| کد مطلب: ۱۰۳۹۷۸۵
لینک کوتاه کپی شد

این میوه‌ها خونساز هستند

کمبود آهن یا گلبول‌های خون یعنی بدن مقدار کافی اکسیژن دریافت نمی‌کند که موجب اختلال در عملکرد اندام‌های بدن می‌شود. کم‌خونی عوامل مختلفی مثل کمبودآهن، کمبود اسیدفولیک، کاهش شدید خون و... دارد.

موز انتخابي عالي براي گنجاندن در سبد ميوه‌هاي غني از آهن است و توليد هموگلوبين در خون را تحريک مي‌کند. منبع خوبي از اسيدفوليک را تشکيل مي‌دهد.

آلوخشک سرشار از ويتامين C و آهن است و در افزايش هموگلوبين نقش مهمي دارد به‌غير از آن، آلو منبع غني از منيزيم است که منجر به افزايش قابل توجه تحريک گلبول‌هاي قرمز مي‌شود.

طالبي به‌دليل داشتن مواد مغذي، کلسيم، آهن، مس، منگنز، فسفر مي‌تواند کمبود آهن را بهبود ببخشد که در نهايت موجب انتقال بهتر اکسيژن مي‌شود.

با خوردن روزانه يک سيب، مي‌توانيد از بيماري در امان باشيد. زيرا سيب يک منبع غني آهن بوده که براي تحريک هموگلوبين مورد نياز است. روزانه حداقل يک سيب را با پوست بخوريد.

هلو نيز به‌دليل داشتن ويتامين C و آهن موجب تحريک کاهش وزن مي‌شود و پوست، چشم را بهبود مي‌بخشد، ويتامين C به جذب آهن کمک مي‌کند و مانع از تکثير سلول‌هاي قرمز مي‌شود.

توت‌فرنگي به دليل داشتن مواد مغذي و آهن خونساز است و مصرف منظم آن کم خوني را بهبود مي‌بخشد البته به شرط آنکه ارگانيک باشد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار