| کد مطلب: ۱۰۳۹۷۱۷
لینک کوتاه کپی شد

کــوتـاه

تداوم رگبارهاي موسمي

آرمان ملي: سازمان هواشناسي نسبت به تداوم رگبارهاي موسمي و فعاليت سامانه بارشي تا پنجشنبه (13مرداد) در12 استان هشدار صادر کرد. سازمان هواشناسي نسبت به تداوم رگبارهاي موسمي و فعاليت سامانه بارشي تا پنجشنبه(13مرداد) به‌صورت محلي رگبار باران و رعدوبرق، وزش باد شديد و در مناطق مستعد خيزش گردو خاک هشدار نارنجي صادر کرد. اين شرايط جوي چهارشنبه (12مرداد) در جنوب سيستان و بلوچستان، هرمزگان، شرق خوزستان، شمال غرب کهگيلويه و بويراحمد، غرب چهارمحال و بختياري، ارتفاعات استان‌هاي تهران و البرز، ارتفاعات غربي مازندران و پنجشنبه (13مرداد) در کهگيلويه و بويراحمد پيش‌بيني مي‌شود.

ورود اولين محموله داروي بيماران SMA

آرمان ملي: رئيس سازمان غذا و دارو از ورود اولين محموله داروي بيماران SMA به کشور خبر داد. بهرام دارايي با اشاره به اين خبر گفت: پيرو دستور رئيس‌جمهور مبني بر لزوم تامين داروي بيماران SMA، سازمان غذا و دارو اقدامات لازم را به منظور ثبت سفارش و نقل و انتقال مالي به منظور تامين سريع دو قلم داروي اين بيماران را در دستور کار قرار داد. وي افزود: براين اساس داروي اسپينرازا به عنوان اولين داروي تامين شده بيماران SMA وارد کشور شده است و به زودي داروي بعدي نيز تامين و با هماهنگي معاونت درمان وزارت بهداشت در دسترس اين بيماران قرار خواهد گرفت.

ارائه خدمات سفر
به بازنشستگان

ايسنا: مديرکل فرهنگي و اجتماعي صندوق بازنشستگي کشوري ضمن اشاره به ارائه خدمات گردشگري و کمک هزينه سفر به بازنشستگان و وظيفه بگيران اين صندوق، ميزان کمک هزينه سفر مستمري‌بگيران و همچنين همراهان آنها را اعلام کرد. محمود مرتضايي گفت: با انعقاد قرارداد گردشگري با شرکت خدمات مسافرتي پرشين گلف، امکان استفاده از خدمات گردشگري در قالب کمک هزينه سفر براي بازنشستگان و وظيفه بگيران اين صندوق مجدداً فراهم شده است. وي افزود: با توجه به واکسيناسيون عمومي و مهيا شدن امکان سفر، صندوق بازنشستگي کشوري خدمات و تسهيلات گردشگري را براي بازنشستگان کشوري فراهم آورده است. مرتضايي‌فرد اظهار کرد: در اين طرح، بازنشستگان و وظيفه بگيران تحت پوشش صندوق بازنشستگي کشوري مي‌توانند از خدمات اقامتي و خدمات تور در قالب بهره‌مندي از کمک هزينه سفر (براي بازنشستگاني که سهميه سفر داشته باشند) استفاده کنند.

تشکيل جلسه کاهش آلودگي هوا

ايسنا: معاون هماهنگي امور عمراني استاندار تهران بر لزوم اصلاح فرايند اطلاع‌رساني و پيش آگاهي در مورد سيل تاکيد کرد. جلسه کاهش آلودگي هوا به رياست عابد ملکي معاون هماهنگي امور عمراني استاندار تهران و با حضور مرادي مديرکل دفتر فني و ساير اعضا با محوريت اجراي قانون هواي پاک برگزار شد. ملکي در اين جلسه با اشاره به لزوم اجراي قانون هواي پاک اظهار کرد: مسائل کلان در قانون هواي پاک پيش بيني شده و بايد موارد اجراي آن در استان تهران مورد بحث و بررسي قرار گيرد. وي ادامه داد: فرايند اطلاع‌رساني و پيش آگاهي در مورد سيل بايد اصلاح شود، همچنين بايستي کارگروه سيل تشکيل جلسه داده و اقدامات زيرساختي در دستور کار قرار گيرد. معاون هماهنگي امور عمراني استاندار تهران همچنين بر لزوم نظارت بيشتر بر مراکز معاينه فني و تعيين تکليف وضعيت موتورسيکلت‌ها تاکيد کرد. بر اساس گزارش روابط عمومي استانداري تهران، در اين جلسه گزارش شهرداري تهران و سازمان هواشناسي در مورد قانون هواي پاک نيز مطرح شد.

ايجاد شهرهاي جديد در کنار دريا

آرمان ملي: معاون اول رئيس‌جمهور ايجاد شهرهاي مولد را موضوعي پراهميت و ارزشمند توصيف کرد و گفت: با ايجاد شهرهاي جديد شاهد بهبود کيفيت زندگي، افزايش توليد، اشتغال و امنيت غذايي مردم خواهيم بود. محمد مخبر با اشاره به محدوديت منابع براي ايجاد شهرهاي جديد، تصريح کرد: برنامه با اتکا به مردم و با مشارکت آنها اجرا مي‌گردد و با اين روش دو چندان خواهد شد و رضايتمندي جامعه نيز ارتقا پيدا خواهد کرد. وي هدفگذاري اجراي اين طرح‌ها را بستر سازي براي معکوس کردن روند مهاجرت از روستا به شهر خواند و افزود: با اجراي اين طرح شرايطي ايجاد مي‌گردد که تمرکز جمعيت در شهرهاي بزرگ کاهش يافته و مردم انتخاب و شرايط بهتري براي کار و زندگي در نقاط غيرشهري داشته باشند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار