| کد مطلب: ۱۰۳۹۳۴۴
لینک کوتاه کپی شد

کمبود ویتامین «C» با این نشانه‌ها

کمبود ویتامین C علائمی دارد که با شناسایی زودتر کمبود این ویتامین می‌توان برای رفع این مشکل اقدام کرد. با توجه به‌شدت و مدت کمبود، اثرات کمبود ویتامینC می‌تواند در اشخاص مختلف متفاوت باشد و مواردی را شامل شود.

آهن در ساخت سلول‌هاي خوني استفاده مي‌شود و اگر کمبود آهن وجود داشته باشد، کم‌خوني ناشي از فقر آهن ايجاد مي‌شود. ويتامين C براي جذب آهن بعضي از غذاها ضروري است و درصورتي‌که کمبود ويتامين C وجود داشته باشد احتمالا کم‌خوني فقرآهن نيز ايجاد مي‌شود

کمبود ويتامين C مي‌تواند در ساختار ناخن‌ها هم خلل ايجاد کند که باعث ايجاد ناخن‌هاي قاشقي شکل مي‌شود که نازک و شکننده هستند.

کمبود ويتامين C اغلب باعث درد شديد مفاصل مي‌شود. در موارد شديد، خون‌ريزي در مفاصل رخ مي‌دهد و باعث تورم دردناک مي‌شود. ويتامين C براي تشکيل استخوان مهم است .

موها در حالت طبيعي و نرمال، به شکل صاف، هر ماه چند سانتي‌متر رشد مي‌کنند. يکي از اثرات کمبود ويتامين C نقص در ساختار موهاست که باعث ايجاد موهاي خميده، پيچ‌خورده و چوب‌پنبه‌اي شکل مي‌شود. در اين حالت موها اغلب نمي‌توانند خيلي رشد کنند و بلند شوند و احتمال شکستن و ريزش دارند. اين حالت پس از يک ماه درمان برطرف مي‌شود. از ديگر اثرات کمبود ويتامين سي بر موها اين است که فوليکول مو به رنگ قرمز روشن درمي‌آيند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار