| کد مطلب: ۱۰۳۹۶۴۵
لینک کوتاه کپی شد

سیل در تهران ۴۳ کشته داشته است

استاندار تهران با اشاره به حوادث سيل در اين استان گفت: تاکنون 43 نفر در اين حوادث کشته و همچنين سه نفر نيز مفقود هستند. محسن منصوري روز دوشنبه در يک برنامه خبري در مورد آخرين وضعيت سيل در استان تهران با اشاره به ساماندهي راه‌ها اظهار داشت: 15 نفر در فيروزکوه، 22 نفر در امامزاده داوود(ع)، يک نفر دماوند، يک نفر در شميرانات و چهار نفر در پرديس يعني در مجموع 43 نفر در استان تهران بر اثر سيل جان خود را از دست دادند. به گفته وي، در فيروزکوه يک نفر و در پرديس دو نفر مفقودي داريم که اميد است به زودي وضعيت آنها مشخص شود. استاندار تهران اظهار داشت: عمليات امداد و نجات در امامزاده داوود(ع) در مرحله پاياني قرار دارد و در مجموع دستگاه‌ها با تجهيزات در حال خدمات رساني هستند. وي ادامه داد: به گروه‌هاي جهادي نياز فراوان داريم تا به موازات اقدامات دستگاه‌ها، لايروبي داخل منازل سيل‌زدگان نيز انجام شود.

مديرکل امور زنان و خانواده استانداري تهران با اشاره به اهميت وجود مهدهاي کودک در ادارات براي راحتي حال مادران شاغل، گفت: با توجه به تاکيدات قانون حمايت از خانواده و جواني جمعيت در راستاي حمايت از مادران شاغل، پيگير فراهم سازي تمهيدات لازم براي ايجاد مهدهاي کودک استاندارد در ادارات هستيم تا مادران شاغل بتوانند با طيب خاطر در محل کار خود مشغول به کار باشند. زهره جعفري در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به تاکيدات قانون حمايت از خانواده و جواني جمعيت در راستاي حمايت از مادران شاغل، اظهار کرد: ايجاد مهدهاي کودک در ادارات از جمله درخواست‌هاي مکرر مادران شاغل است. ما در حال جمع آوري اطلاعات دقيق مهدهاي کودک ادارات و نيز جمع‌آوري اطلاعات ادارات و دستگاه‌هاي فاقد مهدکودک هستيم تا با شناسايي موانع موجود، راهبردهاي مناسب براي رفع اين معضل ارائه شود. وي با بيان اينکه تاسيس مهدهاي استاندارد در هر مجموعه نيازمند گرفتن مجوز خاص و استخدام مربيان آموزش ديده است، ادامه داد: تمام ادارات به زير ساخت‌هاي لازم براي ايجاد مهدهاي کودک مجهز نيستند و در اين راستا نياز به حمايت‌هاي ويژه و تدابير مسئولان آن مجموعه است.

در پي وقوع سيل طي چند روز اخير در تهران، رئيس اداره محيط زيست طبيعي حفاظت محيط زيست استان تهران گفت: در حال حاضر اين سيلاب‌ها عاملي براي بهبود وضعيت تالاب‌ها نيست و نتيجه مثبتي نيز براي پر شدن آن‌ها ندارد. اميرعباس احمدي در گفت‌وگو با ايسنا، به مطالعات نياز آبي رودخانه‌هاي استان تهران در دو سال گذشته با کمک دانشگاه شهيد بهشتي و با نمونه رودخانه جاجرود - از ارتفاعات ديزين تا انتهاي تالاب بند عليخان- اشاره کرد و توضيح داد: اين نياز آبي براساس مدل‌هاي جديد آبي و بيولوژيک با ترکيبي از نياز آبي لحظه‌اي، روزانه و سالانه بررسي و تعيين، اطلاعات به شوراي آب وزارت نيرو فرستاده شد و در دستورکار تعيين تخصيص نياز آبي قرار گرفت چراکه براساس قانون تعيين آن با سازمان محيط زيست و تخصيص با وزارت نيرو است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار