| کد مطلب: ۱۰۳۹۷۹۲
لینک کوتاه کپی شد

کــوتـاه

75 بيمار کرونا فوت کردند

آرمان ملي: مرکز روابط عمومي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي اعلام کرد: در 24 ساعت، 75 بيمار مبتلا به کوويد19 در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان اين بيماري به 142 هزار و 209 نفر رسيد. بر اساس معيارهاي قطعي تشخيصي، 8540 بيمار جديد مبتلا به کوويد19 در کشور شناسايي و 1477 نفر از آنها بستري شدند. مجموع بيماران کوويد19 در کشور به هفت ميليون و 418 هزار و 615 نفر رسيد. تا کنون هفت ميليون 87 هزار و 278 نفر از بيماران، بهبود يافته و يا از بيمارستان‌ها ترخيص شده‌اند. 137 نفر از بيماران مبتلا به کوويد19 در بخش‌هاي مراقبت‌هاي ويژه بيمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون 53 ميليون و 295 هزار و 945 آزمايش تشخيص کوويد19 در کشور انجام شده است. تا کنون 64 ميليون و 810 هزار و 345 نفر دُز اول، 58 ميليون و 183 هزار و 461 نفر دُز دوم و 30 ميليون و 297 هزار و 366 نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزريق کرده‌اند و مجموع واکسن‌هاي تزريق شده در کشور به 153 ميليون و 291 هزار و 172 دُز رسيد.

استقرار مشاوران در مدارس

ايسنا: معاون پرورشي و فرهنگي وزارت آموزش و پرورش با اشاره به صدور فرم‌هاي هدايت تحصيلي دانش‌آموزان پايه نهم جهت انتخاب رشته پايه دهم گفت: صدور نمونه برگه‌ها انجام و تمام شده و مشاوره‌ها در حال آغاز است؛ به اين معنا که مشاوران در مدارس مستقر مي‌شوند و بچه‌ها را هدايت مي‌کنند. اصغر باقرزاده، افزود: قبل از پايان مهلت ثبت‌نام مدارس، هدايت تحصيلي و مشاوره انجام مي‌شود.معاون پرورشي و فرهنگي وزارت آموزش و پرورش درباره صدور ديرهنگام برگه‌هاي هدايت تحصيلي و نگراني نسبت به پايان مهلت ثبت نام گفت: اين فرايند همه ساله انجام و قسمت عمده‌اي از ثبت‌نام‌ها انجام مي‌شود. معمولا بخشي از دانش‌آموزان ما باقي مي‌مانند؛ دانش‌آموزاني داريم که نمره‌ قبولي کسب نکرده‌اند و در شهريورماه دوباره امتحان مي‌دهند و وضعيت تحصيلي‌شان مشخص شود. باقرزاده ادامه داد: ضمن آنکه بازماندگان و جاماندگاني هم داريم که تعداد کمي هستند و اينها اجازه دارند که در شهريورماه هدايت تحصيلي‌شان را انجام و به مدارس مدنظر هدايت شوند.

حذف شرط کارت پايان خدمت براي پرداخت وام فرزندآوري

آرمان ملي: اجراي بخشنامه تعيين وضعيت سربازي براي پرداخت وام فرزندآوري با دستور رئيس کل بانک مرکزي متوقف شد. با ابلاغ بخشنامه اخير مبني بر مشروط بودن ارائه تسهيلات فرزندآوري به افراد ذکور به استعلام وضعيت مشمولان از سازمان نظام وظيفه (حسب بند (ب) ماده 10 قانون خدمت وظيفه عمومي)، رئيس کل بانک مرکزي دستور داد ضمن توقف اجراي بخشنامه مذکور، هماهنگي لازم با سازمان نظام وظيفه عمومي به‌منظور تسهيل در پرداخت وام يادشده به متقاضيان انجام شود. مقرر شد تا با قيد تسريع، موضوع در کميسيون‌هاي تخصصي بانک مرکزي بررسي شده و پس از هماهنگي لازم با سازمان نظام وظيفه، بخشنامه اصلاحي، جهت اجرا به شبکه بانکي ابلاغ شود. پيش از اين و از سال 1395 بر اساس هماهنگي‌هاي انجام شده بين بانک مرکزي و سازمان وظيفه عمومي، پرداخت تسهيلات ازدواج و بيماري‌هاي خاص از مفاد ماده 10 قانون خدمت وظيفه عمومي مستثني شده بود.

نحوه ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجي

ايرنا: اداره کل اتباع و مهاجران خارجي وزارت کشور در اطلاعيه‌اي نحوه نام نويسي دانش‌آموزان اتباع خارجي بدون مدرک را اعلام کرد. در اطلاعيه شماره يک اداره کل اتباع و مهاجران خارجي وزارت کشور براي چگونگي ثبت نام اتباع و مهاجران خارجي بدون مدرک آمده است: به اطلاع کليه اتباع و مهاجران خارجي بدون مدرک مي‌رساند، براي ثبت نام فرزندان لازم التعليم خود در مدارس اقدامات ذيل انجام شود: الف) طبق بخشنامه آموزشي ابلاغ شده از سوي وزارت آموزش و پرورش، دانش آموزان داراي برگه حمايت تحصيلي سال گذشته(1401‌- 1400) مي‌توانند با همان برگه قبلي در واحد آموزشي ثبت نام کنند. سپس از ابتداي آبان ماه براي تجديد برگه و دريافت برگه حمايت تحصيلي سال (1402‌- 1401) به منظور اخذ نوبت از اول آبان ماه نشاني اينترنتي kanoonnobat. ir مراجعه و براي دريافت برگه سالجاري نوبت دريافت کنند. ب) طبق بخشنامه مزبور، دانش‌آموزان داراي برگه حمايت تحصيلي سال گذشته (1401‌- 1400) که مقطع تحصيلي آنها تغيير داشته، بايد برگه حمايت تحصيلي سالجاري(1402‌- 1401) را دريافت کنند. لذا براي اخذ نوبت از 20 مرداد به نشاني اينترنتي kanoonnobat. ir مراجعه و نوبت دريافت کنند. ج) دانش‌آموزان متقاضي اول ابتدايي داراي سنين 6 تا 8 سال که در طرح بازشماري شرکت کرده‌اند مشروط به ثبت نام در طرح مذکور براي اخذ نوبت از 20 مرداد به نشاني اينترنتي kanoonnobat. ir مراجعه و براي تجديد برگه در دفتر تعيين شده نوبت دريافت کنند. د) اتباع افغانستاني ثبت نام شده در طرح سرشماري که داراي فرزند در سن تحصيلي هستند به دفاتر کفالت مراجعه نکنند و منتظر ابلاغيه صادره از سوي اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجي وزارت کشور بمانند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار