| کد مطلب: ۱۰۳۹۷۵۷
لینک کوتاه کپی شد

کــوتــــاه

رونمايي از سامانه‌هاي شتاب دهنده و پرتودهنده گاما به زودي

رئيس سازمان انرژي اتمي از رونمايي از سامانه‌هاي شتاب دهنده و پرتودهنده گاما در روزهاي آينده خبر داد. محمد اسلامي در گفت‌وگو با ايسنا با اشاره به آخرين دستاوردهاي سازمان انرژي اتمي، اظهار کرد: نمونه‌هاي اوليه سامانه‌هاي شتاب دهنده و پرتودهنده گاما را در روزهاي آينده رونمايي مي‌کنيم. وي ادامه داد: خيلي دور از تصور بود که ساخت اين سامانه‌ها کمتر از يک سال به نتيجه برسد. اين‌ها از دستاوردهاي بزرگي است که تاکنون سابقه نداشته است.

بيانيه 202 نماينده مجلس خطاب به وزارت اطلاعات

يک عضو هيات رئيسه مجلس بيانيه 202 نفر از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در تقدير از اقدامات سربازان گمنام امام زمان(عج) در پي کشف و خنثي سازي توطئه دشمنان کوردل انقلاب اسلامي را قرائت کرد. احمد اميرآبادي فراهاني در جلسه علني ديروز (چهارشنبه) مجلس شوراي اسلامي بيانيه 202 نفر از نمايندگان در تقدير و تشکر از اقدامات سربازان گمنام امام زمان(عج) در پي کشف و خنثي سازي توطئه دشمنان کوردل انقلاب اسلامي را قرائت کرد که در بخشي از متن اين بيانيه آمده است: ما نمايندگان مجلس شوراي اسلامي ضمن تقدير و تشکر از اقدامات اخير سربازان گمنام امام زمان(عج) در وزارت اطلاعات و به ويژه در پيشگيري اقدامات عملياتي و دستگيري جاسوسان سرويس موساد، از تمامي مجاهدان عرصه ايثار و شهادت مي‌خواهيم به شيطنت‌هاي استکبار پاسخ کوبنده و درخور بدهند و به ايادي استکبار خصوصا رژيم کودک‌کش صهيونيستي و دست نشاندگان آن در گروهک تجزيه‌طلب کومله هشدار مي‌دهيم که اقدامات مغرضانه آنان بدون پاسخ نخواهد ماند و بنا بر وعده الهي نصرت از آن مومنان و خسران و عذاب در انتظار منافقان خواهد بود و به تعبير رهبر حکيم انقلاب اسلامي اين رژيم غاصب به فضل الهي 25 سال آينده را نخواهد ديد.

گزارش رئيس صداوسيما به کميسيون فرهنگي مجلس

يک عضو کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي از حضور رئيس سازمان صداوسيما در جلسه امروز اين کميسيون و ارائه گزارش عملکرد اين سازمان از سوي وي خبر داد. حسين ميرزايي با اشاره به دستور جلسه روز سه‌شنبه کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي اظهار کرد: دستور جلسه اين روز استماع گزارش عملکرد رئيس سازمان صدا و سيما بود. او افزود: آقاي جبلي در جلسه کميسيون حضور يافتند و درباره حيطه وظايف و اختيارات سازمان صدا و سيما و عملکرد اين سازمان گزارشي ارائه دادند. اين عضو کميسيون فرهنگي گفت: در جلسه ديروز رئيس سازمان صداوسيما مطالبي درباره فعاليت سازمان تنظيم مقررات رسانه‌هاي صوت و تصوير فراگير (ساترا) بيان کرد. ميرزايي با خوب ارزيابي کردن اين جلسه خاطرنشان کرد: در اين جلسه تاکيد شد که هر اتفاقي قرار است رخ دهد بايد بر اساس قانون باشد

متهم به ترور محمدرضا پهلوي درگذشت

احمد کامراني از متهمان ترور محمدرضا پهلوي روز سه‌شنبه درگذشت و ديروز در مزار دشت‌افروز زادگاهش ـ کاشان ـ به خاک سپرده شد. شهرت احمد کامراني با واقعه ترور نافرجام شاه در تاريخ 21 فروردين 1344 رقم خورد. او دوست دوران تحصيل و بچه محل شهيد رضا شمس‌آبادي سرباز گارد شاهنشاهي بود. سربازي که در کاخ مرمر آتش رگبار به روي محمدرضا پهلوي گشود. شاه از صحنه ترور گريخت، اما دو محافظ وي با نام‌هاي استوار بابائيان و استوار لشکري کشته شدند. شمس‌آبادي گرچه در تعقيب شاه موفق به ورود به سرسراي کاخ شد، اما در آنجا توسط گروهبان اصلاني (عضو گارد جاويدان) به شهادت رسيد

لايحه انتخابات تا پايان شهريور به سرانجام مي‌رسد

محمدرضا غلامرضا در حاشيـــه اولين همايش معاونين سياسي؛ امنيتي و اجتماعي استانداري‌هاي سراسر کشور اظهار داشت: اين همايش با محوريت رويکرد کلي معاونت سياسي وزارت کشور برگزار شده است. براساس برنامه 1401 که به برنامه تحولي توجه شده است بايد در اين راه همکاران را توجيه کنيم. وي عنوان کرد: دو لايحه در دستورکار وزارت کشور است. لايحه جامع انتخابات و لايحه تقسيمات کشوري که بايد در موعد زماني مشخص هر دو لايحه آماده و به مجلس ارائه شود. غلامرضا تصريح کرد: لايحه تقسيمات کشوري در حال بازنگري است و اکنون همکاران در حال اعمال اصلاحاتي بر آن هستند. رويکرد رئيس‌جمهور درباره اين لايحه اولا قانون محوري است و دوم اينکه در آن نگاه و‌توجه ويژه‌اي به مناطق محروم شده است و اميدواريم همکاري ساير دستگاه‌ها را نيز در اين حوزه شاهد باشيم. معاون سياسي وزارت کشور عنوان کرد: لايحه انتخابات را هم اميدواريم با همکاري نمايندگان مجلس و شوراي نگهبان تا آخر شهريور ماه آماده و ارائه شود. غلامرضا افزود: نگاه به انتخابات و احزاب و گروه‌هاي سياسي مي‌تواند سطح مشارکت را بخصوص در انتخابات1402 بالا ببرد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار