| کد مطلب: ۱۰۳۷۳۵۱
لینک کوتاه کپی شد

کوتـــــاه

کشف بیش از 38 کیلو هروئین
فرمانده انتظامی استان مرکزی از شناسایی و دستگیری 2 قاچاقچی موادمخدر و کشف 38 کیلو و 500 گرم هروئین در یک عملیات پلیسی در دليجان خبرداد. سردار حسن مفخمی‌شهرستانی در بیان جزئیات این عملیات اظهارداشت: در تداوم طرح‌هاي عملياتي و هدفمند پليس استان در مبارزه با موادمخدر، ماموران انتظامي شهرستان دليجان با اقدامات اطلاعاتي خود از انتقال مقادير قابل‌توجهي موادمخدر از سوی 2 قاچاقچی موادمخدر صنعتی، مطلع شده و برنامه‌ريزي عملياتي لازم را براي شناسايي و دستگيري آنان آغاز کردند. این مقام عالی انتظامی خاطرنشان کرد: با آغاز تحقیقات تخصصی ماموران مشخص شد که قاچاقچيان با 2دستگاه خودروی سواری، در حال انتقال یک محموله موادمخدر به مقصد استان‌های مرکزی کشور هستند. فرمانده انتظامی استان مرکزی اظهارداشت: با اتمام تحقیقات میدانی پلیس و پس از هماهنگی‌های لازم، اقدام عملیاتی برای دستگیری قاچاقچیان و کشف محموله موادمخدر آغاز شد. سردار مفخمی‌شهرستانی تصریح کرد: سرانجام تیمی از ماموران پلیس پس از هماهنگی با دستگاه قضائی به محل عبور محموله موادمخدر اعزام و موفق شدند در يك عمليات تعقيب و گريز ابتدا يكدستگاه خودرو سمند كه به‌عنوان اسكورت خودروی اصلي در حال حركت بود را توقیف كنند. وی در پایان با اشاره به اينكه قاچاقچيان كه خود را در محاصره پليس مي‌ديدند اقدام به آتش‌زدن خودروي جك حامل موادمخدر کردند؛ افزود: با تلاش ماموران و اطفاء حريق با حضور عوامل آتش‌نشاني در بازرسي از خودرو 38 کیلو و 500 گرم هروئین کشف و 2 قاچاقچی دستگير و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شدند.

سارق محتویات خودرو به دام افتاد
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری سارق حرفه‌ای محتویات خودرو در استان البرز خبر داد و گفت: متهم به 100 فقره سرقت اعتراف کرد. سرهنگ جلیل موقوفه‌ای بیان داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت باطری خودرو خصوصا خودروهای پژو 206 در محله اکباتان رسیدگی به موضوع و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار تیمی از ماموران کلانتری آزادی قرار گرفت. وی با بیان اینکه در تحقیقات و پی‌جویی‌های انتظامی هویت و مخفیگاه متهم در استان البرز شناسایی شد، افزود: با اخذ مجوز قضائی ماموران به مخفیگاه متهم در استان البرز مراجعه و در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه وی را دستگیر و در بررسی اولیه از محل 10 دستگاه باطری خودرو، 15 دستگاه ضبط و باند، جعبه ابزار و کامپیوتر خودرو و... کشف شد. رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ ادامه داد: متهم 35 ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت محتویات خودرو خصوصا باطری خودرو 206 در سطح شهر تهران و محله اکباتان و 100 فقره سرقت مشابه اعتراف کرد و در شاخه دیگری از بررسی‌های پلیسی، مالخر اموال سرقتی نیز در تهران شناسایی و دستگیر شد.

دستگیری 2 موبایل‌قاپ حرفه‌ای
سر کلانتر چهارم پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری 2 موبایل‌قاپ حرفه‌ای محله مجیدیه حین سرقت خبر داد و گفت: از سارقان سه دستگاه تلفن‌همراه سرقتی کشف شد. سرهنگ اردشیر نادری افزود: ماموران کلانتری ۱۹۰ مجیدیه حین گشت‌زنی در محله مجیدیه به یکدستگاه موتورسیکلت آپاچی دو ترک که در حال پرسه‌زنی و زاغ‌زنی شهروندان در کنار خیابان بودند مشکوک می‌شوند. وی با بیان اینکه ماموران متهمان را زیرنظر می‌گیرند و مشاهده می‌کنند که راکب موتورسیکلت پیاده و اقدام به سرقت گوشی تلفن‌همراه یکی از عابران در پیاده‌رو کرده و با سرعت متواری شدند، گفت: ماموران سریعا وارد عمل شده و در یک عملیات منسجم پلیسی و تعقیب و گریز سارقان و اجرای طرح مهار موتورسیکلت متوقف و متهمان زمینگیر و دستگیر شدند. سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: در بررسی اولیه از متهمان سه دستگاه گوشی تلفن‌همراه سرقتی که یکی را لحظاتی قبل سرقت کرده بودند کشف و متهمان ۳۶ و ۳۸ ساله که دارای سوابق کیفری و تحمل حبس در زندان بودند در تحقیقات اولیه با توجه به شواهد موجود به جرم انتسابی و سرقت تلفن‌همراه به روش موبایل‌قاپی معترف که مالباختگان شناسایی شدند.

دستگیری سارق مشاعات ساختمانی
فرمانده انتظامی استان تهران از دستگیری سارق مشاعات ساختمانی و کشف 21 فقره سرقت در این رابطه خبر داد. سردار کیومرث عزیزی اظهارداشت: در پی اعلام یک فقره سرقت از مشاعات ساختمانی در شهرستان قرچک بلافاصله ماموران کلانتری 13 باقرآباد برای بررسی دقیق موضوع در محل حاضر شدند. وی افزود: پس از انجام تحقیقات فنی در محل و اقدامات اطلاعاتی و مراقبتی لازم محل اختفای سارق شناسایی و با تلاش ماموران در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد. فرمانده انتظامی استان با اشاره به کشف اموال مسروقه مانند دینام کولر، پمپ آب و... از مخفیگاه سارق، بیان داشت: متهم در تحقیقات فنی پلیس به 21 فقره سرقت طی چند ماه گذشته اعتراف کرد. سردار عزیزی در پایان گفت: متهم پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

انهدام باند توزیع مواد روانگردان
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر پایتخت از دستگیری 3 فروشنده موادافیونی در جنوب تهران خبر داد و افزود: از مخفیگاه متهمان 3 کیلو و ۶۰۰ گرم شیشه کشف شد. سرهنگ عبدالوهاب حسنوند اظهارداشت: مدتی قبل اخباری مبنی بر فعالیت مشکوک چند تن از موادفروشان پایتخت در مناطق جنوبی تهران به پلیس ارائه و بدین جهت تیمی از ماموران پایگاه پنجم پلیس مبارزه با موادمخدر تهران رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند. وی افزود: ماموران این پایگاه طی اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی محل فعالیت متهمان در یکی از محلات جنوبی پایتخت شدند به همین منظور مقدمات دستگیری و برخورد قانونی با این افراد در دستور کار قرار گرفت و با هماهنگی قضائی و اخذ مجوز ورود به مخفیگاه متهمان، تیمی از ماموران عملیات این پلیس به مخفیگاه موادفروشان اعزام شدند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار