| کد مطلب: ۱۰۳۷۷۹۹
لینک کوتاه کپی شد

کــوتـاه

10 کشور اول عصباني دنيا

آرمان ملي: بارها بوده که موسسه‌هاي نظرسنجي با مولفه‌هاي بسياري اقدام به معرفي فهرست عصباني‌ترين ملل مختلف مي‌کنند. 10سال پيش يکي از اين نظرسنجي‌ها ايران را عصباني‌ترين مردم جهان معرفي کرده بود و همين دو سال پيش هم در نظرسنجي که موسسه گالوپ انجام داده بود، مشخص شد ايران در فهرست اوليه رتبه سوم را بعد از مردم عراق و ترکيه به خود اختصاص داده است. تازه‌ترين نظرسنجي اين موسسه که ديروز منتشر شده نشان مي‌دهد ايراني‌ها جايي ميان 10 کشور عصباني جهان ندارند و رتبه اول اين فهرست به مردم لبنان اختصاص داده شده و در رتبه‌هاي بعدي هم مردم کشورهاي ترکيه و عراق قرار دارند.

درخت هزار ساله را با گازوئيل خشکاندند

رکنا: شهر باستاني حريره، اين روزها در کيش حال و روز آنچنان خوشي ندارد. در نزديکي اين شهر تاريخي درخت کهنسالي به نام لور يا انجير بنگالي وجود دارد که با بي‌تدبيري يک انسان، بخشي از آن خشک شده است. درختي که 500 تا هزار ساله است. آراسته اطهري، تور ليدر با اشاره به اينکه در نزديکي اين شهر تاريخي درخت کهنسالي به نام لور يا انجير بنگالي وجود دارد که با بي‌تدبيري يک انسان، بخشي از آن خشک شده است، مي‌گويد: اين درخت 500 تا هزار ساله است. دو سالي مي‌شود يک نفر با ريختن گازوئيل باعث شد بخشي از اين درخت خشک شود. البته اميد است که اين درخت مجددا جان بگيرد. با اين وجود همچنان نيمي از درخت خشک است و ظاهر آن همچون درختي است که به خواب زمستاني رفته است.

پايتخت خنک مي‌شود؟

آرمان ملي: بر اساس بررسي داده‌ها و نقشه‌هاي پيش‌يابي هواشناسي، وضعيت جوي استان تهران امروز (پنج شنبه) صاف و گاهي کمي ابري و خيزش گرد و خاک در نيمه جنوبي و غربي استان پيش‌بيني مي‌شود. اين وضعيت جوي تا پنج روز آينده پابرجاست به‌ويژه روزهاي چهارشنبه، شنبه و يکشنبه(12، 11، 8 تيرماه) در نيمه‌غربي و جنوبي درساعات عصر و شب پيش‌بيني مي‌شود. روز شنبه ماندگاري هواي گرم و از روز يکشنبه کاهش 3 تا 6 درجه‌اي دما مورد انتظار است.

هيچ دارويي معطل نمي‌ماند

ايسنا: مديرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به لزوم ثبت سفارش کالاي سلامت محور گفت: درصورتي که کالايي با IRC æÇÑÏ ãј ÔÏå ÈÇÔÏ¡ ÇÞÏÇãÇÊ áÇÒã Èå ãäÙæÑ ÊÑÎíÕ Èå ÕæÑÊ ÓíÓÊãí æ ÏÑ ˜ãÊÑíä ÒãÇä ãã˜ä ÇäÌÇã ãíÔæÏ. ÍãíÏÑÖÇ ÇíäÇäáæ ÇÙåÇÑ ˜ÑÏ: ÊãÇãí ãÌæÒåÇ ÈÑÇí ãÍãæáååÇí æÇÑÏÇÊí ÏÇÑæ ÇÒ 6 ãÇå ÞÈá¡ ÊæÓØ ÓÇÒãÇä ÛÐÇ æ ÏÇÑæ ÏÑ ÓÇãÇäå Êíʘ ÈÇÑÐÇÑí ãíÔæÏ. ˜ÇãäÊ ãÑÈæØ Èå ÇÕáÇÍ ÊÚÑÝå ÏÑ ÓÇãÇäå Êíʘ ÏÑ ˜ãÊÑ ÇÒ í˜ ÑæÒ ÊæÓØ ˜ÇÑÔäÇÓ ÇäÌÇã æ äÇãååÇí ÍÏÇÞá ÇÓäÇÏ ÏÑ ˜æÊÇåÊÑíä ÒãÇä ãã˜ä ÑÓíÏí ãíÔæÏ.

ارگ کريمخاني بسته شد

آرمان ملي: ارگ کريمخاني در شهر شيراز به دليل فيلمبرداري سريال سووشون به روي گردشگران داخلي و خارجي بسته شد. تمام اين مجموعه اعم از فضاي باز و موزه‌هاي آن به روي گردشگران داخلي و خارجي بسته شد. اين تعطيلي از امروز هشتم تير ماه آغاز شده و تا يک هفته ادامه خواهد داشت. سريال خانگي سووشون به کارگرداني نرگس آبيار در بناهاي تاريخي شهر شيراز فيلمبرداري مي‌شود.

مشاهده تب کريمه کنگو در گيلان

رکنا: سرپرست معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي گيلان، از ابتلاي شش گيلاني با تب کريمه کنگو خبر داد و گفت: 23 مورد در شش شهرستان مورد بررسي قرار گرفتند. اسماعيل نورصالحي موارد بررسي شده را در شهرستان‌هاي رودسر، املش، سياهکل، رشت، رودبار و لنگرود دانست و افزود: 18 نفر در شهرستان رودسر، يک نفر در شهرستان املش، يک نفر در شهرستان سياهکل، يک نفر در شهرستان رشت، يک نفر در شهرستان رودبار و يک نفر در شهرستان لنگرود بررسي شدند.

عدم فعاليت تهويه در دماي 45 درجه !

رکنا: تهويه هواي اکثر اتوبوس‌هاي درون شهري و قطارهاي مترو در اين روزهاي گرم سال به درستي کار نمي‌کند. اين روزها که هواي شهر تهران به بالاي 40 درجه هم مي‌رسد و مردم شهر، علاوه بر اينکه گرماي جهنمي را تجربه مي‌کنند، از تهويه هواي مناسب در مترو و اتوبوس‌ نيز محروم مي‌شوند. ساعت حرکت اتوبوسراني با بي‌نظمي همراه است. اين يعني شهروندان در اين هواي گرم بايد در کابين‌هاي اين وسايل حمل و نقل عمومي هلاک شوند.

ايران آماده‌ پذيرش گردشگران بين‌المللي

وزير ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي اسلام‌هراسي را ظلم بزرگي به ملت‌هاي اسلامي دانست و گفت: جمهوري اسلامي ايران با توليد واکسن و واکسيناسيون عمومي در برابر ويروس کرونا، از ماه‌ها قبل آماده‌ پذيرش گردشگران بين‌المللي شده است. عزت ضرغامي افزود: قابليت‌هاي جمهوري اسلامي ايران در مقابله با همه‌گيري کوويد 19، از جمله در زمينه توليد واکسن، کشور را از ماه‌ها قبل براي از سرگيري گردشگري داخلي و پذيرش مجدد گردشگران بين‌المللي آماده کرده است. يک بار ديگر شاهد جريان‌هاي گردشگري در بين کشورهاي اسلامي، به ويژه نمايش اتحاد مسلمانان در مراسم حج باشيم.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار