| کد مطلب: ۱۰۳۷۸۷۲
لینک کوتاه کپی شد

بازگرداندن اتباع افغانستانی غیرمجاز

فرماندهي انتظامي جمهوري اسلامي ايران (فراجا)، از شنبه (امروز) براي شناسايي و بازگرداندن اتباع غيرمجازي که کارت اقامت موقت نگيرند، اقدام مي‌کند. سيدمجيد ميراحمدي با اشاره به دو مرحله تمديد طرح سرشماري اتباع افغانستاني فاقد مدرک قانوني، به اتباع غيرمجاز تاکيدکرد: فقط تا امروز عصر (شنبه) براي احراز هويت به دفاتر پيشخوان دولت و دفاترکفالت مراجعه کنند. ميراحمدي، مطابق قانون از شنبه يازدهم تير، کارفرماياني که اتباع غيرمجاز را به کار بگيرند به مدت سه تا شش ماه به حبس محکوم خواهند شد. معاون امنيتي و انتظامي وزارت کشور افزود: مطابق قانون کارفرماياني که اتباع غيرمجاز را به کار بگيرند، تا پنج برابر حداقل حقوق روزانه اين افراد جريمه مي‌شوند و در قانون قاچاق انسان اين حد تشديد شده است.

وزير ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري از جام‌جهاني قطر به‌عنوان يک فرصت طلايي براي کشورمان ياد کرد و گفت: ميزباني مطلوب از تماشاگران جام‌جهاني در کيش و قشم خط بطلاني بر ايران‌هراسي است. عزت‌ا... ضرغامي در مورد فرصت طلايي کيش و قشم براي ميزباني از هواداران جام‌جهاني قطر در جهت مقابله با ايران‌هراسي در سطح جهان اظهارکرد: برنامه‌ريزي‌هاي مناسب و متعددي براي استفاده حداکثري از حضور گردشگران جام‌جهاني قطر به کيش و قشم در نظر گرفته شده است درحالي که بسياري از کشورها همچون آمريکا و ساير متحدانشان از اين ميزباني ايران در جام‌جهاني قطر خرسند نيستند. ميزباني ايران براي هواداران بازي‌هاي جام‌جهاني قطر يک فرصت استثنايي براي شناسايي ظرفيت کشور ما محسوب مي‌شود تا بتواند چهره واقعي خود را به جهانيان نشان دهد و خط بطلاني باشد بر تمام ايراني‌هراسي که توسط دشمنان اشاعه يافته است. در حال حاضر ميزباني ايران منجر به نگراني برخي از کشورها در دنيا شده است، وزارتخانه گردشگري با همکاري ساير دستگاه‌هاي مختلف تلاش مي‌کند تا در حد توان از اين فرصت استفاده کند.

رئيس سازمان حفاظت محيط‌زيست گفت: دشت سهرين در منطقه حفاظت شده سرخ‌آباد، مهم‌ترين زيستگاه آهوان در شمال غرب کشور است و حفاظت از اين منطقه براي سازمان حفاظت محيط‌زيست کشور اهميت ويژه‌اي دارد. علي سلاجقه افزود: ما در منطقه حفاظت شده سرخ‌آباد شاهد اين هستيم که آهوان در مزارع مردم و در کنار ساکنان اين منطقه، زيست مي‌کنند و 80 درصد زيستگاه آهوان، مستثنيات مردم منطقه است که تلاش مي‌کنيم در صورت تمايل مالکان، بخشي از اراضي مردم را جهت حفاظت بهتر و ايجاد امنيت براي حيات وحش، خريداري کنيم. مشارکت مردم منطقه در مديريت و حفاظت از حيات وحش مي‌تواند منجر به حفاظت بهتر و توسعه گردشگري متناسب با شرايط منطقه که صرفاً فوايد آن براي ساکنان جوامع محلي منطقه باشد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار