| کد مطلب: ۱۰۳۷۳۳۴
لینک کوتاه کپی شد

افزایش چاقی کودکان و ابتلا به دیابت

به‌گفته محققان، افزایش نرخ چاقی کودکان منجر به افزایش شدید تعداد مبتلایان به دیابت نوع۲ شده است. محققان معتقدند چاقی عامل ۸۰ تا ۸۵ درصد از خطر ابتلا به دیابت نوع۲ است. دیابت 2 به‌دلیل مشکلات مربوط به یک ماده شیمیایی در بدن به‌نام انسولین است. اغلب با اضافه‌وزن یا کم‌تحرکی یا زنتیک مرتبط است. محققان هشدار می‌دهند با افزایش تعداد کودکانی که اکنون با چاقی زندگی می‌کنند و تعداد مبتلایان به دیابت نوع۲ در یک صعود بسیار نگران‌کننده، ما با یک بحران کامل روبه‌رو هستیم که خطر آسیب جبران‌ناپذیری را برای سلامت جوانان به‌همراه دارد.

یک مطالعه نشان می‌دهد که پیاده‌روی می‌تواند درد مکرر زانو را در افرادی که مبتلا به استئوآرتریت زانو، شایع‌ترین شکل آرتروز، هستند، کاهش دهد. محققان مشاهده‌ای چند ساله را که در آن شرکت‌کنندگان میزان زمان و دفعات پیاده‌روی خود را برای ورزش گزارش دادند، بررسی کردند. احتمال بروز درد مکرر زانو در افرادی که برای ورزش پیاده‌روی می‌کردند در مقایسه با افراد غیرپیاده‌روی ۴۰ درصد کمتر بود. دکتر «گریس.هسیائو.وی.لو»، می‌گوید: «این مطالعه ثابت می‌کند پیاده‌روی می‌تواند به جلوگیری از شروع زانو درد روزانه کمک کند.

یک مطالعه نشان داده است که قرارگرفتن پوست در معرض نیکوتین موجود در دود دست‌سوم و نشت سیگارالکترونیکی ممکن است به پوست آسیب برساند. «جیووانا.پوزوئلوس»، گفت: «تماس پوستی با نیکوتین ممکن است ترمیم زخم‌ها را مختل کند، حساسیت به عفونت‌های پوستی را به‌دلیل کاهش پاسخ ایمنی افزایش دهد و باعث استرس اکسایشی در سلول‌های پوست شود.» به‌گفته پوزوئلوس، «آسیب‌پذیرترین افراد شامل افرادی هستند که دارای بیماری‌های پوستی مانند زخم‌های مرتبط با دیابت یا زخم‌های شریانی هستند.»

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار