| کد مطلب: ۱۰۳۹۵۲۹
لینک کوتاه کپی شد

پاس گل به شبکه‌های ماهواره‌ای

آرمان ملي - مطهره شفيعي: باز هم صداوسيما و باز هم پخش اعترافات! بعد از ماجراي جنجال اتوبوس بي‌آرتي، ويدئوي يکي از دختراني که در اتوبوس با رايحه ربيعي درگير شده بود از صداوسيما منتشر شد که حواشي بسياري به‌همراه داشت. شنبه هم اعترافات سپيده رشنو از اخبار 30: 20 پخش شد. در اين گزارش گفته مي‌شود که برخلاف آنچه در برخي منابع عنوان شده، نه سپيده رشنو يک هنرمند و نه زن آمر معروف فرزند يک نظامي است. سپيده رشنو در اين گزارش مي‌گويد که پس از اتفاق اتوبوس، ويدئوي آن را براي مسيح علي‌نژاد ارسال کرد که تشويق او را در پي داشت. او همچنين درباره علي‌نژاد مي‌گويد فردي که خودش در گود نيست نبايد بقيه را ترغيب به ارسال فيلم براي خود کند. بخش ديگري از اين گزارش به ماجراي درگيري يک دختر با روحاني آمر به معروفي که درباره حجابش به او تذکر داده بود، اختصاص داشت که فيلم کامل آن توسط خبرگزاري فارس منتشر شده بود. همشهري نيز نوشته بود که فرد هتاک دستگير شده و مشخص مي‌شود، عامل و مرتبط مسيح علي‌نژاد، خبرنگار فراري و کارمند حقوق‌بگير سفارت آمريکاست. مجري يکي از شبکه هاي معانب نيز تلفن و آدرس خانواده دختر نوجوان را از عوامل داخلي گرفته و در تماس تلفني آنها را تهديد مي‌کند و بعد هم اين بي‌شرمي را با افتخار در توييتر گزارش مي‌کند.

گل به‌خودي صداوسيما

آنچه صداوسيما در مورد اخير انجام داد قابل تامل بود، چرا که نوعي تبليغ و تاييد تاثيرگذاري رسانه‌هاي مخالف است.

اعتراف يکي و تشويق ديگري!

و اما چرا صداوسيما مانند هميشه يک طرفه به ميدان رفت و طرف مقابل را به‌طور کلي از ماجرا حذف کرد. اگر پذيرفته شود که رشنو مجرم است. طبيعي است جامعه به‌راحتي ادعاها را مورد تاييد قرار نمي‌دهد مانند 5 روز پيش که رسانه‌هاي اصولگرا ويدئويي از آشتي زن آمر به معروف و زن تذکر گيرنده که بر سر حجاب در اتوبوس با يکديگر درگير شده بودند منتشر کرده‌اند.در اين ويدئو زن آمر به معروف تأکيد مي‌کند که دست زن تذکر گيرنده را گاز نگرفته بود، بلکه در درگيري پيش آمده ميان آن‌ها، به‌طور سهوي ناخنش به دست او گير کرد و آن را خراش داد. در انتهاي ويدئو نيز زن آمر به معروف و زن تذکر گيرنده يکديگر را در آغوش مي‌کشند.

نه به پخش اعترافات

پخش اعترافات درصداوسيما مورد نقد بسياري از گروه‌هاي سياسي و اجتماعي است چراکه بخشي از جامعه آن را غيرواقعي مي‌دانند و بخش ديگري هم آبروي افراد را مدنظر دارند. اخيرا محمد هاشمي رئيس اسبق صداوسيما تاکيد کرد «امام مخالف پخش اعترافات از صداوسيما بود» البته بايد ميان پخش اعترافات سياسي با اجتماعي تفاوت قائل شد. پس از پخش اعترافات متهمان سال 88 بود که عزت ا... ضرغامي رئيس وقت صداوسيما چنين گفت: «درباره پخش اعترافات، شوراي عالي امنيت ملي تشخيص مي‌داد که پخش آنها به‌لحاظ مديريت ناامني‌هاي موجود در کشور و کنترل امنيت به مردم کمک مي‌کند». او در پاسخ به اين سوال که يعني به صداوسيما ابلاغ مي‌شد که شما بايد مثلا اعترافات را پخش کنيد؟ توضيح داد: «بالاتر از ابلاغ بود. همکاري بسيار نزديکي با ما داشتند. ما هم همکاري مي‌کرديم براي اينکه بتوانيم امنيت را در کشور حفظ کنيم. در سال 97 اعترافات مائده هُژَبري 17 ساله از صداوسيما پخش شد. دليل بازداشت او پخش کليپ‌هايي از رقصش در پيج شخصي خودش در اينستاگرام بود. اين اقدام صداوسيما با واکنش‌هاي زيادي مواجه شد. علي مطهري که در آن مقطع نايب‌رئيس مجلس بود، گفت: « پخش اين اعترافات در حالي که هنوز در دادگاه صالح حکمي دريافت نکرده است، بدون اجازه متهم از صداوسيما جرمي است که اين سازمان مرتکب شده است. پخش دادگاه‌هاي معترضان انتخابات سال 88 در حالي که هنوز اتهام آنها ثابت نشده بود، مشتي از خروار است.» در سال 98 هم محمود صادقي، علي مطهري و چند نماينده عمدتا اميدي ديگر در مجلس با تهيه و امضاي طرحي با قيد دوفوريت، آستين‌ها را بالا زدند تا پس از جنجال رسانه‌اي مربوط به بازداشت و پخش اعترافات تلويزيوني 53 نفر از شهروندان به‌اتهام دست داشتن در ترور دانشمندان هسته‌اي، مانع از تكرار اين دست اتفاقات شوند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار