| کد مطلب: ۱۰۳۹۶۸۹
لینک کوتاه کپی شد

حضور رئيس‌جمهوري در مجمع عمومي سازمان ملل

سخنگوي دولت خبر داد:

حضور رئيس‌جمهوري در مجمع عمومي سازمان ملل

اين دولت هرگز تماشاگر مشکلات مردم نيست

سخنگوي دولت از آغاز برنامه‌ريزي‌ها براي حضور و سخنراني رئيس‌جمهوري در مجمع عمومي سازمان ملل متحد خبر داد. علي بهادري جهرمي در نشست خبري خود در پاسخ به پرسش ايسنا، مبني بر اينکه آيا رييس جمهوري در نشست عمومي سازمان ملل متحد حضور خواهد يافت يا خير، اظهار کرد: برنامه‌ريزي‌هاي مقدماتي براي اين امر صورت گرفته است. وي در پاسخ به اين پرسش که اقدامات دولت براي پيگيري حقابه ايران از افغانستان به کجا رسيده است، اظهار کرد: طرف افغان در مذاکرات انجام شده حق ايران را مبتني بر موافقتنامه پذيرش و به آن اذعان دارد و اختلاف در مورد ميزان آب ورودي است و نيز برخي مشکلات فني، که جمهوري اسلامي با جديت اين امر را پيگيري مي‌کند. سخنگوي دولت تاکيد کرد: در جلسه دولت هم گزارشي در اين زمينه ارائه شد و وزير نيرو نيز به زودي سفري به افغانستان خواهد داشت که يکي از مهمترين بخش‌هاي آن پيگيري حقابه ايران و تحقق آن است. بهادري جهرمي با اشاره به تامين حقابه ايران از رودخانه ارس يادآور شد: در موضوع حقابه رود ارس هم مشابه همين گزارش در جلسه هيات دولت ارائه شد و در گفت‌وگوي روساي دو کشور ايران و ترکيه نيز اين امر مطرح شد و طرف ترکيه‌اي موافقت خود در زمينه برگزاري جلسه در سطح وزرا در اين امر را پذيرفته است و دولت هم بر پيگيري همين مسير تاکيد دارد.سخنگوي دولت همچنين با اشاره به اقدامات صورت گرفته براي بهبود وضعيت معيشتي بازنشستگان اظهار کرد: پيرو دستور رئيس‌جمهوري براي پيگيري بهبود وضعيت معيشتي بازنشستگان و پس از برگزاري نشست‌هاي مکرر معاون اول با نمايندگان بازنشستگان، هيات دولت براي تعيين تکليف افزايش حقوق بازنشستگان،اختيارات خود را به وزراي عضو هيات امناي سازمان بازنشستگي تامين اجتماعي تفويض کرد.

هشدارها در مورد وقوع سيل داده شده بود

سخنگوي دولت همچنين با اشاره به حضور ميداني مسئولان در رسيدگي به سيل‌زدگان، گفت: دولت اعتقاد دارد حضور مسئولانه دولتمردان در صحنه مشکلات يک تکليف و وظيفه براي مديران اجرايي است و اين دولت هرگز تماشاگر مشکلات مردم نيست و اعتقاد دارد براي حل مسائل بايد در ميدان عمل باشد. وي در پاسخ به پرسشي درباره اينکه چرا با وجود هشدارهاي جدي درباره وقوع سيل اقدامات پيشگيرانه مورد توجه قرار نگرفته، تصريح کرد: تمام هشدارها داده شده بود و حتي اقدامات پيشگيرانه نيز صورت گرفته، اما حجم بارش‌ها بالا بوده و سيل به راه افتاده است؛ توجه به اقدامات پيشگيرانه در اين گونه حوادث نيازمند مشارکت همگاني است. سخنگوي دولت درباره اقدامات دولت براي نظارت و کنترل قيمت‌ها گفت: دولت مديريت بازار و کنترل نرخ تورم را با جديت دنبال مي کند و شيب تورم هم در پي اصلاح نظام اقتصادي سير نزولي يافته است.بهادري جهرمي افزود: دولت هيچ افزايش قيمتي را بدون دلايل روشن و موجه نمي پذيرد؛ بلکه معتقديم در برخي اقلام اصلي بايد کاهش قيمت هم صورت بگيرد که اين ابلاغ شده و هيچ افزايش قيمتي هم در دستور کار نيست.وي با اشاره به آخرين اخبار مربوط به سند 25 ساله همکاري‌هاي ايران و چين، گفت: سند همکاري ايران و چين وارد فاز عملياتي شده و يکي از محورهاي اصلي گفت‌وگوي رئيس جمهور با همتاي چيني نيز ابراز خرسندي از مسير پيشرفت اجراي اين سند بود.

وزير پيشنهادي کار در موعد قانوني معرفي مي‌شود

بهادري جهرمي در پاسخ به پرسشي درباره زمان معرفي وزير کار به مجلس و همچنين تعيين وزير بازرگاني پس از ايجاد وزارتخانه با تفکيک حوزه بازرگاني از وزارت صمت، گفت: وزير پيشنهادي کار در موعد قانوني خود معرفي خواهد شد، اما براي معرفي وزير بازرگاني هنوز وزارتخانه‌اي تشکيل نشده است. وي در پاسخ به پرسشي ديگر در اين زمينه که آيا قرار است دولت وزير پيشنهادي کار را به همراه وزراي صمت و بازرگاني البته بعد از تفکيک به مجلس معرفي کند، تصريح کرد: از رسانه‌ها خواهش مي‌کنم اخبار دولتي را از مراجع رسمي دولتي جويا شوند. دولت در حوزه‌هاي مختلف سخنگو دارد و مقامات دولتي در دسترس هستند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار