| کد مطلب: ۱۰۳۷۳۰۵
لینک کوتاه کپی شد

خبـــر

قدردانی فرمانده کل انتظامی کشور از رهبرمعظم انقلاب
فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران طی نامه‌ای از رهبرمعظم انقلاب تشکر کرد. در، متن نامه سرتیپ پاسدار حسین اشتری به رهبرمعظم انقلاب آمده است: عنایت و حمایت حضرت مستطاب عالی از عملکرد فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در کشف سرقت صندوق امانات بانک ملی که در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای جامعه عشایری کشور بیان فرمودید باعث مسرت و دلگرمی بیش از پیش کارکنان این فرماندهی شد. برای سربازان ولایت چه عزتی بالاتر از اینکه رضایت خاطر فرمانده و ولی امرشان را جلب کنند.
همدردی خطیب‌زاده
با دولت و مردم افغانستان
سخنگوی وزارت خارجه در پی حادثه تلخ و اندوه بار زلزله در جنوب شرق افغانستان که به جان باختن و مجروح شدن تعداد زیادی از مردم شریف افغانستان و همچنین خسارات مادی منجر شد، مراتب تاسف و اندوه فراوان دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران به ملت دوست و برادر افغانستان را اعلام کرد. سعید خطیب‌زاده ضمن طلب آمرزش برای جانباختگان این حادثه تلخ طبیعی، با بازماندگان قربانیان ابراز همدردی و برای مجروحان سلامتی مسئلت کرد. خطیب‌زاده همچنین آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای هرگونه کمک به زلزله‌زدگان را اعلام کرد.
مقتدی صدر:
ایران دلیل انصراف ما نیست
رهبر جریان صدر عراق در پیامی اعلام کرد که فشارهای جمهوری اسلامی ایران دلیل انصراف این جریان از فعالیت‌های سیاسی نیست. مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در پیامی اعلام کرد: برای اولین بار می‌گویم که جمهوری اسلامی ایران این بار هیچگونه فشاری بر هیچ یک از طرف‌های شیعی نیاورده است و شایعاتی که مطرح می‌شود مبنی بر اینکه تهدیدات ایران دلیل انصراف ما است دروغ بوده و عاری از صحت است. بر اساس این گزارش، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق اخیرا در جریان دیدار با اعضای فراکسیون صدر در نجف اشرف خاطرنشان کرد: با سلام و درود به شما و قبل از وداع با یکدیگر و پیش از تشکر به‌خاطر مواضع و وحدت و یکپارچگی شما، می‌خواهم شما را از موضوعی مطلع سازم؛ من تصمیمی مبنی بر خروج از فرآیند سیاسی گرفته‌ام تا با مفسدین نه در دنیا و نه در آخرت تحت هیچ شرایطی شراکت نداشته باشم.
نقش رژیم صهیونیستی در ترور شهید خدایی
شبکه سی‌ان‌ان در گزارشی درباره گسترش تنش‌ها میان رژیم صهیونیستی و ایران در آستانه سفر رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه، با استناد به اظهارات مقامات اطلاعاتی، تاکید کرد که رژیم صهیونیستی پشت پرده ترور شهید صیاد خدایی بوده است. شبکه سی‌ان‌ان در بخشی از یک گزارش در آستانه سفر جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه، نوشت: مقامات اطلاعاتی و نظامی آمریکا به دقت در حال رصد نشانه‌های گسترش تنش میان ایران و اسراییل در آستانه سفر بایدن به منطقه هستند، با توجه به اینکه اسراییل شمار ترورها و دیگر عملیات‌های غیر مستقیم خود را در ماه‌های اخیر در ایران افزایش داده است.
افزایش ناگهانی مالیات
قابل قبول نیست
نماینده قائنات در مجلس گفت که قابل قبول نیست که به‌طور ناگهانی مودیان مالیات در کشور شاهد نوعی از محاسبات باشند که در پی آن مالیات‌ها بیش از 10 برابر افزایش داده شود. سلمان اسحاقی در تذکری گفت که چند ماه است یارانه کمک معیشتی مرزنشینان پرداخت نشده است. وزرای کشور و اقتصاد و سازمان برنامه برای رفع این مشکل ورود کنند. به گفته وی، مرزنشینان نقش مهمی در ثبات و حفظ امنیت کشور دارند و باید وزرای کشور و اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه اقدامات لازم را در این باره انجام می‌دهند.
بیانیه عربستان و اردن
علیه ایران
عربستان و اردن در پایان سفر محمد بن‌سلمان به امان در بیانیه‌ای مشترک تاکید کردند که حمایت از تلاش‌های بین‌المللی در راستای ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای امری ضروری است. عربستان و اردن در پایان سفر محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان به اردن و دیدار با ملک عبدا... دوم، پادشاه این کشور بیانیه مشترکی صادر کردند. در بخشی از این بیانیه آمده است: دو طرف بر لزوم حمایت از تلاش‌های بین‌المللی در راستای ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای و تضمین مسالمت‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران تاکید دارند. دو کشور در این بیانیه همچنین بر ضرورت ایجاد منطقه‌ای خالی از سلاح هسته‌ای و عاری از تمام سلاح‌های کشتار جمعی تاکید کردند. اردن در این بیانیه تاکید کرده است که در تمامی گام‌های عربستان در راستای حفظ امنیت و ثبات و منافع خود، به‌طور کامل در کنار این کشور خواهد ایستاد. بر اساس این گزارش، ولیعهد عربستان عصر دوشنبه تور سفر منطقه‌ای خود که شامل مصر، اردن و ترکیه می‌شود را آغاز کرد. وی عصر دیروز راهی آنکارا شد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار