| کد مطلب: ۱۰۳۹۶۱۶
لینک کوتاه کپی شد

کــوتــــاه

اختلال در مراسم عزاداري

عزاداران حسيني و شاهدان عيني ماجراي اختلال در مراسم عزاداري مسجد چهارمين شهيد محراب کرمانشاه، خبر اختلال در مراسم عزاداري توسط افراد ناشناس را تأييد کردند. اين شاهدان با اشاره به اينکه اين اتفاق پس از تاريکي جلسه و توسط افراد ناشناس انجام گرفت، اظهار کردند: پس از تاريک شدن مسجد و به هنگام روضه در قسمت بانوان مسجد چهارمين شهيد محراب، يک خانم از فرصت تاريکي استفاده کرده و با پاشيدن اسپري فلفل در کولر قسمت بانوان اقدام به برهم زدن مجلس روضه مي‌کند. اين شاهدان عيني ادامه دادند: در اثر اين اقدام اتفاق خاصي رخ نداد و فقط چند نفر از خواهران حاضر دچار تنگي نفس شدند که با حضور اورژانس مشکلات آنها حل شد. اين شاهدان عيني با تکذيب شايعه اسيدپاشي، عنوان کردند: حادثه فوق در حد پاشيدن اسپري فلفل بوده و پاشيدن اسيد بين عزاداران صحت ندارد. پليس امنيت در جست‌وجو و شناسايي افراد اخلالگر است.

صدور مجوز براي دو حزب

دبير کميسيون ماده 10 احزاب از تصويب 4 مصوبه در جلسه اين کميسيون با حضور اعضاي داراي حق رأي خبر داد. محسن اسلامي اظهار کرد: اولين مصوبه مربوط به صدور پروانه فعاليت انجمن اسلامي پزشکان ايران است. گزارش برگزاري مجمع عمومي اين حزب در جلسه کميسيون مطرح و مورد بررسي قرار گرفت و صدور پروانه فعاليت، با اصلاح اساسنامه و مرامنامه موافقت شد. وي تصريح کرد: دومين مصوبه نيز مربوط تقاضاي پروانه فعاليت براي حزب مجمع اصولگرايان قم است که پروانه فعاليت براي اين حزب صادر شد و با فعاليت اين حزب موافقت شد. اسلامي با بيان اينکه سومين مصوبه مربوط به خانه احزاب است، گفت: با توجه به اينکه اظهارات مصطفي کواکبيان مغاير تصميم خانه احزاب ايران در خصوص برگزاري مجمع عمومي خانه احزاب ايران بوده است، لذا خانه احزاب بايد موضع خود را رسما اعلام کند.

پوتين به دنبال خريد پهپاد از ايران؟

يک مقام کاخ سفيد مدعي شد که روسيه در تلاش است تا از ايران پهپاد نظامي براي استفاده در جنگ اوکراين خريداري کند. جان کربي، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردي شوراي امنيت ملي در کاخ سفيد در گفت‌وگو با شبکه MSNBC گفت: پوتين در تلاش است تا از ايران پهپاد دريافت کند که اين نشانه‌اي براي اين موضوع است که او نمي‌خواهد جنگ در اوکراين را پايان دهد. وي در عين حال گفت که کشورش به زودي بسته جديد کمک‌هاي نظامي خود را در اختيار دولت اوکراين قرار خواهد داد. ادعاي چندين باره مقامات آمريکايي درباره فروش پهپاد از سوي ايران به روسيه براي استفاده در جنگ اوکراين در حالي است که مقامات کشورمان تاکنون چندين بار اين ادعا را تکذيب و تاکيد کرده‌اند که تنها از راهکار گفت‌وگو براي حل بحران اوکراين حمايت مي‌کنند.

زاهدي وفا وزير کار مي‌شود؟

يک نماينده مجلس از احتمال معرفي زاهدي‌وفا به مجلس به عنوان گزينه پيشنهادي دولت براي وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي خبر داد. معين‌الدين سعيدي گفت: بر اساس قرايني که به ما داده شده است دولت قرار است آقاي زاهدي‌وفا را به عنوان وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي به مجلس معرفي کند. گفته مي‌شود ايشان مدير توانمندي است که اميدواريم اين‌گونه باشد و بتواند اين وزارتخانه را اداره کند. نماينده مردم چابهار درباره تشکيل وزارت بازرگاني که مدت‌هاست بحث تشکيلش در مجلس و دولت مطرح است، بيان کرد: معتقدم وجود وزارت بازرگاني با توجه به شرايطي که امروز در کشور ايجاد شده لازم است. وي يادآور شد: 2 سال بود که قانون تمرکز اختيارات وزارت جهاد اجرايي نمي‌شد و برخي از اين اختيارات را به وزارت صمت داده بودند امسال تيرماه اين اختيارات دوباره به وزارت جهاد بازگردانده شد و باتوجه به بحث حذف ارز ترجيحي و مردمي‌سازي يارانه‌ها واقعا حجم کار در وزارت جهاد بالا رفته است بنابراين ضرورت دارد مانند بسياري از کشورهاي ديگر وزارت بازرگاني شکل بگيرد تا حوزه تنظيم بازار و نظارت بر بازار را اين وزارتخانه اجرايي کند و من فکر مي‌کنم جزو موافقان وزارت بازرگاني باشم.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار