| کد مطلب: ۱۰۳۹۳۵۱
لینک کوتاه کپی شد

کــوتـاه

کرونا جان 37 بيمار
را گرفت

آرمان ملي : متأسفانه در طول 24 ساعت، 37 بيمار مبتلا به کوويد 19 در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان اين بيماري، به 141 هزار و 795 نفر رسيد. مرکز روابط عمومي و اطلاع‌رساني وزارت بهداشت اعلام کرد: تا کنون 64 ميليون و 772 هزار و 283 نفر دُز اول، 58 ميليون و 144 هزار و 695 نفر دُز دوم و 30 ميليون و 62 هزار و 521 نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزريق کرده‌اند و مجموع واکسن‌هاي تزريق شده در کشور به 152 ميليون و 979 هزار و 499 دُز رسيد. مجموع بيماران کوويد 19 در کشور به 7 ميليون و 359 هزار و 489 نفر رسيد. متأسفانه در طول 24 ساعت، 37 بيمار مبتلا به کوويد19 در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان اين بيماري، به 141 هزار و 795 نفر رسيد.

آژير خطر در ساختمان جديد پلاسکو

آرمان ملي : مانـــور آتش‌نشاني در ساختمان جديد پلاسکو جهت رونمايي از نخستين اپراتور هوشمند سيستم مهار آتش انجام گرفت. اولين اپراتور سيستم مهار آتش ديروز در ساختمان پلاسکو با حضور جمعي از اعضاي شوراي شهر تهران، مديران سازمان آتش نشاني و شرکت مبين نت رونمايي شد. جهت رونمايي از اين اپراتور هوشمند، مانور مهار آتش پس از دودگرفتگي در ساختمان جديد پلاسکو انجام و آتش‌نشانان در اسرع‌وقت به محل رسيدند. اين مانور با همکاري سه جانبه سازمان آتش نشاني تهران، سازمان فاواي شهرداري و شرکت ارتباطات مبين نت انجام گرفت.

«آسترازنکا» از چرخه تزريق خارج شد

ايسنا: معاون امور بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي تاکيد کرد که واکسن آسترازنکا به دليل منقضي شدن تاريخ مصرف موارد موجود در کشور، از چرخه مراکز بهداشتي و درماني خارج شده است. دکتر محمدرضا سهرابي با بيان اينکه در سه هفته اخير تعداد موارد ابتلا، بستري و درمان سرپايي کرونا افزايش داشته و در برخي از روزها به دو تا سه برابر نيز رسيده است، اظهار کرد: اين آمار نشان دهنده شروع موج هفتم کرونا است. سويه شايع اين موج BA5 است که در کشورهاي ديگر BA4 نيز مشاهده شده که قطعا ايران نيز از اين سويه مصون نخواهد ماند. معاون امور بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي با اشاره به اينکه سياست‌گذاري در زمينه ضرورت برقراري محدوديت‌ها، برعهده ستاد کروناست، گفت: مشاهدات محيطي حاکي از آن است که فعلا نيازي به برقراري قرنطينه و محدوديت‌هاي شديد نيست. هرچند افراد مي‌توانند، با رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي و بهداشت فردي در کاهش موارد بيماري سهيم باشند. همچنين تجربه ساير کشورها نشان داده است که اين سويه چندان شديد نشده که نياز به بازگرداندن محدوديت‌هاي شديد باشد؛ اما از آنجا که سويه‌هاي کرونا غيرقابل پيش بيني است، بايد همواره محتاط باشيم.

پيامک زمان انقضاي معاينه فني به رانندگان

فارس: سرپرست ستاد معاينه فني خودروهاي تهران از ارسال زمان انقضاء گواهي معاينه فني به رانندگان خبر داد و گفت: در حال حاضر وسايل نقليه شخصي و دولتي توليد مرداد 1397 و ماقبل مشمول معاينه فني بوده و بايد جهت اخذ معاينه فني خودروي خود اقدام کنند. سيدرضا مفيدي، سرپرست ستاد معاينه فني خودروهاي تهران، اظهارداشت: مطابق قانون يکي از مدارک مورد نياز که هر خودرويي بايد داشته باشد گواهي معاينه فني معتبر است. در بعضي از مواقع خودروها به علت فراموشي زمان اعتبار گواهي معاينه فني توسط رانندگان جريمه مي‌شوند. وي افزود: براساس درخواست مشتريان اين ستاد در راستاي اجابت نياز و خدمت رساني شايسته و مضاعف به شهروندان يک خدمت ويژه را به واحد مديريت امور مشتريان اضافه کرده است بر همين اساس 10 روز قبل از انقضاي معاينه فني، پيامک يادآوري زمان اعتبار گواهي معاينه فني به مراجعه کنندگان به مراکز معاينه فني شهر تهران در سال گذشته ارسال مي‌شود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار