| کد مطلب: ۱۰۳۹۵۰۰
لینک کوتاه کپی شد

کوتاه

راه‌های تأمین اعتبار مستمری بازنشستگان
مهر: معاون مالی سازمان تامین اجتماعی راه‌های تأمین اعتبار مورد نیاز پرداخت مستمری بازنشستگان را تشریح کرد و گفت: در حال حاضر ماهیانه ۲۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای مستمری‌ها هزینه می‌کنیم. جمیل حق‌پرست در خصوص تأمین اعتبار مورد نیاز برای افزایش مستمری بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی گفت: تا کنون ۱۷هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در ماه برای پرداخت مستمری بازنشستگان هزینه می‌شد که با افزایش‌هایی که بر اساس مصوبه فعلی دولت اعمال شده این رقم به ۲۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در ماه رسیده است. وی تاکید کرد: اگر مصوبه افزایش مستمری‌ها از سوی دولت اصلاح شود مبلغ پرداخت مستمری‌ها، ماهیانه به حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان خواهد رسید. معاون برنامه‌ریزی و مالی سازمان تأمین اجتماعی در پاسخ به این سوال که آیا افزایش مستمری‌ها سازمان را دچار مشکل خواهد کرد یا خیر گفت: در مجموع برای پرداخت‌ها مشکلی نداریم اما مشکل اصلی تأمین نقدینگی است و در بحث کلی بودجه مشکلی نداریم.

فوت۴۶ نفر بر اثر کرونا
آرمان ملی: مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: در ۲۴ ساعت، ۴۶ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۱۴۱ هزار و ۹۳۷ نفر رسید. ۴۵۰۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۱۰۷۰ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به هفت میلیون و ۳۸۱ هزار و ۲۹۹ نفر رسید. تا کنون هفت میلیون ۷۹ هزار و ۲۳۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. ۱۱۹۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۵۳ میلیون و ۱۷۶ هزار و ۲۲۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

تداوم بارش‌های موسمی
ایسنا: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از تداوم بارش‌های موسمی تا پنج روز آینده خبر داد. صادق ضیاییان، درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز یکشنبه (۹مرداد) در آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و دامنه‌های جنوبی البرز در زنجان، قزوین، البرز و تهران بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید رخ می‌دهد. همچنین بارش در جنوب شرق کاهش می‌یابد و به شکل رگبار و رعدوبرق در فارس، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، شرق خوزستان، غرب اصفهان، مرکزی، قم، همدان و شرق لرستان ادامه خواهد یافت. در این روز بارش در کهگیلویه و بویر احمد، ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات جنوب کرمان، شمال فارسی و جنوب اصفهان شدت خواهد داشت. به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا دوشنبه (۱۰مرداد) بارش در نوار شمالی کاهش می‌یابد و فقط در مازندران قابل توجه است. در این روز با تقویت سامانه موسمی، بارش در جنوب کرمان شمال هرمزگان، فارس و دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس واقع در کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری و شرق خوزستان ادامه خواهد داشت که در برخی نقاط فارس و جنوب کرمان دارای شدت بیشتری است. بارش سه‌شنبه (۱۱مرداد) در این مناطق به شکل خفیف ادامه دارد.

تکذیب سیل خیابان تجریش
آرمان ملی: مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران از اقدامات انجام شده برای جلوگیری از خطرات احتمالی خبر داد. اصغر عطایی ضمن تأکید بر آماده‌باش تمامی مناطق ۲۲گانه شهر تهران، بیان کرد: هم‌اکنون نیز تمامی عوامل در مناطق و نواحی مشغول فعالیت هستند. مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران ضمن اشاره به حجم بالای بارش باران، گفت: آبگرفتگی اساسی که منجر به سیل و خطراتی که ایمنی انسان‌ها را تهدید کند، در سطح شهر تهران نداشته‌ایم. تمامی مسیل‌ها و کانال‌های اساسی شهر باز و روان هستند. منتهی با توجه به استمرار بارش باران ، فقط رواناب‌ها در سطح شهر جاری شده‌اند. عطایی درباره فیلم‌های منتشر شده در فضای مجازی، بیان کرد: از ساعت ۲ بامداد تا 7:30 دیروز بیش از ۱۵ منطقه را شخصاً گشت‌زنی کردم و طی این مدت هیچ نقطه‌ای از شهر دچار آبگرفتگی اساسی که منجر به مسدود شدن معابر شده باشد، نداشته‌ایم. وی درباره شایعاتی نسبت به جاری شدن سیل در تجریش، توضیح داد: با توجه به رصدی که نسبت به مسیل‌ها و کانال‌های اصلی شهر تهران داشته‌ایم، هنوز ۱۰درصد یک کانال اصلی هم پر نشده است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار