| کد مطلب: ۱۰۳۷۲۵۱
لینک کوتاه کپی شد

کوتـــــاه

کلاهبرداري با شگرد فروش سند موتورسنگين

رئيس پليس فتا استان يزد از شناسايي فردي که در اينستاگرام با شيوه فروش سند موتورسنگين اقدام به کلاهبرداري از شهروندان مي‌کرد‌، خبر داد. سرهنگ مرتضي ابوطالبي، گفت: با مراجعه فردي به پليس فتا و طرح شکايت مبني بر کلاهبرداري از وي در اينستاگرام، رسيدگي به پرونده در دستور کار کارشناسان اين پليس قرار گرفت. وي افزود: طي بررسي‌هاي صورت گرفته مشخص شد فردي با هويت ناشناس با راه‌اندازي پيج جعلي صدور سند موتورسنگين با اخذ بيعانه و عدم پاسخگويي، اقدام به کلاهبرداري از افراد مختلف مي‌کرده است که با اقدام به موقع پليس مورد شناسايي قرار گرفت. اين مقام انتظامي افزود: با بررسي‌هاي فني و شيوه شگردهاي خاص پليسي متهم دريکي از استان‌هاي شمال غرب کشور مورد شناسايي قرار گرفت و پرونده جهت سير مراحل قانوني و دستگيري متهم به استان مربوطه ارسال شد. رئيس پليس فتا استان يزد در ادامه اظهارداشت: اعتماد شهروندان به افراد در فضاي‌مجازي، بستر کلاهبرداري را براي افراد سودجو فراهم مي‌کند، کاربران فضاي‌مجازي به جهت گرفتارنشدن در دام کلاهبرداران سايبري، قبل از رويت کالا به هيچ عنوان اقدام به واريز وجه نکنند. اين مقام انتظامي به متخلفان فضاي‌مجازي هشدار داد و گفت: پليس فتا با افرادي که بخواهند با ترفندهاي مختلف و يا انتشار آگهي‌هاي جعلي در فضاي‌مجازي باعث کلاهبرداري از کاربران شوند، برخوردي قاطع و قانوني خواهد داشت. سرهنگ ابوطالبي خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت بروز هرگونه مشکل و مواجهه با جرائم رايانه‌اي مي‌توانند با مراجعه حضوري به پليس فتا از راهنمايي مستقيم کارشناسان و يا با مراجعه به سايت پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.irو يا با شماره‌گيري 096380 مرکز فوريت‌هاي سايبـري به جهت استفاده از مشاوره‌ها و راهنمايي‌هاي کارشناسان اين پليس در جهت رفع مشکلات احتمالي خود اقدام نمايند.

دستگيري قاتل در کمتر از 3 ساعت

فرمانده انتظامي رفسنجان از وقوع يک فقره قتل در شهرک مس سرچشمه رفسنجان خبر داد و گفت: قاتل در کمتر از 3 ساعت دستگير شد. سرهنگ اکبر نجفي اظهارکرد: 2 نفر در شهرک سرچشمه درگير مي‌شوند و قاتل پس از واردکردن ضرباتي با سلاح سرد به مقتول، متواري مي‌شود. وي افزود: در کمتر از 3 ساعت از وقوع اين قتل، قاتل توسط ماموران کلانتري سرچشمه دستگير و به آگاهي رفسنجان انتقال داده شد.

سرکرده باند قاچاق سلاح دستگير شد

فرمانده انتظامي استان خوزستان گفت: سرکرده اصلي باند قاچاق سلاح و مهمات در شهرستان شادگان شناسايي و دستگير شد. سردار سيدمحمد صالحي اظهارداشت: در راستاي تداوم رصد و برخورد با عناصر اصلي و قاچاقچيان سلاح و مهمات ماموران پليس اطلاعات و امنيت عمومي خوزستان با تسلط اطلاعاتي موفق به شناسايي يک باند قاچاق سلاح و مهمات در شهرستان شادگان شدند. وي با بيان اينکه ماموران پليس اطلاعات و امنيت عمومي با کنترل و رصد اطلاعاتي گسترده سرکرده اصلي باند مذکور و محل دپوي سلاح‌ها را شناسايي کردند، اظهار داشت: پس از هماهنگي با مقام قضائي در يک عمليات ضربتي متهم دستگير و تعداد 15 قبضه سلاح جنگي شامل 14 قبضه اسلحه کلاشنيکف و يک قبضه کلت‌کمري از وي کشف و ضبط شد. فرمانده انتظامي خوزستان با اشاره به تلاش پليس براي دستگيري ساير اعضاي اين باند اظهارداشت: اين باند سلاح‌ها را از کشور همسايه از طريق جزيره مينو وارد کرده و بعد از دپوي سلاح‌ها در شهرستان شادگان، آنها را در مناطق مختلف استان به فروش مي‌رساند. سردار صالحي در پايان با تاکيد به اينکه وجود سلاح غيرمجاز يکي از عوامل بستر ساز جرائم خشن اعم از تيراندازي غيرمجاز، سرقت مسلحانه و قتل است از شهروندان خوزستاني تقاضا کرد هرگونه اخبار و اطلاعات در ارتباط با قاچاق سلاح و مهمات همچنين دارندگان سلاح غيرمجاز را به مرکز فوريت‌هاي پليسي 110 اطلاع دهند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار