| کد مطلب: ۱۰۳۷۸۷۸
لینک کوتاه کپی شد

نمی‌توانستم رفتار «انصاری‌فرد» را تحمل کنم

گابريل کالدرون، سرمربي سابق پرسپوليس اظهارکرد که هدفش در پرسپوليس کسب جام قهرماني آسيا بود اما او نمي‌توانست رفتار مديرعامل وقت را تحمل کند.

شما در شرايطي به پرسپوليس آمديد که اين تيم سه بار متوالي به قهرماني رسيده بود چطور شد مسئوليت اين تيم را پذيرفتيد؟

پس از رفتن برانکو با من تماس گرفتند و هدايت پرسپوليس را به من پيشنهاد دادند. براي مربيگري در يک تيم قهرمان هيجان زده بودم. در ابتدا يک مکالمه تلفني داشتيم و سپس جلسه‌اي در استانبول داشتيم که در آنجا به توافق اوليه رسيديم.

از سه قهرماني متوالي پرسپوليس نمي‌ترسيديد؟

هرگز، در نهايت وقتي به يک تيم قهرمان مي‌رويد، هميشه بايد برنده شويد. من از سطح بازيکنان باخبر بودم. من هدف بزرگتري داشتم، از زمان امضاي قرارداد هدف من مبارزه در ليگ‌قهرمانان آسيا بود.

شرايط پرسپوليس در آن دوران چطور بود؟

ما تيم فوق‌العاده‌اي داشتيم اما زماني‌که نفر جديدي مي‌آيد و مي‌خواهد برخي از جنبه‌هاي تاکتيکي را تغيير دهد، روش تمرين، حتي رفتار هم متفاوت است، چون هر يک از ما با ديگري متفاوت هستيم. ما بايد بازيکنان را متقاعد مي‌کرديم و خوشبختانه کم‌کم موفق به انجام اين کار شديم و بهترين نيم‌فصل تاريخ باشگاه را رقم زديم.

دوران حضور شما در پرسپوليس هم حواشي خاصي داشت.

من درباره عليرضا بيرانوند فقط مي‌خواستم به‌عنوان دروازه‌بان پيشرفت کند. از همان لحظه اول به او گفتم که او دروازه‌بان اصلي من است و مي‌خواهم او را براي بازي در اروپا ببرم، زيرا او اين توانايي را داشت و دارد. بازي در ايران مانند بازي در اروپا نيست و پست دروازه‌باني پيچيده‌تر هم هست. فقط يک نفر درون دروازه بازي مي‌کند. سپس در مورد آنچه که من مي‌خواستم دروازه‌بان انجام دهد، اختلاف‌نظر به وجود آمد. او مشکلات جسمي هم داشت و رادوشوويچ هم خيلي خوب کار مي‌کرد و فوتبال هم رقابت است. زماني که بيرانوند در اروپا قرارداد بست، بسيار خوشحال شدم، اگرچه او آنقدر خوش شانس نبود تا آنقدر که دوست دارد بازي کند.

درباره حواشي مربوط به جدايي از پرسپوليس هم صحبت کنيد. براي مرخصي از ايران رفتيد اما هرگز بازنگشتيد.

جدايي من جنجالي يا پرحاشيه نبود، مدير وقت من را نخواست. او قبلا مربي‌اش را جايگزين من کرده بود و مدام به من دروغ مي‌گفت و من هم جايي‌که مرا نمي‌خواهند، نمي‌مانم. برايم غم‌انگيز بود، چون با هواداران و بازيکنان خيلي خوشحال بودم. به قهرماني متقاعد شده بودم و خيلي مطمئن بودم که بتوانم ليگ‌قهرمانان آسيا را ببرم اما حاضر به تحمل رفتار مديرعامل وقت نبودم.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار