| کد مطلب: ۱۰۳۷۳۴۲
لینک کوتاه کپی شد

کــوتـاه

جهانبخش، سفیر حامی
محیط زیست گیلان
برنا: علیرضا جهانبخش کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران به‌عنوان سفیر حامی محیط زیست گیلان معرفی شد. وی که اصالتا اهل روستای جیرنده از توابع شهرستان رودبار گیلان است و درحال حاضر وینگر و هافبک تیم فاینورد است. در این مراسم، جهانبخش بر حفاظت از محیط زیست و مدیریت پسماند که وظیفه همگانی است‌، تاکید کرد و گفت: بر تک تک ما واجب است از مواهب طبیعی استان سرسبز و مسافر خیز گیلان حمایت کنیم.
۵ سال زندان برای متخلفان کنکور
ایلنا: رئیس سازمان سنجش گفت: توصیه ما به داوطلبان این است که از گزارش کردن فعالیت گروه‌های متخلف نترسند و قبل از برگزاری کنکور حتما از این شبکه‌ها خارج شوند. چراکه عضویت آنها یا حتی پدر و مادر داوطلبان در این گروه‌ها و شبکه‌ها جرم تلقی می‌شود. عبدالرسول پورعباس افزود: امسال ما دو داوطلب ۸۱ ساله، یک نفر ۷۸ ساله، ۲ نفر ۷۵ساله و ۳ نفر ۷۴ساله و همچنین یک نفر نیز ۷۳ساله به عنوان داوطلب کنکور داریم و ۴ داوطلب نیز ۱۳ساله هستند که این داوطلبان از شهرهای مختلف شیراز، تهران، کرج، آمل و اردبیل در رشته ‌های مختلف تجربی، انسانی و ریاضی و زبان در آزمون شرکت کردند. او تاکید کرد: سوالات کنکور ۱۴۰۱، محتوایی هست و هر سوال ۴ گزینه دارد که بر اساس محتوای کتاب طراحی شده است. داوطلبانی که قصد تقلب دارند محرومیت آزمون تا ۱۰ سال را دارند، اما کسانی که تلاش دارند تا در تقلب به دیگران کمک کنند تا ۵ سال زندان دارند.
آگاه‌سازی HPV
توسط فرهنگستان
ایلنا: رئیس گروه سلامت زنان فرهنگستان علوم پزشکی از ابلاغ خلاصه سیاستی و برنامه ریزی درباره عوارض ویروس (زگیل تناسلی) به دستگاه‌های سیاست گذار سلامت خبر داد. مرضیه وحید دستجردی افزود: ده‌ها سال پیش ویروس ایدز (اچ‌ ای وی) شناخته شده نبود و منجر به شعله ور شدن بیماری ایدز در جهان شد که در کشور ما هم بروز فراوانی داشت از این رو برای اینکه از این رفتار‌های پرخطر جلوگیری کنیم و سلامت جنسی را در جامعه، خانواده، نسل جوان و نوجوانان داشته باشم باید به آن پرداخته شود.
وزش باد شدید در تهران
آرمان ملی: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی،وضعیت جوی استان تهران صاف و گاهی همراه با وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک، نفوذ گرد و خاک انتقالی غربی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود. این وضعیت طی پنج روز آینده، به‌ویژه روزهای چهارشنبه تا جمعه (۱ تا ۳ تیر) در ساعات بعدازظهر و شب و در بعضی نواحی با خیزش موقت گردوخاک یا نفوذ گرد و غبار انتقالی غربی به‌ویژه در نیمه جنوبی و غربی پیش‌بینی می‌شود که در بعضی ساعت‌ها کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست.
۳ فوتی جدید کرونا
آرمان ملی: بنابر اعلام وزارت بهداشت، از سه شنبه تا چهارشنبه ۲۶۵ بیمار کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و متاسفانه سه بیمار نیز جان خود را از دست دادند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۳۵ هزار و ۴۴۰ نفر رسید و تاکنون ۱۴۱ هزار و ۳۷۳ بیمار جان خود را از دست داده‌اند. ۲۵۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. در حال حاضر ۰ شهرستان در وضعیت قرمز، ۰ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۰۶ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۴۲ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.
آمار مبتلایان به تب کریمه
باشگاه خبرنگاران: رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوانات مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: مردم گوشت را از مراکزی تهیه کنند که تحت نظارت سازمان دامپزشکی کشور هستند. بهزاد امیری افزود: از ابتدای سال تاکنون ۳٠ نفر به بیماری تب خون ریزی دهنده کریمه کنگو مبتلا شده و متاسفانه دو نفر به دلیل عوارض بیماری در کشور فوت کرده‌اند. به گفته وی توسعه بهداشت با هدف پیشگیری از ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو باید انجام شود.
سانروف، آپشن قاتل کودکان
آرمان ملی: معاون اجتماعی پلیس راهور فراجا گفت: یکی از عوامل تلفات کودکان در تصادفات رانندگی، ثابت نبودن شرایط نشستن کودک در خودرو است. سرهنگ عين ا... جهانى افزود: برخی خانواده‌ها توضیحاتی مبنی بر ‌گران بودن قیمت صندلی می‌دهند اما جان کودکان مهم‌تر از مادیات است. به گفته معاون اجتماعی راهور فراجا، شرط استفاده از وسیله نقلیه، داشتن گواهینامه رانندگی است.
آخرین وضعیت «پیروز»
تسنیم: معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست در رابطه با آخرین وضعیت توله یوزپلنگ ایرانی نگهداری شده در مرکز پردیسان اظهار کرد: توله در مرحله عبور از شیر به مرحله گوشتخواری است و در حال حاضر از پیش‌غذاها و کنسروهای مخصوصی که برای گذر از شیرخواری به گوشتخواری است، تغذیه می‌کند. برآورد ما این است که اگر مشکل خاصی پیش نیاید توله یوز ظرف ۲ هفته وارد مرحله گوشتخواری می‌شود. دکتر حسن اکبری افزود: وضعیت آن پایداری بیشتری خواهد داشت اما مجدداً بین ۳ تا ۴ ماهگی دوره حساسی از زندگی بچه یوز است. با توجه به اینکه توله یوز «ایران» به دلیل عدم تغذیه از شیر مادر با ضعف‌هایی در سیستم ایمنی خود مواجه است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار