| کد مطلب: ۱۰۳۹۳۸۵
لینک کوتاه کپی شد

دیگر فرصت آزمون و خطا نداریم

آرمان ملي: رئيس‌جمهور در سي‌امين سفر استاني خود به همدان رفت و در اجتماع پرشور مردم، ديدار با ايثارگران و نخبگان، شوراي اداري استان همدان اظهار داشت: کارهاي خوبي در کشور انجام شده اما در اجراي عدالت و بوروکراسي اداري، عقب ماندگي داريم. پيچيدگي روز به روز بيشتر مي‌شود و شرايط پيچيده اداري موجب کندي کارها شده که بايد حل شود و مساله بوروکراسي اداري از معضلات کشور است. وي با تاکيد بر جلب رضايت عموم مردم از سوي مديران گفت: با گذشت چهل و سه سال از پيروزي انقلاب اسلامي ديگر فرصت آزمون و خطا نداريم.

اهم اظهارات آيت‌ا... سيد ابراهيم رئيسي از اين قرار است:

در دنيا تمام سياسيون دم از مردم مي‌زنند اما امام(ره) بزرگوار ما وقتي از مردم سخن مي‌گويد فرق مي‌کند، کشورهاي دنيا به عنوان تشريفات از مردم حرف مي‌زنند اما امام و رهبري با تمام وجود و اعتقاد از مردم حرف مي‌زنند و مردم را باور دارند و ما هم به تبعيت از امام و رهبري و اميرالمؤمنين(ع)، يکي از افتخاراتمان اين است که دولتي مردمي باشيم، يعني نگاه به خواسته‌ها و رفع مشکلات مردم. بدانيد امروز دغدغه شما، دغدغه ماست و همه تلاش دولت من اين است که در حوزه‌هاي اقتصادي با مقاومت و استقامتي که شما داريد و با پيگيري‌هاي دولت کار را به نحوي پيش ببريم که دست رانتخواران، دست مفسدان و روابط ناسالم در کشور و سازمان اداري کشور قطع شود.

بنده به عنوان خدمتگزار و طلبه‌اي که با اعتماد شما مردم مسئوليت دارم، ديروز در دستگاه قضائي با مفسدان مبارزه مي‌کردم و امروز بايد در دستگاه اجرايي بسترهاي فسادزا و بسترهايي که موجب مي‌شود افرادي فساد و رانتخواري کنند و نگذارند مردم به حقشان برسند و تا اقدامي مي‌کنيم جيغشان درمي‌آيد، را اصلاح کنم. آنچه مهم است خواست عموم مردم است. جريان انقلابي همواره بايد مراقب جريان نفوذ و نفاق باشند چون چهره خود را مي‌پوشاند تا اهداف خود را دنبال کند. ضربه‌هايي که از نفاق خورديم از کفر و الحاد نخورديم. جريان نفاق بسيار خطرناک است. امروز رمز موفقيت دولت همراهي، همکاري و مشورت است. عقول مختلفي در کنار انديشمندان است تا بر غناي آن بيفزايد. دولت مردمي يعني همراه مردم و معناي آن اين است که همه دولتمردان در همه سطوح و بخش‌ها خود را محتاج بدانند تا بر مردم مشورت کنند و نگاه آن‌ها در تصميم گيري‌ها و تصميم سازي‌ها بدانند. مديران حلقه‌هاي مشورتي با نخبگان داشته باشند.

اگر فعل و ترک فعلي موجب ارتقا در کشور است بايد پيگيري شود، اين نگاه‌ها منتقل شود و نگاه‌ها و ديدگاه‌هاي نخبگاني را بايد داشته باشيم و موفقيت ما براي ارتباط با جريان نخبگاني است. ارتباط را با سطوح مختلف آغاز کرديم که ممکن است اعلام نشود اما دارد اقدام مي‌شود. همواره نظرات را به ما منتقل کنيد چون مورد استقبال دولت است. اصلاحات اقتصادي براي جلوگيري از رانتخواري است تا امکانات به دست کساني که در خط اول هستند، برسد. استفاده از نيروهاي تحول‌گرا و حزب‌اللهي در بدنه اجرايي ضرورت دارد چون استفاده از اين نيروها کارساز است. من به کار کارشناسي، مباحث اقتصادي و بحث آکادميک اعتقاد دارم و پس از کار کارشناسي، بايد تصميم گرفت و اجرا کرد. ما اولين دولتي هستيم که در آغاز سال 1401 مديران و وزرا را ارزيابي کمي کرديم و با عدد، مانند کارنامه وضعيت کاري آنها را نشان داديم و اين کار را در استان‌ها انجام مي‌دهيم.

امروز دولت ماموريت بسيار خطيري بر عهده دارد که رمز موفقيت آن همراهي، همکاري و مشورت مردم است. دولت مردمي يعني همراه مردم بودن؛ بايد همواره همه دولتمردان ما در تمام سطوح خودشان را در اجتماع مردم بدانند و با مردم به‌ويژه نخبگان مشورت کنند. رمز موفقيت دولت در همه عرصه‌ها ارتباط با جريان نخبگاني است. در چهل سال اول انقلاب تجربيات ارزشمندي به دست آورديم، اما عقب‌ماندگي‌هايي از جمله در حوزه اجراي کامل عدالت و ارتقاي نظام اداري همچنان وجود دارد. حل مشکلات اداري نيازمند همکاري دولت و مجلس است. معتقديم بايد بسترهاي فسادزا اصلاح شود و اصلاحات دولت هم در راستاي قطع دست رانت‌خواران و مفسدين است. استفاده از نيروهاي تحول‌گرا، جوان حزب‌اللهي و باانگيزه در بدنه اجرايي دولت يک ضرورت است. ما معتقد به استفاده از نظر کارشناسي براي حل مشکلات کشور هستيم. مي‌خواهيم عقب‌ماندگي‌هاي قبلي را با رويکرد تحولي جبران کنيم. اين تحول در گرو احساس مسئوليت همگاني است. توليد، اميدآفريني، اقتصاد مقاومتي و مقاوم در مقابل تکانه‌ها، مردم متدين، توجه به آثار خون شهدا در جامعه، صنايع نظامي و موشکي و از همه مهم‌تر جايگاه رهبري از مؤلفه‌هاي قدرت هستند.

قانون در مجلس بايد عادلانه تصويب شود، در قوه مجريه به صورت عادلانه اجرا شود و در داوري و قضاوت بايد امر دعاوي مردم عادلانه قضاوت شود. با گذشت چهل و سه سال از پيروزي انقلاب اسلامي ديگر فرصت آزمون و خطا نداريم و مديران با معدل تجربه مديريتي 2 تا 3 دهه مي‌توانند کارهاي بزرگي را به ثمر برسانند. خواسته من از مديران دولت در سطوح مختلف اين است که در مسير تحقق اين مسائل مهم که دغدغه و تاکيد رهبر انقلاب است، حرکت کنند. رئيس‌جمهور با بيان اينکه گزينش، استخدام و ارتقاي رتبه در سازمان اداري بايد در بستر عدالت و به دور از هرگونه روابط ناسالم صورت گيرد، افزود: امروز انتظار مردم از ما يک سازمان اداري کارآمد با مديران تحول‌خواه و انقلابي است و در اين زمينه بايد به استفاده از نيروهاي کارآمد و تحول‌خواه توجه شود و نيروهاي بي‌انگيزه که مانع کار هستند به حاشيه رانده شوند. خوشبختانه با تلاش‌هاي صورت گرفته در مدت يکساله به اندازه 15 سال کار شده و در اين سفر از آقاي استاندار و مسئولان مربوطه خواسته‌ام که ظرف مدت 2 ماه مشکل آب مردم اين استان را سامان دهند. نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران تحريم و تهديد را به فرصت تبديل کردند و پيشرفت‌هاي بزرگي را رقم زدند که اين نگاه بايد به ساير بخش‌هاي کشور گسترش يابد. خواسته‌ام از مديران استان اين است که موضوع اشتغال را بسيار جدي پيگيري کنند و در اين مسير نگاهشان به يکدستگاه يا وزارتخانه خاص نباشد. پيچيدگي نظام اداري موجب کندي کارها مي‌شود و بايد بسياري از فرآيندهاي پيچيده و بوروکراسي‌هاي اداري تغيير کند که پيش‌نياز آن تغيير در نگرش و نگاه مسأله‌محور به مشکلات است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار