| کد مطلب: ۱۰۳۹۵۴۳
لینک کوتاه کپی شد

کــوتــــاه

پيام‌هاي جداگانه 3 مقام عالي‌رتبه قطري
به رئيسي

امير، نايب امير و نخست وزير قطر در پيام‌هايي جداگانه به رئيس‌جمهور کشورمان جان‌باختن تعدادي از شهروندان ايراني در حادثه سيل اخير را تسليت گفتند. شيخ تميم بن حمد آل ثاني، امير قطر در پيامي به ابراهيم رئيسي، رئيس‌جمهور ايران جان‌باختن تعدادي از شهروندان ايراني در اثر حادثه سيل را تسليت گفت و براي مصدومان آرزوي شفاي عاجل کرد. همچنين شيخ عبدا... بن حمد آل ثاني، نايب امير قطر و شيخ خالد بن خليفه بن عبدالعزيز، نخست وزير اين کشور در پيام‌هايي جداگانه حادثه سيل اخير در برخي شهرهاي ايران را به رئيس‌جمهور کشورمان تسليت گفتند و براي مصدومان آرزوي شفا کردند.

شفافيت يکي از نتايج اجراي داروياري است

سخنگوي دولت شفافيت را يکي از نتايج اجراي داروياري اعلام کرد. در يادداشت توييتري بهادري جهرمي آمده است: با اجراي طرح داروياري، 119 قلم داروي جديد بدون نسخه (OTC) با پوشش بيمه‌اي محاسبه مي‌شوند. قيمت همه داروها هم به صورت برخط در سايت سازمان غذا و دارو منتشر شده و با اسکن QR کد روي بسته محصولات هم مي‌توان در لحظه قيمت دارو را مشاهده کرد. شفافيت يکي از نتايج اجراي داروياري است.

واقعيات را به مردم بگوييد

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در سي‌امين همايش هاديان و مديران سياسي سپاه گفت: دشمن سعي مي‌کرد جهان را در يک تراکم بردگي نگه دارد. يعني مي‌خواست با مظاهر دنيا مردم را در يک جهالت عميق محبوس کند. اما با طلوع افق ذهن امام(ره) اين جهل‌ها کنار زده شد و نهضتي در علم و آگاهي طلوع کرد. نهضتي که با تمام سختي‌ها، تحريم‌ها، جدال‌هاي رواني دشمن و فشارهاي سنگين سياسي تا کنون رو به رشد بوده است و عرصه تقابل را به سود اسلام کشانده است. به گونه‌اي که توانسته مديريت و کنترل را به دست خود بگيرد. سردار حسين اسلامي اظهار داشت: واقعيات را به مردم بگوييد. کشور خودتان را با کشورهايي که قدرت بي‌سابقه‌اي در فيلم و سريال و ادراک سازي و مديريت دارند، مقايسه کنيد. با دقت تفاوت‌ها را احصا کنيد. آن وقت روشن مي‌شود کدام کشور غرق در سختي‌ها و مشکلات است. مطمئنا خواهيد ديد که مشکلات دشمنان ما بسيار بيشتر از مشکلات ما است.

کميته بررسي قصورهاي احتمالي در سيل استان تهران

عضو مجمع نمايندگان تهران از تشکيل کميته‌اي براي تهيه گزارش جامعي درباره دلايل وقوع سيل اخير در استان تهران و بررسي قصور و تقصيرهاي احتمالي خبر داد. سيد نظام موسوي با اشاره به جلسه ديروز مجمع نمايندگان استان تهران براي بررسي سيل اخير گفت: بعد از وقوع سيل در کشور مخصوصا سيل در استان تهران تعدادي از نمايندگان تهران بازديدي از منطقه سيل‌زده امامزاده داوود داشتند و به دنبال آن ديروز مجمع نمايندگان تهران جلسه‌اي با حضور مسئولان مختلف برگزار کرد. وي توضيح داد: در اين جلسه جمع زيادي از نمايندگان تهران و مسئولان دستگاه‌ها و نهادهاي مختلف حضور داشتند. ما در بازديد ميداني به اين موضوع رسيديم که قصور و تقصيرهايي وجود داشته که منجر به فاجعه و جان‌باختن هموطنانمان در سيل شده است.

بيمه ايرانيان خارج از کشور

مدير کل شوراي عالي امور ايرانيان خارج از کشور وزارت امور خارجه با اشاره به اينکه تحت پوشش قرار گرفتن ايرانيان خارج از کشور مورد توجه و اهتمام ويژه مسئولان ذيربط است، تاکيد کرد: شمار هموطنان ايراني خارج از کشور که تحت پوشش بيمه تامين اجتماعي هستند نسبت به کل بيمه شدگان، بسيار ناچيز است. رضا عامري ادامه داد: ايرانياني که سابقه پرداخت حق بيمه حتي در قبل از پيروزي انقلاب اسلامي دارند و وقفه‌اي در پرداخت حق بيمه آنها به وجود آمده مي‌توانند با پرداخت معوقه‌ها، خود و خانواده خود را بيمه کنند و سپس از مزاياي دريافت حقوق بازنشستگي استفاده کنند. مدير کل امور ايرانيان وزارت خارجه گفت: مذاکراتي با مسئولين بيمه تامين اجتماعي در اين خصوص انجام شده و اين آمادگي وجود دارد که ايرانيان بتوانند با پرداخت حق بيمه، پدر و مادر خود که در ايران زندگي مي‌کنند را تحت پوشش بيمه قرار دهند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار