| کد مطلب: ۱۰۳۷۹۳۲
لینک کوتاه کپی شد

کمک ورزش شدیدتر به مهارگرسنگی

تحقيقات نشان مي‌دهد که ورزش شديد ممکن است به شيوه‌هاي غيرمنتظره بر اشتها تاثير بگذارد. ورزش شديد باعث مي‌شود سطوح بيشتري از مولکول Lac- Phe در خون يافت شود. Lac- Phe با خوردن غذاي کمتر و از دست‌دادن چربي بدن در موش‌ها مرتبط بود. تمرينات شديد مواردي هستند که ضربان قلب را افزايش مي‌دهند. محققان مي‌گويند هر نوع تمريني موجب توليد اين مولکول نمي‌شود. جلسات ورزشي ساده‌تر با مقادير کمتري از اين ماده مرتبط است. ورزش‌هاي باشدت بالا مانند: دوچرخه‌سواري، دويدن، شنا، و وزنه‌برداري منجر به بيشترين افزايش Lac- Phe مي‌شود.

زوال‌عقل در برگيرنده مجموعه‌اي از علائم است که بر قدرت حافظه، تفکر و ... تاثير مي‌گذارد. بيماري آلزايمر شايع‌ترين شکل زوال‌عقل است. دکتر رونالد.پترسن، گفت: شما مي‌توانيد برخي از خطرات زوال‌عقل خود را کاهش دهيد. به‌گفته وي، برخي از اين عوامل مشکلات قلبي‌وعروقي مانند فشارخون، چاقي، ديابت و سطح تحصيلات هستند. همچنين خواب، انزواي اجتماعي و ابتلا به افسردگي از عوامل مهم هستند. کم‌شنوايي و آلودگي هوا نيز ممکن است از عوامل خطر باشند. اگر فردي مواردي را مورد توجه قرار دهد، ممکن است بتواند خطر ابتلا به اختلالات‌شناختي را کاهش دهد.

نتايج تحقيقات جديد نشان مي‌دهد، مصرف بيشتر فلاونوئيدها، ترکيب ميکروبيوتاي روده را بهبود مي‌بخشند و فشارخون را کاهش مي‌دهند. فلاونوئيدها ترکيبات طبيعي هستند که عمدتا در ميوه‌ها و سبزيجات يافت مي‌شوند و ممکن است خطر بيماري قلبي‌و‌‌عروقي را کاهش دهند. مصرف خوراکي‌هايي مانند: سيب، گلابي، توت، چاي و شکلات منجر به کاهش سطح فشارخون مي‌شوند. محققان مي‌گويند: درک بهتر از تنوع بسيار فردي متابوليسم (سوخت‌وساز) فلاوونوئيد مي‌تواند به‌خوبي توضيح دهد که چرا برخي از افراد مزاياي محافظتي بيشتري از غذاهاي غني از فلاوونوئيد در سلامت قلب و عروق دارند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار