| کد مطلب: ۱۰۳۷۸۷۳
لینک کوتاه کپی شد

کــوتـاه

شوش، بالاي 50 درجه

آرمان‌ملي: معاون اداره کل هواشناسي استان تهران از کاهش دماي هوا بين 3 تا 6 درجه سانتيگراد در تهران طي روز يکشنبه تا سه‌شنبه (12 تا 14 تيرماه) خبر داد. اين افزايش دما در مناطقي همچون ايران که در ناحيه خشک و نيمه‌خشک قرار دارد بيشتر اتفاق مي‌افتد و آثار فراواني را نيز بر محيط‌زيست مي‌گذارد. براساس اعلام سازمان هواشناسي خوزستان، شوش با دماي 50.8 درجه سانتي‌گراد گرم‌ترين شهر اين استان از پنجشنبه تا جمعه بود. تا روز يکشنبه هفته آينده روند کاهشي سه تا پنج درجه‌اي دما در خوزستان پيش‌بيني مي‌شود.

خانه‌هاي شهرداري براي مردم

آرمان‌ملي: شهردار تهران با اشاره به اينکه مشکلات متعددي در تهران وجود دارد و برنامه‌هايي براي کاهش اين مشکلات داريم، گفت: بزرگ‌ترين مشکل امروز ما در تهران «مسکن» است. بالغ بر 51 درصد تهراني‌ها در مسکن استيجاري سکني دارند و يک حقوق‌بگير براي اجاره يک مسکن 75 متري در تهران بايد 65 درصد حقوق خود را کنار بگذارد و تقريبا بعد از 66 سال مي‌تواند يک خانه محدود خريداري کند. شهرداري نمي‌تواند چشمش را بر نياز مردم ببندد و اراده کرده است که به کمک مردم بيايد و خانه‌هاي استيجاري را با ملکيت شهرداري در خدمت شما مردم قرار بدهد.

آسيب به مجسمه فردوسي

آرمان‌ملي: رئيس کميته سلامت شوراي شهر تهران به آسيب وارد شده به مجسمه ميدان فردوسي تهران واکنش نشان داد. سوده نجفي در حساب شخصي خود در توئيتر نوشت: ‏آسيب وارد شده به مجسمه‌ حکيم ابوالقاسم فردوسي در ميدان منتسب به‌نام اين شاعر بزرگ، به هر دليلي که رخ داده است پذيرفتني نيست.ا ز مجموعه ‎شهرداري تهران انتظار مي‌رود تا نسبت به مرمت اين اثر ملي ارزشمند که يکي از نمادهاي مطرح پايتخت است، اقدام عاجل نمايد.

واکنش به حمله به 2 دختر زاهداني

فارس: فرمانده انتظامي سيستان‌ و بلوچستان از دستگيري سريع دو نفر از عاملان ضرب و شتم دو دختر زاهداني خبر داد. سردار احمد طاهري اظهارکرد: در اين رابطه ماموران پليس امنيت عمومي استان تحقيقات تخصصي خود را براي شناسايي هويت اين افراد آغاز و با تلاش بي‌وقفه خود در کمتر از شش ساعت موفق به دستگيري دو نفر از عاملان اين هتاکي شدند. وي با تاکيد بر اينکه هيچ‌کس حق تعرض، اهانت و توهين به افراد خصوصا بانوان را ندارد، تصريح کرد: هرگز مجال جولان و گردن‌کشي را به آنها نخواهند داد.

زنان سالمند «تنها» 4 برابر مردان

آرمان‌ملي: رئيس دبيرخانه شوراي ملي سالمندان با بيان اينکه براساس آمار به ازاي هر 5 درصد مرد سالمند، 20.5 درصد سالمندان «زن» تنها زندگي مي‌کنند، گفت: تنها زيستن يکي از چالش‌هاي اساسي زنان سالمند است چون شانس ازدواج مجدد را ندارند و ضروري است تابوي ازدواج زنان سالمند در جامعه شکسته شود. رئيس دبيرخانه شوراي ملي سالمندان، تعداد جمعيت سالمندان کشور را 9 ميليون نفر عنوان کرد و توضيح داد: براساس پيش‌بيني‌ها در سال 1410تعداد سالمندان به 13 ميليون و در سال 1420 به 19 ميليون و در سال 1430 به 35 ميليون نفر مي‌رسد که ضروري است تغييراتي در کيفيت و سبک زندگي سالمندان اتفاق بيفتد. وي در پايان سخنان خود با تاکيد بر اهميت و ضروت توجه حاکميت به پيري جامعه، خاطرنشان کرد: اکنون وضعيت صندوق‌هاي بازنشستگي بحراني است و با افزايش سالمندان، صندوق‌هاي بازنشستگي دچار ورشکستگي مي‌شود و با شرايط ابر بحراني مواجه خواهند شد.

ابلاغ آيين‌نامه رتبه‌بندي معلمان

ايرنا: سخنگوي آموزش و پرورش گفت: آيين‌نامه رتبه‌بندي معلمان در مسير ابلاغ قرار گرفت. صادق ستاري‌فرد در توئيتر خود نوشت: پنجشنبه، آخرين نشست بررسي آيين‌نامه رتبه‌بندي با حضور وزير و برخي از اعضاي محترم هيات دولت براي رفع ابهامات و اتخاذ تدابير اجرايي برگزار و آيين‌نامه در مسير ابلاغ قرار گرفت. وزارت‌خانه و سازمان برنامه‌وبودجه همراهي لازم و آمادگي کامل براي اجراي نظام ‌رتبه‌بندي را دارند.

 

بازديد از موکب‌داران چزابه

احمد وحيدي وزير کشور، محمدحسن نامي معاون وزير و رئيس سازمان ‌مديريت بحران کشور و برخي از معاونان ديگر وزير و مسئولان استاني خوزستان با حضور در جمع موکب‌داران پايانه چزابه از آخرين وضعيت روند ساخت و حل مشکلات‌ مواکب اربعين حسيني بازيد ميداني کرد. يکي از اهداف اين سفر، بررسي روند اجراي پروژه‌هاي عمراني در مرزهاي استان خوزستان است. پس از اين ديدار جلسه‌اي با مسئولان برگزار و درباره حل مشکلات مطرح شده تصميم‌گيرهاي لازم اتخاذ شد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار