدامات فني و پليسي در شهرستان موفق به شناسايي متهم شدند؛ افزود: ماموران در يک عمليات غافلگيرانه متهم را که در حين فروش سکه‌ها بوده دستگير کرده و به مقر انتظامي انتقال دادند. فرمانده انتظامي ميانه با بيان اينکه متهم در بازجويي‌هاي صورت گرفته توسط ماموران پليس و مستندات موجود به بزه‌انتسابي اعتراف کرد، افزود: از متهم تعداد 85 عدد ربع سکه غيربانکي و توزيع خارج از شبکه بانکي فاقد سريال کشف شد. وي اضافه کرد: برابر اعلام کارشناسان و با انجام آزمايش عيارسنجي، مشخص شد اين سکه‌ها از نظر وزن و عيار مشابه سکه‌هاي بانکي بوده است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار