| کد مطلب: ۱۰۳۷۲۷۳
لینک کوتاه کپی شد

پایان دوران «علی مرادی» در وزنه‌برداری!

آرمان‌ملي: انتخابات فدراسيون وزنه‌برداري که تيرماه سال 1398 برگزار شده بود طي روزهاي گذشته ابطال شد تا «علي مرادي» بالاخره از اين فدراسيون رفتني شود. وي در مراسم توديع و معارفه هم شرکت نکرد!

ابطال انتخابات

روز 16 تيرماه 1398 بود که مجمع انتخاباتي فدراسيون وزنه‌برداري در آکادمي ملي المپيک و پارالمپيک برگزار شد. در اين انتخابات محمد آخوندي، سجاد انوشيرواني، عبدالکريم پورکيان، فرشاد غزاليان و علي مرادي نامزد رياست بودند که بعداز شمارش آرا، مرادي با 22 رأي رئيس فدراسيون ماند و به‌عنوان رئيس فدراسيون وزنه‌برداري بارديگر اين مسئوليت را برعهده گرفت. ضمن اينکه سجاد انوشيرواني 11 رأي کسب کرد، محمدرضا آخوندي صاحب 8 رأي شد و فرشاد غزاليان دو رأي به‌دست آورد و پورکيان نيز هيچ رأيي نداشت. پس از اين مجمع، انوشيرواني بابت نتيجه انتخابات به دادگاه شکايت و اين موضوع را پيگيري کرد. حالا پس از گذشت نزديک به دو سال رأي دادگاه صادر شد. طي اين رأي، دادگاه اعتراض و شکايت انوشيرواني را پذيرفته و نتيجه اين انتخابات باطل شد. رأي اين دادگاه به وزارت ورزش‌وجوانان نيز ابلاغ و اين نهاد به مرادي، رسما اعلام کرد که او بايد صندلي رياست را تحويل بدهد. فدراسيون وزنه‌برداري طي ماه‌هاي اخير و بابت مسائلي همچون پناهندگي ورزشکاران و اعتراض ملي‌پوشان، حواشي زيادي داشت؛ تا جايي‌که وزنه‌برداران معترض اردو را ترک کردند و حتي با رضا صالحي‌اميري رئيس کميته ملي المپيک و سيدمحمد پولادگر معاون وزير ورزش‌وجوانان نيز جلساتي را داشتند.

مراسم توديع و معارفه

مراسم معارفه سجاد انوشيرواني به‌عنوان سرپرست فدراسيون وزنه‌برداري برگزار شد. ديروز (سه‌شنبه) سجاد انوشيرواني با حکم وزارت ورزش به‌عنوان سرپرست فدراسيون منصوب شد. مراسم معارفه انوشيرواني در محل فدراسيون وزنه‌برداري و با حضور پريچهره، مسئول دفتر امور مشترک فدراسيون‌ها برگزار شد. در اين مراسم کوروش باقري، بهداد سليمي و نواب نصيرشلال حضور داشتند. علي مرادي با وجود اينکه با او تماس گرفتند اما در مراسم توديع و معارفه حاضر نشد. از سوي فدراسيون وزنه‌برداري، محسن بيرانوند دبير فدراسيون در مراسم شرکت کرد.

صحبت‌هاي سرپرست

سجاد انوشيرواني در گفت‌وگو با «ايسنا» درباره انتصاب خود به‌عنوان سرپرست فدراسيون وزنه‌برداري و اينکه مسئوليت سنگيني را تقبل کرده است، بيان کرد: خدارا شاکرم که فرصتي براي خدمتگزاري به جامعه فهيم وزنه‌برداري فراهم شد و از حسن انتخاب وزير ورزش و معاونانش و کميته ملي المپيک تشکر مي‌کنم. مراسم معارفه انجام شد. بايد پيگير اعزام تيم‌ملي نوجوانان و جوانان به مسابقات قهرماني آسيا ازبکستان باشيم. همچنين اردوي تيم‌ملي بانوان را براي حضور در بازي‌هاي کشورهاي اسلامي و اردوي تيم‌ملي بزرگسالان را ساماندهي کنيم. با وزارت ورزش‌وجوانان و کميته ملي المپيک مشورت خواهيم کرد. با سياست‌گذاري و تلاش همه کارها به بهترين نحو انجام خواهد شد و اعزام‌هاي تيم‌ها هم بدون مشکل انجام شود. زمينه برگزاري انتخابات را هم بايد فراهم کنيم و روند رو به رشدي را در وزنه‌برداري ببينيم. او در مورد سنگيني مسئوليتي که برعهده گرفته است، بيان داشت: زماني‌که اداره کل ورزش‌وجوانان اردبيل را تحويل گرفتم، بدهي‌هاي کلان و مشکلات زيادي داشت اما با کمک دوستانم در استان اردبيل وزارت ورزش و کميته ملي المپيک توانستيم بسياري از اين مشکلات را برطرف کنيم. در وزنه‌برداري ابتدا ما نياز به اتحاد و همدلي داريم. ما در ورزش ياد گرفتيم که بجنگيم از اين‌رو با اين نيت همه ما قهرمانان جديد و قديم، مربيان و پيشکسوتان آمده‌ايم که در کنارهم يک‌صدا وزنه‌برداري را از اين شرايط خارج کنيم. انوشيرواني در پاسخ به اين پرسش که براي برگرداندن وزنه‌برداران معترض به اردوي تيم‌ملي چه برنامه‌اي دارد و قرار است با آنها جلسه بگذارد يا خير؟ ادامه داد: اين اتفاق اذهان عمومي و وزارت ورزش و کميته ملي المپيک را دچار دغدغه کرده است، اما تلاش مي‌کنيم در اولين فرصت با وزنه‌برداران عزيز صحبت کنيم. تلاش مي‌کنيم تمهيدات خوبي فراهم کنيم و همچنين با وزنه‌برداران عزيز به يک جمع‌بندي خوبي برسيم. تمام اين وزنه‌برداران سرمايه‌هاي ايران هستند و اميدوارم بتوانيم همه آنها را در کنارهم براي گرفتن بهترين نتايج براي وزنه‌برداري ايران داشته باشيم. او در پاسخ به پرسش ديگري مبني بر اينکه فکر مي‌کند مي‌تواند تا حدودي خواسته‌هاي وزنه‌برداران را برطرف کند؟ تصريح کرد: دغدغه وزنه‌برداران بجاست و ما هم تلاش خودم را مي‌کنيم. البته من تازه معارفه شدم و بايد با قهرمانان عزيزي که هم دوره‌اي خودم بودند، صحبت و همفکري کنيم تا ان‌شاءا... بتوانيم با برنامه‌ريزي شرايط خوبي را فراهم کنيم که وزنه‌برداران عزيز هم به خانه خود برگردند. او در مورد اينکه احتمال تغيير و تحول در فدراسيون يا تيم‌هاي ملي وجود دارد يا خير، اظهارکرد: اجازه بدهيد بررسي‌هايي داشته باشيم و در روزهاي آينده در اين مورد صحبت خواهيم کرد. سرپرست فدراسيون وزنه‌برداري در پاسخ به اين پرسش که انتظار داشت علي مرادي در مراسم معارفه شرکت کند؟ تاکيدکرد: تشخيص او بر اين بوده که حضور نداشته باشد و ما هم به اين موضوع احترام مي‌گذاريم. با وجود اينکه حضور نداشت، مورد تکريم قرار گرفت و اگر حضور داشت هم بازهم از زحماتي که براي وزنه‌برداري کشيده تشکر مي‌کرديم. انوشيرواني در مورد حضور بهداد سليمي و نواب نصيرشلال در کنارش گفت: تمام اين عزيزان بدون هيچ چشمداشتي براي کمک به وزنه‌برداري آمده‌اند. آنها قهرمانان بزرگ ما هستند و حتي شايستگي اين را هم دارند که پست‌هاي بين‌المللي بگيرند. همه ما آمده‌ايم که در کنار يکديگر به وزنه‌برداري کمک کنيم.

صحبت بزرگان

کوروش باقري در مراسم معارفه سجاد انوشيرواني به‌عنوان سرپرست فدراسيون وزنه‌برداري بيان کرد: خيلي خوشحاليم و اين موضوع را کتمان نمي‌کنيم. تغيير و تحول به نفع وزنه‌برداري است. با انرژي‌اي که شما قهرمانان داريد اتفاقات خوبي مي‌افتد و صفر تا 100 وزنه‌برداري را مي‌شناسيد. انوشيرواني در اين ميان اعلام کرد که با کمک شما بتوانيم اتفاقات خوبي رقم بزنيم و باقري پاسخ داد: مطمئن باشيد هر جايي نياز به کمک باشد حتما کمک خواهيم کرد. بهداد سليمي هم اظهارکرد: حلقه گمشده در وزنه‌برداري دوري قهرمانان و پيشکسوتان بوده است و با جمع‌کردن قهرمانان و پيشکسوتان کنارهم اتفاقات خوبي مي‌افتد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار