| کد مطلب: ۱۰۳۹۶۸۱
لینک کوتاه کپی شد

واکنش ایران به تحریم‌های جدید آمریکا

سخنگوي وزارت امورخارجه، در واکنش به اعلام برخي تحريم‌هاي يکجانبه جديد آمريکا عليه تجارت با کشورمان اظهار کرد: اعتياد کاخ سفيد به تحريم‌ها و استفاده ابزاري از آنها، شاخصي از نظام سلطه آمريکا است و تغيير دولت‌ها در اين کشور، در رويکرد آن فرقي ايجاد نمي‌کند. ناصر کنعاني افزود: مسئولان دولت بايدن مکرراً سياست فشار حداکثري ترامپ را يک سياست شکست خورده و بي‌نتيجه خوانده‌اند اما در عمل، خود ادامه دهنده و حتي گسترش دهنده اين سياست شکست خورده بوده‌اند، تا جايي که حتي در روند تلاش‌هاي جاري براي از سرگيري مذاکرات به منظور بازگشت به توافق نيز، از اين اقدام بي‌ثمر و مخرب دست برنمي‌دارند. ايران اولا در برابر اصرار کاخ سفيد به تداوم اعمال تحريم‌ها، واکنش قاطع و محکم و فوري نشان خواهد داد و ثانيا همه تدابير لازم براي خنثي کردن آثار سوء احتمالي اين قبيل تحريم‌ها بر تجارت و اقتصاد کشور را به کار خواهد گرفت.

رئيس مجلس با تاکيد بر اينکه يارانه دارو به هيچ عنوان حذف نمي‌شود، گفت: الان يارانه دارو از طريق شرکت‌هاي بيمه‌گذار در اختيار بيماران قرار مي‌گيرد؛ به هيچ عنوان ارز دارو حذف نمي‌شود و نه قانونگذار و نه دولت چنين سياستي را ندارند و نخواهند داشت. محمدباقر قاليباف با بيان اينکه خاطرنشان کرد: اگر هوشمندسازي در اجراي طرح داروياري رخ ندهد مطمئناً در آنجا هم مردم اذيت مي‌شوند و هم افرادي که فاسد بودند و در ارزهاي دارو منفعت مي‌بردند، مجدداً در اين‌جا به صورت ريالي منفعت خواهند برد. قاليباف با تاکيد بر لزوم تکميل پرونده الکترونيک سلامت ايرانيان گفت: اهميت پرونده الکترونيک سلامت ايران به اندازه اجراي طرح داروياري مهم است و ما در مجلس پيگير اين موضوع خواهيم بود. وي اظهار کرد: اگر کسي تحت پوشش بيمه‌ها قرار نگيرد امکان استفاده از طرح داروياري را ندارد، بنابراين نبايد هيچ ايراني وجود داشته باشد که تحت پوشش بيمه‌هاي پايه نباشد.

رئيس شوراي راهبردي روابط خارجي در ملاقات «زياد نخاله»، دبيرکل جنبش جهاد اسلامي تصريح کرد: رژيم صهيونيستي يک رژيم آپارتايد است و اينکه سازمان ملل آن رژيم را آپارتايد خوانده است، از نظر بين‌المللي اهميت فراواني دارد. قانون طبيعت اين است که سرنوشت رژيم‌هاي آپارتايد به فروپاشي بينجامد. سيدکمال خرازي حمايت از مقاومت اسلامي در فلسطين را بخشي از راهبرد کلان جمهوري اسلامي ايران خواند و افزود: امروز رژيم صهيونيستي در محاصره مقاومت است و اگر خودتان را جاي صهيونيست‌ها قرار دهيد، متوجه مي‌شويد که چقدر نگران بقاي خود هستند. رئيس شوراي راهبردي روابط خارجي با تاکيد بر افزايش روز افزون قدرت جمهوري اسلامي ايران و جريان مقاومت در منطقه، گفت: آنچه امروز تحت عنوان عادي‌سازي روابط برخي کشورهاي عربي با رژيم صهيونيستي شنيده مي‌شود، صرفاً علني شدن روابط غيرعلني آن کشورها با رژيم صهيونيستي است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار