| کد مطلب: ۱۰۳۹۶۸۵
لینک کوتاه کپی شد

کــوتــــاه

پيام تسليت يادگار امام

آيت‌ا... سيد حسن خميني در پيامي درگذشت مادر عليرضا علوي‌تبار را تسليت گفت. پيام تسليت يادگار امام بدين شرح است: برادر گرامي جناب آقاي دکتر عليرضا علوي‌تبار دامت افاضاته، درگذشت مادرتان را خدمت جنابعالي و خانواده محترم‌تان تسليت عرض مي‌نمايم. خداي متعال آن فقيده سعيده را با اولياي خود محشور گرداند و به همه بازماندگان محترم صبر و اجر مرحمت فرمايد.

سومين کارت زرد دولت سيزدهم

مجلس سومين کارت زرد را به وزير ورزش و جوانان داد. نمايندگان در جلسه علني ديروز در جريان بررسي سوال احمد راستينه هفشجاني نماينده شهرکرد، بن و سامان و تعدادي ديگر از نمايندگان از حميد سجادي وزير ورزش و جوانان، پس از عدم اقناع نماينده مذکور، از پاسخ‌‌هاي وزير با 112 رأي موافق، 120 رأي مخالف و 3 رأي ممتنع از مجموع 243 نماينده حاضر در جلسه از توضيحات وزير قانع نشدند. سيد مجتبي محفوظي عضو هيات رئيسه کميسيون فرهنگي مجلس متن سوال را به شرح زير قرائت کرد: در اجراي ماده (207) آيين‌نامه داخلي مجلس، سؤال فوق‌ در جلسه رسمي روز سه‌شنبه مورخ 31خرداد ماه 1401 ‌کميسيون با حضور نمايندگان عضو کميسيون، نماينده سؤال‌کننده و وزير مطرح‌ و پس از استماع اظهارات طرفين و نظر به عدم اقناع نماينده سؤال کننده از پاسخ‌هاي ارائه شده وزير، کميسيون قلمرو سؤال را ملي تشخيص داده و مستند به بند (3) ماده (207) آيين‌نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي، گزارش سؤال جهت اعلام وصول در اولين جلسه علني ارسال مي‌شود. او افزود: قانون شرح وظايف و اختيارات وزارت ورزش و جوانان پس از دوازده سال از تشکيل اين وزارتخانه در شهريور سال 99 به تصويب رسيد و بر اساس قانون حداکثر شش ماه پس از تصويب اين قانون بايد آيين‌نامه اجرايي آن نوشته مي‌شد که متأسفانه تا کنون ارائه نشده است.

صدور مجوز خروج 12 خدمه ايراني و ونزوئلايي

رسانه‌هاي آرژانتين گزارش دادند، قاضي دادگاهي در اين کشور اجازه داده 12 نفر از خدمه ايراني و ونزوئلايي که از ماه گذشته ميلادي در اين کشور ممنوع‌ الخروج بودند، کشور را ترک کنند. رسانه‌هاي آرژانتين گزارش داده‌اند که يک قاضي در اين کشور اجازه داده 12 نفر از خدمه ايراني و ونزوئلايي که از ماه گذشته ميلادي در اين کشور ممنوع‌ الخروج بودند، کشور را ترک کنند اما چهار نفر از کارکنان ايراني اين هواپيما همچنان ممنوع‌الخروج باقي مانده‌اند. بنا بر اين گزارش، ماجرا مربوط به هواپيماي باربري متعلق به شرکت امتراسور (Emtrasur) است که يک سال پيش شرکت هواپيمايي ماهان آن‌را به اين شرکت ونزوئلايي که زير مجموعه شرکت کونوياسا ونزوئلا است فروخت. کونوياسا تحت تحريم‌هاي آمريکا قرار دارد. اين هواپيماي باربري روز 5 ژوئن با 14 تبعه ونزوئلايي و 5 ايراني از مکزيک وارد آرژانتين شد و دو روز بعد در حالي که تلاش داشت به اروگوئه پرواز کند، پس از عدم صدور اجازه ورود مجبور شد به آرژانيتن بازگردد و پس از آن در اين کشور زمين‌گير شده است.

درخواست انتقال اجساد عراقي‌هاي جانباخته

کنسولگري عراق در مشهد خواستار انتقال اجساد شهروندان عراقي جانباخته در سيل‌هاي اخير ايران شد. کنسولگري عراق در مشهد در نامه‌اي رسمي خواستار انتقال اجساد 9 شهروند عراقي جانباخته در حادثه سيل اخير ايران شد. در اين نامه آمده است که خانواده‌هاي اين 9‌قرباني که اغلب زن هستند خواستار انتقال اجساد به عراق شده‌اند.

پيش بيني حضور 5 ميليون زائر در اربعين

سخنگوي کميسيون امورداخلي کشور تصريح کرد: برنامه‌ريزي‌هاي لازم براي آمادگي از حضور زائران در اربعين انجام شده است. در زمينه حمل و نقل برنامه‌ريزي‌هاي لازم صورت گرفته است. در سال 98 حدود 3 ميليون زائر در مراسم اربعين حسيني حضور يافتند. پيش بيني مي‌شود امسال بالغ بر 4 تا 5 ميليون زائر از مرزهاي مهران و ايلام به کربلاي معلي راهي شوند. پيش بيني‌هاي لازم براي تردد زائران انجام شده است. علي حدادي تاکيد کرد: گزارشي را نيز نيروي انتظامي در حوزه اقدامات صورت گرفته براي تامين امنيت و مباحث مربوط به گذرنامه زائران ارائه کردند. اقداماتي در زمينه تامين امنيت و کنترل جمعيت صورت گرفته است. هلال احمر نيز گزارشي از آمادگي براي استقرار در مرز ارائه کرد. مباحث درماني همه زائران از سوي هلال احمر رايگان در مرز انجام خواهد شد. جمع بندي بر اين بود در پايانه‌هاي مرزي و مبادي خروج و ورود چه در حوزه ريلي، زميني و هوايي شرايط براي حضور زائران حسيني مهيا است. ستاد اربعين تدابير خوبي اتخاذ کرده و اقدامات لازم را براي خدمات رساني به زائران اربعين حسيني پيش بيني کرده‌اند.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار