| کد مطلب: ۱۰۳۹۳۴۵
لینک کوتاه کپی شد

ایمن‌ترین داروها برای کمردرد

يک تحقيق نشان داد کمردرد و دردگردن اغلب بخش ناخوشايند پيري است، اما افرادمسن مي‌توانند با خيال راحت با داروهاي مختلف تسکين پيدا کنند. دکتر «مايکل پرلوف»، گفت: «براي نوع درد افرادمسن، مسکن‌هاي رايج، از جمله داروهاي ضدالتهابي غيراستروئيدي (NSAID) و استامينوفن مي‌توانند کمک کنند.» پرلوف افزود: NSAIDها مانند ايبوپروفن و ناپروکسن موثرتر از استامينوفن هستند. اما استامينوفن ممکن است براي برخي از سالمندان، از جمله کساني‌که در معرض افزايش خطر خونريزي معده هستند، يا افرادي که بيماري کليوي يا قلبي دارند، انتخاب مطمئن‌تري باشد.

عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي تهران گفت: بيماري SMA با داروهايي که براي آن ساخته‌اند، قابل درمان است. شهريار نفيسي، متخصص مغزواعصاب، افزود: بيماري SMA معضلي است براي تمام دنيا که يک بيماري کشنده است، به‌خصوص که ازدواج‌هاي فاميلي مرسوم است، موارد بروز اين بيماري در کشور بيش از کشورهاي ديگر است. وي ادامه داد: اين بيماري ژنتيکي قابل درمان و براي آن داروهايي ساخته شده که مي‌تواند روند بيماري را تغيير دهد و اين يک پيشرفت مهم و اساسي است که اميدوارم بيماران ما هم بتوانند از پيشرفت‌هاي جديد که در درمان اتفاق افتاده است، استفاده کنند.

افزايش سطح ويتامين B6 ممکن است به کاهش اضطراب و افسردگي کمک کند. محققان اثرات مصرف دوز بالاي ويتامين B6 و B12 را به مدت يکماه بررسي کردند. محققان اعلام کردند: يافته‌ها نشان مي‌دهد که ويتامين B6 به‌ويژه موادمغذي ضروري را براي عملکرد صحيح تنظيم خلق‌وخو فراهم مي‌کند. به‌گفته محققان، ويتامين B6 باعث کاهش اضطراب در شرکت‌کنندگان در مطالعه و همچنين روند کاهش افسردگي مي‌شود. آنها گفتند که ويتامين B12 نيز باعث ايجاد تغييراتي در سطح اضطراب مي‌شود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار