| کد مطلب: ۱۰۳۹۵۶۹
لینک کوتاه کپی شد

علل «پیرگوشی» و توصیه‌ها

استاد بيماري‌هاي گوش، حلق‌وبيني گفت: پيرگوشي يک نوع اختلال شنوايي است که با بالارفتن سن ايجاد مي‌شود و مقدار زمينه ژنتيکي دارد. محمد محسني، بيان داشت: افرادي که در محيط‌هاي شلوغ زندگي مي‌کنند معمولا زمينه اين بيماري شايع‌تر است. محسني تصريح کرد: اين حالت معمولا در سنين 60 و 65 به بالا شروع مي‌شود و در برخي افراد سرعت بيشتر يا کمتري دارد؛ به‌طوري‌که شنوايي افت مي‌کند. وي متذکرشد: ما به بيمار توصيه مي‌کنيم در محيط‌هاي شلوغ از خود مراقبت کند. وي ابرازداشت: اگر فرد دچار افت‌شنوايي شد، زودتر شنوايي‌سنجي انجام دهد.

محققان مي‌گويند: يک آفتکش معمولي با افزايش خطر بيماري مزمن کليه مرتبط است. محققان داده‌هاي حاصل از نظرسنجي ملي سلامت، ارتباط بين قرارگرفتن در معرض آفتکش‌ها و خطر اختلال عملکرد کليه را در 41847 نفر تجزيه‌وتحليل کردند. «نيکلاس‌.آزبورن»، مي‌گويد: «افرادي که در معرض مقادير بيشتري از حشره‌کش‌ها قرار دارند، 25 درصد بيشتر در معرض اختلال عملکرد کليه هستند.» وي افزود: «تقريبا از هر 10 نفر در کشورهاي با درآمدبالا، يک نفر داراي علائم بيماري مزمن کليوي است که شامل آسيب دائمي به کليه و ازدست‌دادن عملکرد آن است.»

نتايج يک تحقيق نشان مي‌دهد بسياري از افرادي که ديابت بارداري را تجربه مي‌کنند در آينده مبتلا به ديابت نوع2 خواهند شد. محققان پي بردند که برخي پيش‌سازهاي پروتئين ديابتي در اوايل بارداري بروزکرده و کساني‌که به آنها مبتلا شوند با احتمال بيشتر به ديابت نوع2 مبتلا مي‌شوند. در اين مطالعه، 391 زن که مبتلا به ديابت بارداري بودند، موردبررسي قرار گرفتند. محققان دريافتند که 5.7 درصد از کساني‌که ديابت بارداري داشتند به ديابت نوع‌يک مبتلا و 50 درصد به ديابت نوع2 مبتلا شدند. در بسياري مواقع ديابت بارداري موقتي بوده و بعداز زايمان، پايان مي‌پذيرد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار