| کد مطلب: ۱۰۳۹۳۶۱
لینک کوتاه کپی شد

6 منهای 3 نامزد برای ریاست فدراسیون فوتبال!

آرمان‌ملي: روزگذشته کميته بدوي انتخابات فدراسيون فوتبال مجوز شرکت در انتخابات را به «اميررضا واعظ‌آشتياني»، «عليرضا اسدي» و «محمد آخوندي» نداد و بر اين اساس «عزيزا... محمدي»، «ميرشاد ماجدي» و «مهدي تاج»، 3 نامزد تاييد شده از سوي کميته بدوي هستند.

تاييد و عدم تاييد!

کميته بدوي انتخابات فدراسيون فوتبال بعداز بررسي مدارک نامزدهاي رياست فدراسيون فوتبال، مجوز شرکت در انتخابات را به اميررضا واعظ‌آشتياني، عليرضا اسدي و محمد آخوندي نداد، دليل اين موضوع نداشتن پنج امضاي اعضاي مجمع براي شرکت در انتخابات است. انتخابات فدراسيون فوتبال هشتم شهريور برگزار مي‌شود و عزيزا... محمدي، ميرشاد ماجدي و مهدي تاج 3 نامزد تأييد شده از سوي کميته بدوي هستند.

آشتياني

اميررضا واعظ‌آشتياني با تاييد اين خبر به «تسنيم» گفت: از فدراسيون تماس گرفتند و بعداز مراجعه به ساختمان فدراسيون نامه‌اي به من دادند که در آن اشاره شده است به‌دليل نداشتن پنج امضا نمي‌توانم در انتخابات شرکت کنم. وي ادامه داد: من از طريق سايت ثبت‌نام کردم و پيش از ساعت 16 که مهلت پاياني ثبت‌نام بود، در فدراسيون حاضر شدم. ساعت 17و30 نيز برگه‌اي به‌عنوان تأييد ثبت‌نام به من دادند. نامزد انتخابات فدراسيون فوتبال اظهارداشت: اين ايراد از سمت فدراسيون بوده که سايت بسته شده و اجازه ثبت امضاها داده نشده است، آن هم در حالي که ساعت 17و30 کارهاي مربوط به ثبت‌نام بنده به پايان رسيد. واعظ‌آشتياني در پايان گفت که به کميته استيناف شکايت و تا پايان اين موضوع را پيگيري خواهد کرد.

اسدي

عليرضا اسدي در گفت‌وگو با «فارس»، در مورد ردصلاحيت خود براي انتخابات فدراسيون فوتبال توسط کميته بدوي انتخابات اظهارداشت:‌ با من تماس گرفته‌اند اما هنوز نامه را دريافت نکرده‌ام و نمي‌دانم دقيقا چه جزئياتي در آن وجود دارد. اگر قرار بر چنين موضوعي نيز باشد مشکلي نداريم زيرا با توجه به اتفاقاتي که در برنامه فوتبال برتر رخ داد انتظار اين اتفاق را داشتيم. وي افزود: در آن برنامه اعلام کرديم اعضاي اصلي کميته بدوي صلاحيت رسيدگي به وضعيت نامزدها را ندارند، اما يک عضو حقوقدان علي‌البدل کميته روي خط آمده و مي‌گويد صلاحيت دارند. اگر سه عضو اصلي اين کميته صلاحيت دارند خودشان بايد مي‌آمدند و دفاع مي‌کردند. در اين وضعيت ديگر جايگاهي براي عضو علي‌البدل نمي‌ماند. ساير مسائل حاشيه‌اي است. نامزد انتخابات فدراسيون فوتبال تصريح کرد:‌ اکنون نيز مراحل قانوني را طي مي‌کنيم و به مرجع بالاتر يعني کميته استيناف مي‌رويم. در نهايت دوست داريم حال فدراسيون فوتبال خوب شود و آدم‌هاي بهتري بيايند. اما وقتي اصرار دارند برخي مسائل خارج از قوانين و مخالف اساسنامه در حوزه اجرا انجام شود، اين تخلفات را پيگيري مي‌کنيم. اسدي ادامه داد: اين مسائل حال فوتبال ما را خوب نمي‌کند اما اگر دوستان راضي به چنين اتفاقاتي هستند، ايرادي ندارد. همچنان در جايگاه يک منتقد فعاليت خواهيم کرد زيرا دوست داريم جامعه به سطح ايده‌آل خود برسد. با هيچکس هم سر عناد نداريم. بر همين اساس براي بهترشدن حال فوتبال در حوزه قانون‌گذاري، اجرا و مجمع تلاش خواهيم کرد. وي تصريح کرد: برخي ارکان سبب مي‌شوند حال جامعه فوتبال خوب نباشد اما نياز است گروهي متخصص خيلي خوب، توانمند، سالم، خوش‌فکر، آرام و با اخلاق وارد شود و در يک برنامه راديويي يا تلويزيوني از عملکرد تک‌تک اين افراد انتقاد و جامعه را آگاه کند. آنها بايد نسبت به اعمالي که انجام مي‌دهند، جوابگو باشند.

درخواست قبلي «واعظ»!

در حالي اسامي نامزدهاي ردصلاحيت شده مطرح شده است که هفته قبل اميررضا واعظ‌آشتياني با ارسال درخواستي به سرپرست و دبيرکل فدراسيون فوتبال با اعلام برخي دلايل خواستار کناره‌گيري علي فلاحتي از عضويت کميته بدوي انتخابات شد. بخشي از متن درخواست نامزد رياست فدراسيون فوتبال از ماجدي و کامراني‌فر به شرح زير است: به اطلاع مي رساند جناب آقاي فلاحتي، رئيس محترم کميته بدوي انتخاباتي فدراسيون فوتبال در روز دوشنبه مورخ 27 تيرماه 1401 در مصاحبه تلويزيوني در برنامه فوتبال برتر، پيش از صدور راي کميته، اظهاراتي را به‌طور مشخص درباره صلاحيت يکي نامزدهاي انتخاباتي، مطرح نموده‌اند که قويا ايشان را در وضعيت نقض بي‌طرفي، ايجاد شائبه تعارض منافع و عدول صريح از اصول بنيادين دادرسي منصفانه قرار مي‌دهد، لذا بدين‌وسيله درخواست خود را مبني بر لزوم کناره‌گيري نامبرده از عضويت در کميته بدوي انتخاباتي جهت رعايت سلامت فرآيند انتخابات اعلام مي‌دارد. بديهي است براساس قواعد مسلم حقوقي، هيچ مقام و مرجع رسيدگي قضاوتي، انضباطي و اداري از جمله اعضاي کميته‌هاي بدوي و استيناف انتخاباتي و اعضاي ارکان قضائي فدراسيون فوتبال مجاز نيستند درباره موضوعات و پرونده‌هايي که تحت صلاحيت آنها در جريان رسيدگي است، پيش از صدور راي اظهارنظر کنند؛ فلذا با استناد به بند 10 ماده 20 اساسنامه فدراسيون فوتبال و همچنين ماده 2 مقررات انتخاباتي که ناظر بر تکليف رعايت پرهيز از شرايط تعارض منافع در طول فرآيند انتخابات نسبت به هر يک از اعضاي کميته انتخاباتي نيز است، آقاي فلاحتي فاقد صلاحيت لازم جهت حضور در اين‌ دوره کميته انتخاباتي فدراسيون فوتبال بوده و لازم است نسبت حضور عضو جايگزين ايشان اقدام شود. همچنين بررسي و اطمينان از عدم وجود ايرادات قانوني نسبت به عضويت آقاي گرداني در ترکيب اصلي اعضاي کميته بدوي را مطابق مقررات، تقاضا دارم. بنا به مراتب فوق، يادآور مي‌شود اولا جناب آقاي فلاحتي، صلاحيت قانوني خود براي ادامه عضويت در کميته بدوي انتخاباتي اين دوره از انتخابات، مشارکت در بررسي پرونده کانديداها و اعلام نظر درباره رأي نهايي براي معرفي نامزدها را نداشته و ضروري است فرد ديگري از اعضاي علي‌البدل جايگزين ايشان شود. ثانيا با توجه به اينکه اقدام ايشان نقض جدي و فاحش اساسنامه و مقررات انتخاباتي فدراسيون فوتبال به‌شمار مي‌رود بدين‌وسيله اعتراض خود را جهت تشکيل پرونده در کميته اخلاق فدراسيون فوتبال جمهوري اسلامي ايران اعلام داشته و درخواست رسيدگي به موارد تخلفات ارتکاب نامبرده که علاوه بر موارد ياد شده مي‌تواند مصداق نقض ماده 26 مقررات انتخاباتي در ارتباط با نقض اصل محرمانگي و رازداري در طول فرآيند انتخابات نيز باشد، تقديم مي‌دارم.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار