| کد مطلب: ۱۰۳۷۳۶۶
لینک کوتاه کپی شد

غیـــر محرمانـــه

خودکشی نافرجام مرد ایرانی در ترکیه
خبرگزاری آناتولی ترکیه از «خودکشی ناموفق» یک مرد ایرانی در ترکیه پس از مجروح‌کردن همسرش با چاقو و به آتش‌کشیدن خانه خبر داد. بر اساس این گزارش، مشاجره این مرد ایرانی که هویت وی حمید-س، ۴۴ ساله، عنوان شده، با همسر بنگلادشی‌اش به نام فرینی_ ر، ۳۸ ساله، به خشونت کشیده شده است. پس از اطلاع پلیس توسط همسایه‌ها، نیروهای پلیس با شکستن در منزل وارد خانه شده و هر دو نفر را به بیمارستان منتقل کردند. حمید پس از چاقو زدن به همسرش، رگ دست خود را زده بود.

توقیف ۵ شناور با سوخت قاچاق در قشم
فرمانده دریابانی قشم از کشف قریب به ۵۰هزار لیتر سوخت قاچاق و توقیف ۵فروند شناور متخلف در آبهای خلیج‌فارس خبر داد و گفت: در این عملیات ۸ نفر دستگیر شدند. صفر متاجی اظهار داشت: مرزبانان ناوگروه شناوری پایگاه دریابانی قشم با رصد اطلاعاتی دقیق با خبر شدند، قاچاقچیان قصد دارند محموله سوخت قاچاق و احشام قاچاق را از طریق مرزهای آبی به کشورهای حاشیه خلیج فارس منتقل کنند. مرزبانان قشم حین گشت‌زنی و کنترل حوزه استحفاظی چندین فروند شناور تندرو متعلق به قاچاقچیان را شناسایی و دستور ایست دادند. متاجی اذعان داشت: قاچاقچیان بدون توجه به دستور مرزبانان و علائم هشدار دهنده اقدام به فرار کردند که پس از تعقیب و گریز طولانی عرصه را برخود تنگ دیده و اقدام به فرار کردند که با توجه به برتری و اقتدار مرزبانان، متوقف شدند. این مقام مسئول در دریابانی قشم با اشاره به توقیف ۵ فروند شناور و کشف ۴۹ هزار و ۲۰۰ لیتر گازوییل قاچاق و ۲۵ رأس احشام قاچاق جمعاً به ارزش ۱۵ میلیارد و ۲۶ میلیون ریال دراین عملیات تصریح کرد: ۸ نفر قاچاقچی نیز دستگیر شده است.

بازداشت عاملان پرت کردن
دام‌ها در دریا
دو فردی که هفته گذشته در تعقیب و گریز دریایی با ماموران دریابانی هرمزگان دام‌های قاچاق موجود در شناور را در دریای عمان پرت کردند، دستگیر شدند. وحید ترکاشوند رئیس اداره تعزیرات حکومتی قشم گفت: این افراد هفته گذشته در محدوده آب‌های دریای عمان در حال قاچاق دام سبک به خارج از مرز‌های کشورمان بودند که به محض دیدن ماموران دریابانی، در حین فرار حدود ۳۰ دام موجود در شناور خود را در دریا پرت کردند. به گفته وی، دام‌ها به‌صورت زنده از دریا جمع‌آوری شدند و این دو نفر که تبعه خارجی هستند توسط ماموران دریابانی دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند. ترکاشوند افزود: این افراد به پرداخت ۱۸۰ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده‌اند و شناور آن‌ها نیز به ارزش ۲۲۰ میلیون تومان توقیف شده است.

رضا زاده قرنطینه شد
دارنده ۲ مدال طلای المپیک در رشته وزنه‌برداری به‌خاطر مثبت شدن تست کرونا در کشور کره‌جنوبی قرنطینه شد. حسین رضازاده رئیس انجمن پاراوزنه‌برداری فدراسیون جانبازان و معلولان که به سئول سفر کرده بود، به دلیل مثبت شدن تست کرونا در کره جنوبی قرنطینه شد. گفته می‌شود احمد ملاحسینی و یکی از ملی‌پوشان این رشته نیز در کره جنوبی قرنطینه هستند. تیم وزنه‌برداری جانبازان و معلولان ایران بعد از پایان مسابقات آزاد قهرمانی آسیا اقیانوسیه روز گذشته به ایران بازگشت.

دانش آموز 15 ساله هکر
از قم خبر می‌رسد که یکی از دانش‌آموزان ۱۵ساله این استان با زیرکی و اقدامی عجیب حساب کاربری مدیر و معلمان مدرسه خود را هک کرده است. مدرسه آنلاین- به موجب این خبر رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان از دستگیری هکر اکانت شاد معلمان و مدیران مدارس در قم خبر داد. سرهنگ علی موالی اظهارداشت: در پی مراجعه تعدادی از معلمان و مدیران مدارس به پلیس فتا استان مبنی بر اینکه پیام‌هایی از شماره‌های ناشناس با عناوین شاد مدیران مدارس، اینترنت دانش‌آموزی و اهدای ۱۲ گیگ اینترنت رایگان برای آن‌ها ارسال و در ادامه با استفاده از ترفندهای متقلبانه منجر به هک شدن حساب کاربری شبکه شاد آن‌ها شده است، بلافاصله موضوع در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.

اعتراض کورش یغمایی به وضعیت موسیقی
کوروش یغمایی، خواننده پیشکسوت که به او لقب پدر راک ایران را داده‌اند با انتشار یادداشتی به وضعیت موسیقی در ایران و حمایت برخی رسانه‌ها از موسیقی‌های بی‌کیفیت اعتراض کرد. یغمایی در متنی که در صفحه رسمی خود منتشر کرده نوشته است: «در پاسخ به رسانه‌های درون و برون کشور که میدان را خالی پنداشته‌اند و بدون آگاهی از معنی و مفهوم و تعریف هنر و هنرمند هر شخص را بدون داشتن هرگونه شایستگی لازم و کافی از مجری برنامه گرفته تا خواننده و نوازنده و بازیگر و... را با ترفند و شگردهای تبلیغاتی خود در جایگاه شریف هنرمند جا می‌زنند، لازم می‌دانم بگویم که اگر این ادعاهای شما شوخی بود ما هم به شوخی می‌گرفتیم اما اکنون که آنها را جدی گرفته‌اید ؛ ما باز آنها را به شوخی می‌گیریم!» خواننده قطعه «گل‌یخ» ادامه می‌دهد: «کج روی در موزیک ما از هنگامی آغاز شد که رسانه‌هایی که خود برآمده از عوام بودند الگوهایی را گزینش و تبلیغ کردند که از نظر موزیک و منش و اخلاق هنری تربیت نشده بودند.»

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار