| کد مطلب: ۱۰۳۹۳۱۸
لینک کوتاه کپی شد

کــوتــــاه

آيت‌ا... جنتي ابقا شد

اعضاي هيات رئيسه سال جديد شوراي نگهبان انتخاب شدند. هادي طحان نظيف، سخنگوي شوراي نگهبان در گفت‌وگو با پايگاه اطلاع‌رساني شوراي نگهبان با اشاره به برگزاري جلسه صبح ديروز چهارشنبه (5 مرداد 1401) شوراي نگهبان گفت: انتخابات هيات رئيسه سال جديد شوراي نگهبان در جلسه صبح ديروز برگزار شد. در اين انتخابات با رأي اعضاي شوراي نگهبان، آيت‌ا... جنتي به عنوان دبير، دکتر ره‌پيک به عنوان قائم مقام دبير و دکتر هادي طحا نظيف به عنوان سخنگوي شوراي نگهبان ابقا شدند.

تاکيد مجدد بر عدم صلاحيت دادگاه استکهلم

احمد معصومي فر سفير جمهوري اسلامي ايران در سوئد در ديدار با حسين اميرعبداللهيان وزير امور خارجه کشورمان گزارشي از حوزه ماموريت خود به‌ويژه در زمينه ظرفيت‌هاي گسترده روابط دو جانبه در حوزه‌هاي سياسي، بين‌المللي، منطقه‌اي، اقتصادي و تجاري و همچنين برنامه‌هاي آينده را ارائه کرد. اميرعبداللهيان در اين ديدار در خصوص برنامه‌هاي آينده روابط جمهوري اسلامي ايران و سوئد به‌ويژه استفاده از ظرفيت مهم ايرانيان مقيم، رهنمودهاي لازم را ارائه کرد. در اين ديدار همچنين موضوع پرونده شهروند ايراني آقاي حميد نوري که به صورت غير قانوني در سوئد بازداشت و حکم قضائي دادگاه بدوي عليه وي صادر شده است، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. در اين ملاقات با تاکيد بر عدم صلاحيت دادگاه استکهلم براي رسيدگي به جرايم ادعايي، توصيه‌هاي مهمي از سوي وزير امور خارجه کشورمان در اين خصوص ارائه شد.

خواهان گسترش همکاري با ايران هستيم

سفير چين در تهران تاکيد کرد که پکن مايل است همکاري‌هاي خود با ايران را در زمينه‌هاي مختلف گسترش دهد. چانگ هوآ سفير چين در ايران در واکنش به رشد 31 درصدي صادرات ايران به چين در نيمه اول سال 2022 طي پيامي در صفحه توئيتر خود خاطر نشان کرد که پکن خواهان گسترش همکاري‌هاي خود با تهران در تمامي زمينه‌ها است. وي نوشت: چين مايل است با ايران براي توسعه همکاري‌هاي عملگرايانه بين دو کشور در زمينه‌هاي مختلف و تعميق مستمر مشارکت راهبردي همه‌جانبه چين و ايران بر اساس توافق مهم به دست آمده ميان سران دو کشور همکاري کند.

امکان استفاده از سهام به عنوان وثيقه

دادستان کل کشور از امکان توثيق سهام براي جلوگيري از بازداشت متهمان خبر داد. محمدجعفر منتظري با تاکيد بر اينکه يکي از اصول مهم در سند تحول قضائي استفاده از فناوري‌هاي هوشمند و به روز است، اظهار کرد: هرچه اين امکان بيشتر فراهم‌شود براي مردم و دستگاه قضا بهتر است و انتظار داريم دولت و مجلس در حوزه گسترش اين موضوع مساعدت کنند. وي ادامه داد: افراد به دستگاه قضا مراجعه مي‌کنند و بايد يک ضمانت قابل دسترس داشته باشند تا فرايند به حکم نهايي منتهي شود که گاهي زمان‌بر است. در اين ميان گاهي فردي که مي‌خواهد وثيقه تهيه کند با مشکل موجه مي‌شود. از طرف ديگر قاضي به دلايل قانوني نمي‌تواند حکم آزادي فرد را صادر کند. بنابراين ممکن است فرد بي‌گناه زنداني شود. دادستان کل کشور افزود: امکان توثيق سهام از بازداشت افرادي که ضرورت ندارد جلوگيري مي‌کند. البته بايد درمورد نوسانات قيمت سهام، کار کارشناسي صورت بگيرد و زماني‌که به نتيجه رسيد اعلام مي‌شود.

کنفرانس تاشکند حرف جديدي نداشت

دستيار وزير امور خارجه، گفت: کنفرانس تاشکند حرف جديدي در مقايسه با نشست وزيران امور خارجه همسايگان افغانستان نداشت سيد رسول موسوي در صفحه توييتر خود نوشت : «‏کنفرانس تاشکند حرف جديدي در مقايسه با نشست وزراي‌خارجه همسايگان افغانستان نداشت. تکرار محتواي مطالب نشست همسايگان با ادبياتي متفاوت‌ و با سخنرانان جديد بود. تاشکند تلاشي براي يافتن راه حل براي مشکلي ملي در محيط بين‌المللي بود ولي مشکل باقي ماند. فقط با مشروعيت ملي مشکل ملي حل مي‌شود.»

تذکر يک نماينده به استانداران

نماينده مردم کرج، اشتهارد و فرديس در مجلس گفت: برخي از استانداران عملکرد قابل قبولي ندارند و نياز به ترازيابي جدي وجود دارد. مهدي عسگري در تذکري با بيان اينکه يک سال از عمر دولت گذشته است و بايد بررسي شود به کجاي مسير رسيده‌ايم، اظهار کرد: در واقع بايد بررسي شود در کنترل تورم، بهبود معيشت، احداث 4 ميليون مسکن چه نتايجي به دست آورده‌ايم و با اين دست فرمان به کجا مي‌خواهيم برسيم. وي افزود: نتيجه جراحي اقتصادي چه شده است؟ مدافعان سرسخت ارز ترجيحي چرا پاسخگوي تبعات سنگين اقتصادي که امروز مردم با آن دست و پنجه نرم مي‌کنند، نيستند؛ چه کسي پاسخگوي حذف نان و پنير از سفره مردم است؟

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار