| کد مطلب: ۱۰۳۹۵۷۵
لینک کوتاه کپی شد

کــوتـاه

کرونا 61 قرباني گرفت

آرمان ملي: متأسفانه در طول 24 ساعت، 61 بيمار مبتلا به کوويد 19 در کشور جان خود را از دست دادند. مرکز روابط عمومي و اطلاع‌رساني وزارت بهداشت اعلام کرد: تا کنون 64 ميليون و 790 هزار و 780 نفر دُز اول، 58 ميليون و 163 هزار و 270 نفر دُز دوم و 30 ميليون و 285 هزار و 812 نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزريق کرده‌اند و مجموع واکسن‌هاي تزريق شده در کشور به 153 ميليون و 239 هزار و 862 دُز رسيد. خوشبختانه تا کنون 7 ميليون 80 هزار و 581 نفر از بيماران، بهبود يافته و يا از بيمارستان‌ها ترخيص شده‌اند. 1227 نفر از بيماران مبتلا به کوويد19 در بخش‌هاي مراقبت‌هاي ويژه بيمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. تاکنون 53 ميليون و 204 هزار و 846 آزمايش تشخيص کوويد19 در کشور انجام شده است.

تورهاي جام‌جهاني گران است

مهر: رئيس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوايي و جهانگردي نسبت به نرخ گران پکيج تورهاي جام‌جهاني قطر اعتراض کرد. حرمت‌ا... رفيعي رئيس انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرت هوايي و جهانگردي ايران گفت: سهميه ايران از بليت‌هاي جام‌جهاني قطر حدود يازده هزار بليت است که تاکنون دو هزار بليت فروخته شده و 9 هزار بليت ديگر براي فروش وجود دارد. وي گفت: اين سهميه‌اي است که از طرف فيفا به فدراسيون تعلق گرفته و با قيمت بسيار پايين براي کشورها در نظر گرفته شده است. بليت match hospility که بخش خصوصي در اختيار دارد و با قيمت بالايي تخصيص داده شده است. رفيعي با توجه به قيمت بالاي بسته‌هاي موجود در بازار گفت: قيمت بالاي پکيج‌ها باعث هدر رفت سرمايه از کشور مي‌شود و هموطنان تا زمان فروش بليت‌هاي فدراسيون صبوري کنند توصيه ديگر اين است که نرخ پکيج‌ها کاهش يابد چون اين نرخ اصلاً معقول نيست و چنين هزينه‌اي براي ديدن يک بازي که هر فرد بايد 400 تا 500 ميليون تومان بپردازد اصلاً معقول نيست.

امتحانات دانش‌آموزان الکترونيکي نمي‌شود

فارس: رئيس مرکز سنجش و پايش کيفيت آموزشي با بيان اينکه امتحانات دانش‌آموزان الکترونيکي نمي‌شود، گفت: فرايند برگزاري امتحانات به صورت الکترونيکي خواهد بود که يک بخش آن، تصحيح الکترونيکي امتحانات است. محسن زارعي رئيس مرکز سنجش و پايش کيفيت آموزشي تأکيد بر اينکه امتحانات دانش‌آموزان الکترونيکي نمي‌شود، اظهار کرد: فرايند برگزاري امتحانات به صورت الکترونيکي خواهد بود که به صورت قدم به قدم انجام مي‌شود. وي با بيان اينکه دانش‌آموزان بايد حضوري امتحان نهايي بدهند، ادامه داد: امسال تصحيح الکترونيکي را به صورت آزمايشي آغاز کرديم که خرداد ماه يک مرحله آزمايشي را پيش برديم و قرار است در شهريور و دي ماه هم به صورت آزمايشي برگزار شود. زارعي با بيان اينکه اگر بازخورد خوبي از تصحيح الکترونيکي بگيريم، از سال آينده اجرا مي‌کنيم، افزود: در خرداد ماه، تصحيح الکترونيکي را براي مدارس خارج از کشور اجرا کرديم که طرح موفقيت‌آميزي بود. وي اضافه کرد: قرار است تصحيح الکترونيکي را در چند استان اجرا کنيم که به استان‌ها اعلام کرديم و استان‌هايي که آمادگي دارند در يک حوزه اجرا در شهريور و دي ماه براي تصحيح الکترونيکي اقدام مي‌کنند.

ذخاير خون کشور بي‌نظير است

آرمان ملي: مديرعامل سازمان انتقال خون ايران گفت: ذخاير خون در کشور در وضعيت بي‌نظيري قرار دارد و به‌طور ميانگين ميزان ذخاير خون 8 روز است. مصطفي جمالي، مدير عامل سازمان انتقال خون همزمان با سالروز تاسيس انتقال خون با اشاره به موفقيت اين سازمان، اظهار داشت: انتقال خون ايران در زمره بهترين انتقال خون دنياست و حتي در برخي شاخص‌ها بالاتر از آمريکاست. وي ادامه داد: در منطقه شرق مديترانه کشور اول هستيم و در دوران کرونا که کشورهاي پيشرفته دچار بحران شدند کاهش ما 8 درصد بود و اکنون ذخاير خون ما بي‌نظير است و ميانگين ذخاير 8 روز است. جمالي با اشاره به شاخص کم اهداي خون زنان در ايران، گفت: اين شاخص در زنان کمتر از 5 درصد است؛ ضمن اينکه اهداي خون در جوانان کم است. مديرعامل انتقال خون با اشاره به تعيين گروه انتقال خون دستي است، گفت: در برنامه ما انجام ماشيني اين کار است. وي با بيان اينکه تا پايان مهر کل کشور غربالي مستقل خواهند داشت، ابراز کرد: اکنون کسي که مي‌خواهد پيوند مغز استخوان کند بايد اچ‌آي‌وي مناسب داشته باشد که برنامه داريم تا با کمک خيرين راه‌اندازي کنيم.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار