| کد مطلب: ۱۰۳۹۴۱۸
لینک کوتاه کپی شد

تغذیه‌ برای بیماران کرونای تب‌دار

یکی از علائم بیماری کرونا تب است. تب نشان‌دهنده وجود یک نوع عفونت در بدن است و عفونت‌ها هم منجر به افزایش متابولیسم بدن، تجمع مواد سمی در بدن و... می‌شود. در هنگام تب ممکن است سدیم و پتاسیم به مقدار زیادی از بدن دفع شود. بنابراین مصرف سوپ حاوی نمک برای جبران سدیم توصیه می‌شود.

کمبود ويتامين A منجر به تضعيف سيستم ايمني بدن مي‌شود که بايد از طريق منابع غذايي حاوي آن تامين شود. ويتامين A در جگر، قلوه، زرده تخم مرغ، شير و لبنيات پرچرب و کره وجود دارد.

ويتامين E علاوه بر داشتن فعاليت آنتي‌اکسيداني، به عملکرد سيستم ايمني بدن نيز کمک مي‌کند. انواع آجيل، اسفناج، کلم پيچ، سويا و سيب‌زميني نيز داراي مقاديري از ويتامين E هستند.

ويتامين C علاوه بر اينکه به عنوان يک آنتي‌اکسيدان است، مصرف اين ويتامين باعث جذب بهتر آهن در بدن مي‌شود. منابع اين ويتامين عبارتنداز: انواع فلفل، سبزي‌هاي اسفناج و...

براي تامين ويتامين D بدن دريافت مناسب از منابع غذايي ماهي‌هاي چرب، لبنيات و زرده تخم‌مرغ و قرارگرفتن در مقابل نورآفتاب به‌صورت روزانه توصيه مي‌شود.

در تب نياز بدن به انرژي افزايش مي‌يابد. متابوليسم و سوخت‌وساز نياز به ويتامين‌هاي گروه B دارند که بايد از منابع غذايي از جمله مصرف کافي سبزي‌ها به‌ويژه برگ سبز و مغزها تامين شود.

توصيه به تامين اين ويتامين از طريق منابع غذايي آن مانند پروتئين‌هاي حيواني از جمله گوشت‌قرمز، ماهي و ماکيان، تخم‌مرغ و لبنيات است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار