| کد مطلب: ۱۰۳۹۴۹۳
لینک کوتاه کپی شد

بهترین زمان مصرف آبمیوه‌ها

بیشتر مردم نمی‌دانند که زمان مناسب برای نوشیدن آبمیوه چه وقت است؛ گزارش‌ها ادعا می‌کنند که افراد می‌توانند مزایای سلامتی بهتری از میوه دریافت کنند، اگر آن را بعدازظهر، با معده خالی بخورند یا اینکه از خوردن میوه همراه با غذاهای خاص خودداری کنند.

هیچ مدرک علمی وجود ندارد که نشان دهد خوردن میوه در صبح یا بعدازظهر تاثیر میوه بر سلامت فرد را تغییر می‌دهد. هنگام انتخاب یک میان‌وعده بعدازظهر، میوه یک گزینه عالی است. میوه‌ها سرشار از فیبر و کربوهیدرات‌های پیچیده هستند، به این معنی که هضم آ‌نها نسبت به کربوهیدرات‌های ساده مانند نان سفید بیشتر طول می‌کشد. این می‌تواند به سیرماندن افراد برای مدت طولانی‌تری کمک کند و از خوردن تنقلات ناسالم در طول روز اجتناب کنند.

میوه‌ها حاوی کربوهیدرات‌ها از جمله قند هستند و بنابراین می‌توانند بر سطح قندخون تاثیر بگذارند. با این حال، میوه‌ها دارای شاخص گلیسمی پایینی هستند، به این معنی که در مقایسه با سایر غذاها تاثیر کمتری بر سطح قندخون دارند. برای کاهش تاثیر میوه‌ها بر قندخون، افراد مبتلا به هر نوع دیابت می‌توانند میوه را با سایر غذاها مصرف کنند.

اگر می‌خواهید به کودک‌تان آبمیوه بدهید، بهتر است از آ‌بمیوه‌های صددرصد طبیعی استفاده کنید. از زمانی‌که کودک شروع به خوردن غذاهای جامد می‌کند، میوه و سبزی را در برنامه غذایی او جای دهید. بهتر است برای شروع از موز و گلابی و یا سیب رنده شده استفاده کنید. کودکان از 4 تا 8 سالگی بهتر است از آبمیوه رقیق استفاده کنند. آبمیوه‌ها، به‌خصوص عصاره میوه‌های اسیدی به سطح دندان‌ها آسیب رسانده و باعث پوسیدگی آنها می‌شوند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار