| کد مطلب: ۱۰۳۹۶۱۹
لینک کوتاه کپی شد

سستی در اجرای قانون

نماينده مردم تهران در مجلس با تاکيد بر اينکه سستي در اجراي قانون سبب فاجعه امامزاده داوود در پي سيل اخير شد، گفت: دولت بايد درباره برنامه ملي کاهش خطر و سوانح گزارش دهد، ما در ميدان هيچ نديديم. محسن پيرهادي با بيان اينکه از ديگر تکاليف مغفول مانده در حوزه بازنگري طرح هادي روستايي است، ادامه داد: ما در اين حوزه هم هنوز بازنگري انجام نشده، اين بازنگري تکليف سال 98 است که قانونگذار به وزارت جهاد کشاورزي تکليف کرده که انجام نشده است. در قانون سال 98 همچنين وزارت نيرو مامور به جمع‌آوري تجربيات بين المللي در حوزه سيل شده است اما انجام نداده است، از سوي ديگر اين وزارتخانه مکلف به تهيه طرح جامع سيلاب بوده است که اقدامي دربر نداشته است.

نماينده مردم قم در مجلس تصريح کرد: آمريکايي‌ها مي‌خواستند از توافق هسته‌اي و وين به عنوان پله‌اي براي سلطه امنيتي در ايران و منطقه استفاده کنند که چيزي عايد آنها نمي‌شود؛ اما آمريکايي‌ها چاره‌اي غير از بازگشت به برجام ندارند و به مذاکرات بر خواهند گشت؛ با اقدام راهبردي مجلس، امروز دولت موظف به غني‌سازي اورانيوم در سطح بالاست و ماشين‌هاي پيشرفته‌اي نصب شده است و با شتاب کار مي‌کنند؛ بنابراين آمريکايي‌ها نمي‌توانند اين وضعيت را بپذيرند. مجتبي ذوالنور گفت: براي آمريکايي‌ها، ايراني که توان و فعاليت هسته‌اي‌اش کنترل شده و شفاف باشد و تحريم‌هاي اقتصادي‌ را عليه اين کشور اعمال کند، ترجيح دارد نه ايراني که تحريم‌ها را دور بزند و فعاليت هسته‌اي‌اش به دليل اينکه مذاکرات وين اتفاق نيفتاده، تحت نظارت آنها نباشد.

سخنگوي حزب اعتماد ملي در پاسخ به اين سوال که با توجه به فرارسيدن سالگرد تنفيذ حکم حجت‌الاسلام ابراهيم رئيسي به‌عنوان رئيس دولت سيزدهم با توجه به وعده‌هايي که در ايام انتخابات مطرح کرد، عملکرد يکساله او را چطور ارزيابي مي‌کنيد، گفت: آنگونه که آمار و ارقام، واکنش‌هاي اجتماعي، داوري داوران بي‌طرف و سکوت معنادار طرفداران آقاي رئيسي نشان مي‌دهد، دولت آقاي رئيسي در تحقق وعده‌هاي انتخاباتي ممکن است در بخش‌هايي توفيقي به دست آورده باشد اما در بخش‌هاي هم موفق نبوده است. محمدصادق جوادي‌حصار افزود: به طور مثال زماني که آقاي رئيسي به ساختمان بورس رفت در آنجا گفت که دولت بايد دست خود را از جيب بورس بيرون کشيده و بورس را تقويت کند اما متاسفانه در يکسال گذشته بيشترين دخالت دولتي در سازمان بورس اتفاق افتاده است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار