| کد مطلب: ۱۰۳۹۳۱۵
لینک کوتاه کپی شد

مشکل کشور پول نیست عُرضه است

رئيس مجلس با اشاره به لزوم توجه به نقش مردم در حاکميت گفت: ما موظفيم به نحوي فعاليت کنيم که کارآمدي دين در اداره جامعه را اثبات کنيم و اين وظيفه اصلي ما است. همچنين بايد مردم را از حقوق خود آگاه کنيم و از منظر حکمراني به آنها بياموزيم که چه حقوقي دارند و از ما به‌عنوان خدمتگزار چه مطالبه‌اي مي‌توانند داشته باشند و کاري کنيم که از حقوق شهروندي خود مطلع باشند. محمد باقر قاليباف افزود: اگر اين نگرش در جامعه نهادينه شود و مردم بدانند که مي‌توانند حقوق خود را مطالبه کنند به وظيفه خود نيز عمل خواهند کرد چرا که هر حقي، تکليفي نيز به‌همراه دارد و در اين صورت خواهيم ديد که اعتماد در جامعه نهادينه مي‌شود و اگر اعتماد مردم پاي کار ‌آيد بسياري از دستاوردها حاصل مي‌شود. رئيس مجلس گفت: بسياري از سرمايه‌ها به دليل ضعف در ساختار از بين مي‌رود لذا معتقدم مشکل کشور پول نيست، مشکل عرضه و حکمراني صحيح است.

وزير اطلاعات گفت: در ماه‌هاي اخير موفق شده‌ايم بجز مقابله با توطئه‌هاي رژيم اسرائيل تعدادي عمليات موفق نيز عليه اين رژيم انجام دهيم که نشان دهنده قدرت امنيتي جمهوري اسلامي و سربازان گمنام امام زمان(عج) است. خطيب، وزير اطلاعات در نشست جمعي از مديران وزارت اطلاعات با رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به توطئه‌ها و اقدامات دشمنان به خصوص رژيم صهيونيستي و گروهک‌هاي تروريستي عليه امنيت جمهوري اسلامي گفت: موفقيت‌هاي چشم‌گيري توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) در برهم زدن و خنثي کردن توطئه‌هاي رژيم صهيونيستي انجام شده وگزارشي از اين اقدامات موفق ارائه کرد. وي با اشاره به اقدامات وزارت اطلاعات براي پيگيري مطالبات و خواسته‌هاي بحق مردم براي حل مشکلات گفت: اگر امروز شاهديم که دشمن با همه اقداماتي که انجام مي‌دهد نمي‌تواند از مطالبات مردم براي ضربه زدن به امنيت کشور استفاده کند، يکي از دلايلش رويکرد مردمي وزارت اطلاعات و دولت است که در تعامل با مردم امنيت پايدار در کشور وجود دارد.

رئيس قوه قضائيه با بيان اينکه رها کردن مديريت فضاي مجازي به ضرر مردم تمام مي‌شود، گفت: تا امروز قدم‌هاي بلندي براي ايجاد شبکه ملي اطلاعات برداشته شده و تاکيد ما نيز آن است که هر چه زودتر شبکه ملي اطلاعات به سرانجام برسد. هر مقدار هزينه‌کرد در بخش ايجاد شبکه ملي اطلاعات و توسعه زيرساخت‌ها در اين عرصه، به منزله يک سرمايه‌گذاري محسوب مي‌شود حجت‌الاسلام والمسلمين محسني اژه‌اي همچنين بر گسترش روحيه تعامل ميان مديران دستگاه‌ها در راستاي اشتراک اطلاعات و داده‌ها نيز تاکيد کرد و بر پيگيري و به سرانجام رساندن تصويب «طرح يکپارچه سازي داده‌ها و اطلاعات ملي» در مجلس تصريح داشت. رئيس قوه قضائيه در ادامه با اشاره به سالروز عمليات غرورآفرين مرصاد و توطئه‌ دشمنان با مزدوري منافقين کوردل براي حمله به کشور، گفت : دشمنان از قدرت ايمان و نظام ولايت‌فقيه بي‌اطلاع بودند و نفهميدند که با يک اشاره امام امت، مردم به ميدان خواهند آمد و توطئه‌ معاندان و منافقان را خنثي مي‌کنند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار