| کد مطلب: ۱۰۳۷۷۹۸
لینک کوتاه کپی شد

تحصیل دانشجویان بعد از بازگشت

وزير علوم، تحقيقات و فناوري درباره شرايط ادامه تحصيل دانشجويان ايراني بعد از بازگشت به کشور اظهار کرد: محمدعلي زلفي‌گل، در مورد چگونگي و قاعده رسيدگي و پذيرش آن‌ها در دانشگاه‌هاي ايران توضيح داد: دانشجويان ايراني خارج از کشور اگر در دانشگاهي درس مي‌خوانند که مورد تاييد وزارت علوم، تحقيقات و فناوري است و شرايط کافي را داشته باشند مي‌توانند به دانشگاه‌هاي داخل کشور منتقل شوند. او افزود: حسن اين اتفاق براي دانشجويان ايراني خارج از کشور اين است که هزينه تحصيل آ‌ها در ايران خيلي کاهش پيدا مي‌کند، چرا که هزينه تحصيل در ايران با خارج متفاوت است. اينکه اين دانشجوها در چه دانشگاهي در کشور ادامه تحصيل خواهند داد نيز بستگي دارد به اينکه در خارج از کشور در چه دانشگاهي درس خوانده‌اند و مي‌توانند داخل کشور نيز در دانشگاهي هم سطح با آن دانشگاه و مدرکي که گرفته‌اند، ادامه تحصيل بدهند.

رئيس سازمان نظام پزشکي کشور با بيان اينکه رشد قيمت‌ها در حوزه سلامت، چندين برابر تورم معمول است، در عين حال بر لزوم حذف رابطه مالي ميان پزشک و بيمار تاکيد کرد و گفت: زماني‌که در بحث تعرفه فرياد مي‌زنيم که قيمت‌هاي خدمات پزشکي را نيز واقعي لحاظ کنيد، براي دفاع از حقوق مردم است و همچنين براي اين است که اعتماد بين مردم و جامعه پزشکي تخريب نشود. محمد رئيس‌زاده با بيان اينکه در حال حاضر 70 درصد هزينه‌هاي درماني را مردم مي‌پردازند و 30 درصد را بيمه‌ها تقبل مي‌کنند، گفت: در حالي که در قانون برعکس است و بايد 70 درصد هزينه تحت پوشش بيمه‌اي باشد و پرداخت از جيب مردم هم 30 درصد باشد. در ادامه درباره بحث شهيد خدمت محسوب شدن شهداي مدافع سلامت، گفت: جلساتي را با بنياد شهيد در اين زمينه داشتيم تا پرونده‌ها تعيين تکليف شود. نماينده‌اي هم براي پيگيري اين پرونده‌ها قرار داديم.

معاون گردشگري کشور از ورود بيش از 715 هزار گردشگر خارجي در سه ماهه اول سال 1401 به ايران خبر داد و گفت: در سال گذشته نيز يک ميليون و 957 هزار نفر به ايران آمده بودند. علي اصغر شالبافيان بيان کرد: در اين مدت 715 هزار و 519 گردشگر خارجي به ايران آمده‌اند که عراق، ترکيه، آذربايجان، افغانستان و پاکستان جزو 5 کشور نخست در ورود گردشگران به ايران هستند. وي همچنين درباره آمار کل گردشگران ورودي به ايران در سال 1400 نيز گفت: در 12 ماه سال گذشته بيش از يک ميليون و 957 هزار گردشگر خارجي به ايران آمده بودند که مبدا سفر بيشتر آنها کشورهاي همسايه بوده است. پيش از اين گردشگران خارجي در سال 99 در مقايسه با سال 98 بيش از 94 درصد کاهش داشت و در سه ماه نخست سال 99 فقط 74 نفر گردشگر به ايران سفر کردند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار